بنا به اعلام وزارت خارجه روسیه، دولت آمریکا با نقض قوانین دیپلماتیک از صدور روادید برای شماری از دیپلمات های این کشور خودداری کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مقامات قطری پیام‌ها را منتقل می‌کردند که ملاحظات لجستکی آن به محتاطانه‌ترین شکل ممکن بود؛ طبق گفته یک مقام رسمی آمریکایی، دیپلمات‌های قطری و آمریکایی پیام‌های مکتوب مبادله می‌کردند.
کاردار سفارت آمریکا در عراق با رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد.
دیپلمات‌های ارشد ترکیه و ایالات متحده به صورت تلفنی درباره اوکراین و گسترش ناتو گفتگو کردند.
معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل از سوءاستفاده آمریکا از میزبانی این نهاد برای فشار بر دیپلمات‌های روس انتقاد کرد.
آکسیوس نوشته که وزیر خارجه آمریکا همزمان با آغاز شورش ۲۴ ساعته و ناموفق ارتش خصوصی واگنر علیه مسکو، به تمام مقامات آمریکایی در سراسر جهان پیامی فوری مخابره کرده است!
پاکستان معاون سفارت آمریکا در اسلام آباد را به دلیل بیانیه مشترک ایالات متحده و هند احضار کرد.
مرتضوی در خصوص دیپلماسی فعال دولت سیزدهم گفت: بهترین دیپلمات‌های خود در کشور بلژیک را آزاد کردیم، پس از ۱۷ سال عضویت ایران در شانگهای پذیرفته شد و ایران توانست استیلای دلار بر اقتصاد جهان را متزلزل کند و هژمونی آمریکا را فرو بریزد.
روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که دیپلمات‌های واشنگتن در حال بررسی پیشنهادی برای «بازنگری» شورای امنیت سازمان ملل هستند که ممکن است در نشست سپتامبر مجمع عمومی ارائه شود.
دیپلمات آمریکایی: ما معتقدیم که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تلاش‌های گسترده‌ای برای تعامل با ایران درخصوص بسیاری از این مسائل مرتبط با پادمان‌ها و تعهدات تهران انجام داده است. ما خرسندیم که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران توانستند برای افزایش دفعات و شدت بازرسی‌ها در تاسیسات غنی‌سازی ایران به توافق برسند.
وزارت خارجه روسیه به اظهارات تحریک‌آمیز مشاور امنیت آمریکا در خصوص حمله به این کشور واکنش نشان داد.
نیروهای نظامی آمریکایی در حاشیه اجلاس گروه جی ۷ خودروهای مربوط به دیپلمات‌های ژاپنی را تفتیش می‌کنند.
مشاور امنیت ملی آمریکا و رئیس کمیسیون روابط خارجی کمیته مرکزی چین درباره مسائل بین‌المللی گفتگو کردند.
در نامه شماری از دیپلمات‌های پیشین آمریکایی به بایدن مطرح شده است که راهبرد فعلی بایدن مبنی بر کاهش تحریم‌ها در قبال رفتار خوب، خطرناک است چراکه «به جای متکی بودن بر اهرم فشار آمریکا، بیشتر متکی بر اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران است.»
پنتاگون اعزام نیروهای نظامی به پایگاه دریایی جیبوتی را برای آماده سازی جهت تخلیه احتمالی پرسنل سفارت آمریکا از سودان آغاز کرده است.
دیپلمات ارشد چین می‌گوید هرچقدر که چین به حل بحران اوکراین کمک می‌کند، همانقدر آمریکا آتش جنگ را شعله‌ور می‌کند.
آکسیوس به نقل از چهار تن از مقامات اسرائیلی، دیپلمات‌های غربی و کارشناسان آمریکایی نوشت که پیشنهاد موردنظر شامل رفع برخی از تحریم‌ها در مقابل توقف بخشی از فعالیت هسته ای ایران عمدتاً غنی‌سازی اورانیوم با خلوص ۶۰ درصد می شود.
یک بررسی جامعه اطلاعاتی آمریکا، احتمال دست داشتن عوامل خارجی در ایجاد عارضه ناشناخته و مبهم سندرم «هاوانا» در میان دیپلمات های این کشور را ضعیف دانست.
دیپلمات ارشد وزارت خارجه چین تاکید کرد که این کشور همواره از ایده برگزاری مذاکره میان روسیه و اوکراین حمایت کرده است.
دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ده‌ها سال دشمنی آمریکا نسبت به مردم ایران گفت: برخلاف اتهامات بی اساس آمریکا علیه ایران، دولت جمهوری اسلامی ایران همواره متعهد به ارتقاء و حمایت از حقوق بشر و اجرای تعهدات حقوق بشری در چارچوب حقوق بین الملل است.
آمریکا از دیپلمات های غیرضروری خود و خانواده های آنها خواست به دلیل تشدید خطر حملات تروریستی نیجریه را ترک کنند.
دیپلمات روسی می‌گوید تعداد حامل‌های تسلیحات هسته‌ای آمریکا بیشتر از حد مجاز در پیمان استارت جدید است.
یک تحلیلگر سیاست خارجی در پیش‌بینی خود از مفاد پاسخ امریکا، می‌گوید که سخنگویان وزارت خارجه و شورای امنیت ملی آمریکا از ارائه توضیحی به تصریح یا تلویح راجع به مفاد پاسخ آمریکا خودداری کرده‌اند. اما اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران، می‌تواند به این معنی باشد که پاسخ تفصیلی و مشتمل بر موارد مثبت و منفی است. در این اواخر برخی مقامات آمریکایی بدون ذکر نام گفته‌اند که بخش عمده مفاد پاسخ ایران به متن "نهایی" در مورد رفع انواع تحریم‌ها و جدول زمانی مربوطه و نیز تضمین‌ها بوده است. این در حالی است که سخنگویان آمریکایی همچنان با تاکید بر اینکه تنها تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران موضوع برجام است و نه تحریم‌های دیگر، به تصریح یا تلویح مدعی می‌شوند که ایران خواستار رفع برخی دیگر از تحریم‌هاست.
یک دیپلمات ارشد چین تاکید کرد آمریکا عامل اصلی بر هم زدن صلح و ثبات جهانی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ