مصرف آب پایتخت‌نشینان در روزهای پایانی هفته در اسفندماه به مرز ۵۲ هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه رسیده، این میزان مصرف هم‌اندازه اوج مصرف لحظه‌ای آب در روزهای گرم سال است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نقطه هشدار مصرف آب برای تهرانی‌ها ادامه مذاکرات آبی ایران و افغانستان، تزریق روزانه ۳۱۱ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.
شرکت آب و فاضلاب استان تهران نسبت به افزایش میزان مصرف آب پایتخت به دنبال افزایش دمای هوا و ورود موج هوای گرم هشدار داد.
درشرایطی که ذخایر سد‌های تهران افت قابل‌توجهی نسبت به سال قبل و سال‌های نرمال داشته است، مصرف لحظه‌ای آب در تهران رکورد ۵۵هزار لیتر در ثانیه را به ثبت رساند.
مخترع سیستم های آب سردکن و شیرآلات نی‌دار گفت: استفاده از این شیرآلات ضمن صرفه‌جویی ۶۰ درصدی در میزان آب آشامیدنی، از صرف میلیاردها تومان برای خرید لیوان‌های پلاستیکی و کاغذی پیشگیری می کند.
شاهرود- امام جمعه شاهرود بر ضرورت مدیریت درست مصرف آب در همه حوزه‌ها تاکید کرد و گفت: امروز این شهرستان با تنش آبی جدی روبرو است.
سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به تنش آبی موجود در استان، گفت: یکی از نکاتی که باید مد نظر قرار گیرد، مدیریت مصرف آب در همه حوزه‌ها همچون کشاورزی، صنعت و شُرب است.
نکته‌ی بسیار مهمی که باید به آن توجه داشت این است که اگر شیوه‌ی نگه‌داری این محصول صحیح نباشد، علاوه بر داشتن طعم بد، ممکن است درطول زمان سمی یا آلوده شود؛ البته دانستن تفاوت میان آب بدمزه‌ و آبی که قابلیت بیماری‌زایی بالقوه دارد نیز موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
اصفهان- سخنگوی آبفای استان اصفهان گفت: مصرف آب شهروندان اصفهانی در اسفندماه بویژه ۵ روز منتهی به نوروز از ماه‌های گرم سال نیز بیشتر شده و شبکه توزیع آب استان کِشش این میزان مصارف را ندارد.
مدیر دفتر بهره‌برداری و توسعه شبکه توزیع و کاهش آب بدون درآمد گفت: از شهروندان درخواست می‌شود به دلیل محدودیت در منابع آب سطحی که به دلیل استمرار ۳ساله خشکسالی رخ داده و نیز بارش‌های حوضه آبریز که به صورت برف هستند و هنوز ذوب نشده‌اند، محدودیت‌ها تامین آب پا برجا است و باید در مصرف صرفه جویی شود.
طبق اعلام شرکت آبفای استان تهران به دلیل مصرف بی‌رویه آب شرب در تهران ذخایر آبی موجود این استان قابل پاسخگویی نبوده و این روند احتمال اعمال محدودیت را افزایش می‌دهد.
وزیر نیرو گفت: با شروع دولت و با حضور افراد خوشنام مجامع خیرین آبرسان داشته و تاکنون ۸ مجمع در ۸ استان تشکیل شده که قرار است در تمام استان‌ها این مجمع تشکیل شود.
مدیرکل دفتر امور آب کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با وجود تکلیف قانونی برای تحویل حجمی آب به کشاورزی از برنامه دوم توسعه، ۸۵درصد چاه‌های مجاز و ۱۰۰درصد چاه‌های غیرمجاز کشاورزی کنتور ندارد.
سخنگوی صنعت آب گفت: وضعیت آبی کشور نسبت مدت مشابه افزایش ۱۰ درصدی بارندگی را نشان می دهد.
سخنگوی صنعت آب گفت: وضعیت آبی کشور نسبت مدت مشابه افزایش ۱۰ درصدی بارندگی را نشان می دهد.
تهرانی‌ها در روز ۳ میلیون مترمکعب آب مصرف می‌کنند که با این حساب، حجم آب سد لتیان بدون درنظر گرفتن آب سد‌های دیگر‏، تنها برای پنج روز مصرف تهرانی‌ها کافی است.
وزیر نیرو گفت: امروز سرانه مصرف آب هر ایرانی از ۶ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در سال به کمتر از یک هزار و ۲۰۰ مترمکعب رسیده است.
مدیرعامل آبفای منطقه پنج تهران گفت: ­مصرف آب شرب تهرانی‌ها در زمان اوج مصرف بعد از ظهر به ۴۱ هزار لیتر برثانیه رسید که این رقم نسبت به وضع مطلوب ۵ هزار لیتر برثانیه بیشتر است.
­مدیر کل دفتر مدیریت مصرف شرکت آبفای کشور از کاهش ۲۵ درصدی مخازن آبی استان تهران نسبت به سال گذشته خبر داد.
مشاور مدیر عامل آبفای تهران گفت : با مصرف بیش از ۳۹ هزار لیتر بر ثانیه این رقم مصرف آب ۶ هزار لیتر بر ثانیه بیشتر از میزان مصرف قابل انتظار است .
شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام کرد: تهرانی‌ها در این ساعت ۸ هزار لیتر بر ثانیه بیشتر از مدت مشابه سال گذشته آب مصرف می‌کنند.
مدیر بهره برداری و توسعه شبکه آب گفت: میزان آب مصرفی شرب تهران در حال حاضر ۴۰ هزار لیتر بر ثانیه در روز است.
مدیر بهره برداری و توسعه شبکه آب گفت: میزان آب مصرفی شرب تهران در حال حاضر ۴۰ هزار لیتر بر ثانیه در روز است.
مدیر بهره برداری و توسعه شبکه آب گفت: میزان آب مصرفی شرب تهران در حال حاضر ۴۰ هزار لیتر بر ثانیه در روز است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در پی بارش‌ها و سیلاب‌های اخیر این تصور نادرست در افکار عمومی شکل گرفته که آورد آبی سیلاب‌ها کمک زیادی به ذخایر و منابع آبی کرده است و این در حالی است که بخش عمده این سیلاب‌ها در حوضه‌های آبریز نبوده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ