مشاور مدیر عامل آبفای تهران گفت : با مصرف بیش از ۳۹ هزار لیتر بر ثانیه این رقم مصرف آب ۶ هزار لیتر بر ثانیه بیشتر از میزان مصرف قابل انتظار است .
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران با تاکید برتداوم هوای گرم طی روز‌های آینده اظهار کرد: بارش‌های پاییزی در حد نرمال پیش‌بینی می‌شود، اما همچنان لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب وجود دارد.
مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران از دمای متوسط یک درجه بیش از نرمال و بارش‌های در حد نرمال و حتی کمتر از نرمال طی سه ماه آینده خبر داد و گفت: در خوشبینانه‌ترین حالت و نرمال بودن بارش کماکان مدیریت منابع و مصارف آب در بخش‌های مختلف توصیه می‌شود.
افزایش دما مصرف روزانه آب شهر تهران به رکورد بی سابقه سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون لیتر در شبانه‌روز رساند که گویای نقطه هشدار برای پایتخت نشینان است.
شرکت آب و فاضلاب استان تهران نسبت به افزایش میزان مصرف آب پایتخت به دنبال افزایش دمای هوا و ورود موج هوای گرم هشدار داد.
درشرایطی که ذخایر سد‌های تهران افت قابل‌توجهی نسبت به سال قبل و سال‌های نرمال داشته است، مصرف لحظه‌ای آب در تهران رکورد ۵۵هزار لیتر در ثانیه را به ثبت رساند.
معاون بهره برداری آبفای تهران گفت: به دلیل افزایش دما مصرف آب روز به روز افزایش پیدا می‌کند به طوری که امروز مصرف آب به بیش از ۵۰ هزار لیتر در ثانیه رسیده است.
با آغاز فصل گرما و افزایش مصرف آب نگرانی از تکرار قطعی‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مکرر آب همچنان وجود دارد. بررسی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها حاکی از این است که پیش از شروع تابستان مصرف آب در اقصی‌‌‌نقاط ایران افزایش پیدا کرده و در صورتی که این روند ادامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌دار باشد، این احتمال وجود دارد که افت فشار آب هم ادامه پیدا کند.
بهینه سازی مصرف آب می تواند راهی برای جلوگیری از قطعی یا کاهش فشار آب آن هم در آستانه تابستان و افزایش دما باشد.
آبفای تهران اعلام کرد: میانگین مصرف لحظه‌ای آب در روزهای اخیردر تهران از۳۵ هزار لیتر به ۴۰ هزار لیتر افزایش داشته و مصرف شبانه‌روز مصرف آب در تهران به رقم۳میلیارد و ۲۰۰میلیون لیتر رسیده است.
آبفای تهران اعلام کرد: میانگین مصرف لحظه‌ای آب در روزهای اخیردر تهران از۳۵ هزار لیتر به ۴۰ هزار لیتر افزایش داشته و مصرف شبانه‌روز مصرف آب در تهران به رقم۳میلیارد و ۲۰۰میلیون لیتر رسیده است.
مدیر دفتر بهره‌برداری و توسعه شبکه توزیع و کاهش آب بدون درآمد گفت: از شهروندان درخواست می‌شود به دلیل محدودیت در منابع آب سطحی که به دلیل استمرار ۳ساله خشکسالی رخ داده و نیز بارش‌های حوضه آبریز که به صورت برف هستند و هنوز ذوب نشده‌اند، محدودیت‌ها تامین آب پا برجا است و باید در مصرف صرفه جویی شود.
طبق اعلام شرکت آبفای استان تهران به‌دلیل مصرف بی‌رویه آب شرب در تهران ذخایر آبی موجود این استان قابل پاسخگویی نبوده و این روند احتمال اعمال محدودیت را افزایش می‌دهد.
شرکت آب و فاضلاب استان تهران نسبت به روند افزایش مصرف آب در روزهای تعطیل آخر هفته‌های اسفندماه (پنجشنبه و جمعه) هشدار داد.
با نزدیک‌شدن به روزهای پایانی سال و آغاز سنت خانه‌تکانی، مصرف آب در تهران از روز پنجشنبه به طور چشم‌گیری افزایش یافته است.
محمدرضا بختیاری گفت: میانگین کشوری مصرف آب در حوزه شرب حدود ۷ تا ۸ درصد است و حدود ۹۰ درصد آب کشور در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.
مدیرعامل آبفای منطقه پنج تهران گفت: ­مصرف آب شرب تهرانی‌ها در زمان اوج مصرف بعد از ظهر به ۴۱ هزار لیتر برثانیه رسید که این رقم نسبت به وضع مطلوب ۵ هزار لیتر برثانیه بیشتر است.
­مدیر کل دفتر مدیریت مصرف شرکت آبفای کشور از کاهش ۲۵ درصدی مخازن آبی استان تهران نسبت به سال گذشته خبر داد.
شهردار تهران گفت: تهران پنج سد دارد که امروز در شرایط کاملا ناپایداری است. در جلسات متعددی در خصوص پرتی ۳۰ درصدی آب به دلیل فرسودگی شبکه صحبت شده، شبکه‌ای که بیش از ۵۵ سال قدمت دارد. در کنار نوسازی این شبکه باید نسبت به صرفه جویی در مصرف آب نیز اقدامات لازم را انجام دهیم.
کارشناس مرکز کنترل آبفای تهران گفت: مصرف لحظه ایی آب شهر تهران حدود ۳۰ هزار لیتر بر ثانیه است و میزان ذخیره آب در مخازن سطح شهر تهران حدود ۶۸۰ هزار متر مکعب است.
مدیر بهره برداری و توسعه شبکه آب گفت: میزان آب مصرفی شرب تهران در حال حاضر ۴۰ هزار لیتر بر ثانیه در روز است.
مدیر بهره برداری و توسعه شبکه آب گفت: میزان آب مصرفی شرب تهران در حال حاضر ۴۰ هزار لیتر بر ثانیه در روز است.
مدیر بهره برداری و توسعه شبکه آب گفت: میزان آب مصرفی شرب تهران در حال حاضر ۴۰ هزار لیتر بر ثانیه در روز است.
میزان مصرف آب در استان تهران در نخستین روزهای پاییز هم تفاوت چندانی با روزهای گرم تابستان نداشت به گونه‌ای که یکم مهر ماه بیش از سه میلیارد لیتر آب در این استان مصرف شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: بارش‌ها و سیلاب اخیر حدود ۱۰میلیون مترمکعب یعنی تنها معادل مصرف سه روز آب تهران به ذخایر آبی اضافه کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ