شرکت آب و فاضلاب استان تهران نسبت به افزایش میزان مصرف آب پایتخت به دنبال افزایش دمای هوا و ورود موج هوای گرم هشدار داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر نیرو از پیگیری حق آبه هیرمند خبر داد و گفت : برای مدیریت مصرف آب میزان مصرف هر واحد ساختمانی به روش التراسانیک اندازه گیری می شود.
توسعه زنجیره متانول نیازمند حمایت دولت، میزان مصرف آب در تهران هشدار آمیز شد، و قطعی برق ۶۸ اداره پرمصرف در پایتخت از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.
مخترع سیستم های آب سردکن و شیرآلات نی‌دار گفت: استفاده از این شیرآلات ضمن صرفه‌جویی ۶۰ درصدی در میزان آب آشامیدنی، از صرف میلیاردها تومان برای خرید لیوان‌های پلاستیکی و کاغذی پیشگیری می کند.
استاد بیماری‌های کلیه با بیان اینکه یک فرد معمولی در ۲۴ ساعت باید حدود ۲ تا ۳ لیتر آب مصرف کند، گفت: البته ملاک درباره میزان مصرف آب بستگی به میزان فعالیت بدن دارد.
هویج به اشکال مختلفی در میان خانواده‌ها مصرف می‌شود که در این قسمت در مورد هویج پخته صحبت می‌کنیم. هویج همچون گوجه فرنگی اگر پخته شود میزان جذب بتاکاروتن (پیش‌ساز ویتامین A) و سایر ریزمغذی‌ها و آنتی اکسیدان هایش که خواص ضدسرطانی قوی دارند افزایش می‌یابد و اگر این سبزی را به همراه اندکی روغن، بخارپز یا آب پز کنید میزان جذب ویتامین‌های محلول در چربی آن، بیشتر هم می‌شود.
اصفهان- سخنگوی آبفای استان اصفهان گفت: مصرف آب شهروندان اصفهانی در اسفندماه بویژه ۵ روز منتهی به نوروز از ماه‌های گرم سال نیز بیشتر شده و شبکه توزیع آب استان کِشش این میزان مصارف را ندارد.
در این ایام حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد میزان مصرف آب افزایش می‌یابد، باید در این شرایط شهروندان تغییر الگوی مصرف آب را در دستور کار خود قرار دهند، انرژی آب مانند سایر انرژی‌ها مانند برق و گاز نیست که بتوان به راحتی آن را منتقل کرد، باید در حفظ آن کوشا باشیم تا همیشه این منابع را به‌طور پایدار در دسترس داشته باشیم.
مصرف آب پایتخت‌نشینان در روزهای پایانی هفته در اسفندماه به مرز ۵۲ هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه رسیده، این میزان مصرف هم‌اندازه اوج مصرف لحظه‌ای آب در روزهای گرم سال است.
مدیر دفتر بهره‌برداری و توسعه شبکه توزیع و کاهش آب بدون درآمد گفت: از شهروندان درخواست می‌شود به دلیل محدودیت در منابع آب سطحی که به دلیل استمرار ۳ساله خشکسالی رخ داده و نیز بارش‌های حوضه آبریز که به صورت برف هستند و هنوز ذوب نشده‌اند، محدودیت‌ها تامین آب پا برجا است و باید در مصرف صرفه جویی شود.
شهردار تهران گفت: تلاش ما این است تا میزان مصرف آب را کاهش دهیم تا با استفاده از پساب بتوانیم درب چاه‌های شهری را ببندیم و از این طریق فرونشست زمین را مدیریت کنیم.
علیرضا الماس‌وندی گفت: میزان سرانه مصرف آب درایران بالاتر از متوسط جهانی است، درحالیکه سرانه مصرف آب ۱۵۰لیتر برای هر فرد است این عدد در استان‌های مختلف متفاوت بوده و گاهی به ۳۰۰ لیتر می رسد.
مدیر توسعه خطوط آبرسانی شرکت تأمین و تصفیه آبفای تهران گفت: مصرف آب تهران ۳۹ هزار و پانصد لیتر بر ثانیه است، در حالی که ورودی آب به شهر تهران ۳۴ هزار و پانصد لیتر می‌باشد که حدود ۵ هزار لیتر بر ثانیه کاهش میزان ذخایر آبی داریم که کمتر از تولید، مصرف داریم.
مشاور مدیر عامل آبفای تهران گفت : با مصرف بیش از ۳۹ هزار لیتر بر ثانیه این رقم مصرف آب ۶ هزار لیتر بر ثانیه بیشتر از میزان مصرف قابل انتظار است .
کارشناس مرکز کنترل آبفای تهران گفت: مصرف لحظه ایی آب شهر تهران حدود ۳۰ هزار لیتر بر ثانیه است و میزان ذخیره آب در مخازن سطح شهر تهران حدود ۶۸۰ هزار متر مکعب است.
مدیر بهره برداری و توسعه شبکه آب گفت: میزان آب مصرفی شرب تهران در حال حاضر ۴۰ هزار لیتر بر ثانیه در روز است.
مدیر بهره برداری و توسعه شبکه آب گفت: میزان آب مصرفی شرب تهران در حال حاضر ۴۰ هزار لیتر بر ثانیه در روز است.
مدیر بهره برداری و توسعه شبکه آب گفت: میزان آب مصرفی شرب تهران در حال حاضر ۴۰ هزار لیتر بر ثانیه در روز است.
معاون بهره برداری شرکت تامین و تصفیه شرکت آبفای تهران گفت: نمودارهای مرکز کنترل و پایش نشان می‌دهد حجم ذخایر آب تهران با شیب زیادی در حال کاهش و البته میزان مصرف در حال افزایش است.
میزان مصرف آب در استان تهران در نخستین روزهای پاییز هم تفاوت چندانی با روزهای گرم تابستان نداشت به گونه‌ای که یکم مهر ماه بیش از سه میلیارد لیتر آب در این استان مصرف شد.
وزیر نیرو با انتقاد از صندوق توسعه ملی گفت: از عدم تأمین کنتور آب برای مدیریت مصرف به میزان مورد نیاز خبر داد.
وزیر نیرو از عدم تأمین کنتور آب برای مدیریت مصرف به میزان مورد نیاز خبر داد.
سمیرا مرادی، متخصص تغذیه عنوان کرد: فراموش نکنید که وضعیت پوست فقط به خوراکی‌هایی که می‌خورید مربوط نیست و نوشیدنی‌ها نیز روی آن تأثیر می‌گذارند، حتماً میزان توصیه‌شده دو لیتر آب در روز را مصرف کنید و با آبرسانی به پوست و هیدراته نگه داشتن بدن‌تان، آن لکه‌های کبود آزاردهنده را ازبین ببرید.
چشمه کوهرنگ که ۵۰ درصد آب آشامیدنی شهرکرد را تامین می‌کند، در سیل‌ها و باران‌های اخیر گل‌آلود شده است. وزیر نیرو می‌گوید نبود تصفیه‌خانه بین چشمه و شبکه مصرف باعث اختلال در تامین آب مردم شده و الان برای رفع موقت مشکل میزان ورودی آب شهر از چاه‌ها را افزایش دادیم. شرکت آب‌وفاضلاب گفته تا دو روز آینده مشکل آب شرب برطرف می‌شود.
آب یک منبع گرانبها است و فکر کردن در مورد میزان مصرف ما نباید صرفا برای مواقع کمبود شدید آب باشد. برای مثال، کاهش مصرف آب باعث صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ