مدیرعامل آبفای منطقه پنج تهران گفت: ­مصرف آب شرب تهرانی‌ها در زمان اوج مصرف بعد از ظهر به ۴۱ هزار لیتر برثانیه رسید که این رقم نسبت به وضع مطلوب ۵ هزار لیتر برثانیه بیشتر است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مردم دیگر حتی برای شرب و بهداشت هم آب نخواهند داشت. در این میان طی ۲۰ سال اخیر، آب مورد نیاز ۹۰۰هزار نفر از ساکنان شهرستان زاهدان از منابع آبی سیستان تأمین می‌شد که خود منوط به دریافت حق‌آبه از افغانستان بود. با عدم تخصیص حق‌آبه هیرمند به هامون ایران، بدین ترتیب زاهدان هم با چالش بزرگی همچون کم‌آبی در مصرف شرب و خانگی روبه‌رو خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: طرح الزام کاهش ۲۵ درصدی مصارف آب شرب ادارات و ارگان‌های پایتخت آغاز شد.
سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به تنش آبی موجود در استان، گفت: یکی از نکاتی که باید مد نظر قرار گیرد، مدیریت مصرف آب در همه حوزه‌ها همچون کشاورزی، صنعت و شُرب است.
اصفهان- سخنگوی آبفای استان اصفهان گفت: مصرف آب شهروندان اصفهانی در اسفندماه بویژه ۵ روز منتهی به نوروز از ماه‌های گرم سال نیز بیشتر شده و شبکه توزیع آب استان کِشش این میزان مصارف را ندارد.
مصرف آب پایتخت‌نشینان در روزهای پایانی هفته در اسفندماه به مرز ۵۲ هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه رسیده، این میزان مصرف هم‌اندازه اوج مصرف لحظه‌ای آب در روزهای گرم سال است.
مدیر بهره برداری از تأسیسات شهری آبفای تهران گفت:منابع آبی مانند سایر انرژی‌ها نظیر گاز و برق به راحتی خارج از حوزه قابل انتقال نبوده و باید رفتاری که نسبت به آب شرب را داریم تغییر داد.
طبق اعلام شرکت آبفای استان تهران به‌دلیل مصرف بی‌رویه آب شرب در تهران ذخایر آبی موجود این استان قابل پاسخگویی نبوده و این روند احتمال اعمال محدودیت را افزایش می‌دهد.
طبق اعلام شرکت آبفای استان تهران به دلیل مصرف بی‌رویه آب شرب در تهران ذخایر آبی موجود این استان قابل پاسخگویی نبوده و این روند احتمال اعمال محدودیت را افزایش می‌دهد.
صبح امروز (شنبه ۶ اسفند ماه) نشست علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، راس ساعت ۱۰  و با حضور ۲۳۴ نماینده آغاز شد.در این روز نمایندگان مجلس در ۳ شیفت صبح ، عصر و شب جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ را در بخش درآمدی تا تبصره ۶ بررسی نمودند.
وزیر نیرو گفت: تعامل و هم اندایشی برای مدیریت مصرف آب‌های زیرزمینی و به ویژه ارتقای راندمان مصرف آب در بخش کشاورزی مورد تاکید اغلب شرکت کنندگان این اجلاس بود.
به گفته مدیر عامل آبفای تهران برای تهیه آب شرب تهران شرایط بسیار سخت است اگر هر نفر ۵۰ لیتر کاهش مصرف آب داشته باشد شرایط بهتر می‌شود.
محمدرضا بختیاری گفت: میانگین کشوری مصرف آب در حوزه شرب حدود ۷ تا ۸ درصد است و حدود ۹۰ درصد آب کشور در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.
مدیرکل دفتر امور آب کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با وجود تکلیف قانونی برای تحویل حجمی آب به کشاورزی از برنامه دوم توسعه، ۸۵درصد چاه‌های مجاز و ۱۰۰درصد چاه‌های غیرمجاز کشاورزی کنتور ندارد.
سخنگوی صنعت آب گفت: وضعیت آبی کشور نسبت مدت مشابه افزایش ۱۰ درصدی بارندگی را نشان می دهد.
سخنگوی صنعت آب گفت: وضعیت آبی کشور نسبت مدت مشابه افزایش ۱۰ درصدی بارندگی را نشان می دهد.
بختیاری گفت: اگر بخواهیم در تهران دو نوع لوله کشی داشته باشیم یعنی باید ۹ هزار کیلومتر شبکه آب مجزا ایجاد کنیم که به لحاظ اقتصادی ۹ هزار کیلومتر بالای ۷۰-۸۰ هزار میلیارد تومان هزینه دارد.
طبق آخرین آمار موجود، منابع آب از کل مصرف آب در کشور نزدیک به ۸۸‌درصد مربوط به بخش کشاورزی، ۱۰‌درصد مربوط به بخش شرب و ۲‌درصد مربوط به بخش صنعت بوده است. بخش کشاورزی در حالی بخش اعظم مصرف آب کشور را به خود اختصاص می‌دهد که در خوش‌بینانه‌ترین حالت، راندمان آبیاری در این بخش به ۴۴‌درصد می‌رسد. مصرف کلان و راندمان کم در بخش کشاورزی نشان می‌دهد که مشکل آب در ایران نه در سمت عرضه، بلکه در طرف تقاضای آن است.
مدیر بهره برداری و توسعه شبکه آب گفت: میزان آب مصرفی شرب تهران در حال حاضر ۴۰ هزار لیتر بر ثانیه در روز است.
مدیر بهره برداری و توسعه شبکه آب گفت: میزان آب مصرفی شرب تهران در حال حاضر ۴۰ هزار لیتر بر ثانیه در روز است.
مدیر بهره برداری و توسعه شبکه آب گفت: میزان آب مصرفی شرب تهران در حال حاضر ۴۰ هزار لیتر بر ثانیه در روز است.
تبریز- هفته هاست مردم تبریز درحال خوردن آبِ طعم دار و بودار هستند و به نظر می رسد با افزایش مصرف آب در تابستان شاهد کاهش کیفیت آب شرب مناطق مختلف شهر تبریز هستیم.
تبریز- هفته هاست مردم تبریز درحال چشیدن لذت آبِ طعم دار و بودار هستند و به نظر می رسد با افزایش مصرف آب در تابستان شاهد کاهش کیفیت آب شرب مناطق مختلف شهر تبریز هستیم.
مدیرعامل آبفای چهارمحال‌و‌بختیاری، بارندگی شدید و وقوع سیلاب در شهرستان کوهرنگ در روز‌های اخیر را عامل گل‌آلودشدن چشمه کوهرنگ دانست؛ چشمه‌ای که منبع تأمین آب شرب شهرکرد و شهر‌های اطراف است: «این گل‌آلودی باعث شد این چشمه از مدار مصرف خارج شود و تأمین آب شرب شهرکرد به مرز بحران برسد؛ بحرانی که مسئولان با وارد مدار کردن چاه‌های کشاورزی، شهرداری و... در‌صدد مرتفع‌کردن آن هستند. تعداد ۳۲ حلقه چاه از قبل فعال بود که در‌حال‌حاضر نیز فعال هستند و سه حلقه چاه جدید نیز از فرودگاه و شهرداری وارد مدار شده است».
چشمه کوهرنگ که ۵۰ درصد آب آشامیدنی شهرکرد را تامین می‌کند، در سیل‌ها و باران‌های اخیر گل‌آلود شده است. وزیر نیرو می‌گوید نبود تصفیه‌خانه بین چشمه و شبکه مصرف باعث اختلال در تامین آب مردم شده و الان برای رفع موقت مشکل میزان ورودی آب شهر از چاه‌ها را افزایش دادیم. شرکت آب‌وفاضلاب گفته تا دو روز آینده مشکل آب شرب برطرف می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ