رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهادات نمایندگان درباره بودجه در صورتی قابل طرح است که برخلاف قانون اساسی، برنامه‌های توسعه و احکام دائمی نباشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس سقف بودجه را افزایش نداده و امسال تنها سالی است که نمایندگان در ارائه پیشنهادات خود لزوم عدم افزایش سقف بودجه را به خوبی رعایت کردند.
دقت کردیم که قانون بودجه منجر به توسعه تشکیلات نشود، با وجود اینکه در بند‌های مختلف پیشنهاداتی مبنی بر تشکیل صندوق آمده بود، اما آز آنجا که براساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی ما نه تنها نباید شرکت دولتی جدید ایجاد کنیم، بلکه باید شرکت‌های دولتی موجود را نیز واگذار کنیم، اما متاسفانه در سال‌های اخیر رویه شده است که حتی در قانون بودجه، صندوق ایجاد می‌شود
دقت کردیم که قانون بودجه منجر به توسعه تشکیلات نشود، با وجود اینکه در بندهای مختلف پیشنهاداتی مبنی بر تشکیل صندوق آمده بود، اما آز آنجا که براساس سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی ما نه تنها نباید شرکت دولتی جدید ایجاد کنیم، بلکه باید شرکت های دولتی موجود را نیز واگذار کنیم، اما متاسفانه در سال های اخیر رویه شده است که حتی در قانون بودجه، صندوق ایجاد می شود
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اعضای کمیسیون صنایع و معادن در جریان بررسی پیشنهادات نمایندگان درباره بودجه ۱۴۰۲ با واردات خودروهای دست دوم با عمر کمتر از ۵ سال موافقت کردند.
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی از بررسی پیشنهاداتی درباره تقویت صندوق تثبیت بازار سرمایه در جلسه اخیر این کمیسیون خبر داد.
حسن لطفی: آنطور که باید و شاید به معلولان در لایحه بودجه سال آتی توجه نشده است و کمیسیون اجتماعی قطعا در بررسی لایحه بودجه آینده به معلولان توجه خواهد داشت و در جریان ارائه پیشنهادات و چکش کاری لایحه بودجه ۱۴۰۲ در مجلس باید به وضعیت معلولان کشور رسیدگی شود.
روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود به قلم مسیح مهاجری از بودجه های دولتی برای حوزه های علمیه انتقاد کرده و پیشنهاداتی را مطرح کرد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت: در این جلسه تاکید شد تا پیشنهادات برای ارتقای افزایش منابع درآمدی و کاهش ناترازی بودجه مورد توجه باشد.
دولت در لایحه بودجه امسال  ۴۰ درصد از مالیات بر ارزش افزوده را به وزارت آموزش و پرورش اختصاص دهد. همچنین مدارسی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند از  پرداخت هزینه های برق, گاز و آب معاف هستند.
بر اساس لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۲ سهمی که برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نظر گرفته شده در حدود ۳۰.۱۶۹.۵۹۵ میلیون ریال است.
بر اساس لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۲ سهمی که برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نظر گرفته شده در حدود ۳۰.۱۶۹.۵۹۵ میلیون ریال است.
امیر طایفه ابراهیمی با اشاره به برگزاری سه میز صنعت تا پایان سال از جمله میز صنعت خودرو و ساخت قطعات (بخش دوم) و میز صنعت بانک و موسسات اعتباری، گفت: در ارتباط با موضوع قیمت‌گذاری دستوری، خسارت ناشی از قطعی برق و گاز در صنایع، نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، مطالبات شرکت‌های نیروگاهی و پتروشیمی‌ها و ... پیگیری لازم صورت پذیرفته و پیشنهاداتی از سمت سازمان بورس به‌منظور جبران زیان وارده به صنایع در بودجه سال ۱۴۰۲ ارائه شده است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: کلیات بودجه ۱۴۰۲ دوشنبه عصر به مجلس فرستاده شده است. ما برخی پیشنهادات را مبنی بر توجه به سند تحول بنیادین داشتیم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: کلیات بودجه ۱۴۰۲ دوشنبه عصر به مجلس فرستاده شده است. ما برخی پیشنهادات را مبنی بر توجه به سند تحول بنیادین داشتیم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: کلیات بودجه ۱۴۰۲ دوشنبه عصر به مجلس فرستاده شده است. ما برخی پیشنهادات را مبنی بر توجه به سند تحول بنیادین داشتیم.
معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با اشاره به بودجه فعلی، خواستار افزایش بودجه حمل و نقل سال آینده از سوی دولت شد.
رئیس شورای عالی استان‌ها گفت:پیشنهاد ما برای بودجه سال ۱۴۰۲ تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای شورای عالی است.
شهریار افندی زاده با اشاره به برگزاری جلسات مربوط به تدقیق تبصره‌های بودجه وزارت راه و شهرسازی از نهایی شدن جزئیات پیشنهادی حوزه راه و شهرسازی برنامه هفتم توسعه در هفته آینده نهایی خبر داد.
مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران از اتمام بررسی بودجه و اعتبارات پیشنهادی سال ۱۴۰۲ مناطق ۲۲ گانه شهر تهران خبر داد.
امروز مطالبی همچون قیمت لحظه‌ای دلار و یورو در بازار چقدر است؟، قیمت سکه با دلار ۳۳ هزار تومانی رکورد زد، پیش بینی بورس فردا ۱۱ آبان ۱۴۰۱ | آیا صعود ادامه دارد؟، خبری مهم برای سهامداران خساپا، ده خبر مهم برای بورس فردا، بری مهم برای این نماد خودرویی، پیش بینی نبض بورس درباره نماد غناب، خبر‌های خوب مجید عشقی برای سهامداران | پیشنهادات سازمان برای بودجه ۱۴۰۲ چیست؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
کمیته‌های مشترک و تخصصی از کمیسیون اقتصادی و وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شد تا ظرف ۱۰ روز پیشنهادات مربوط به آنچه باید مشوق‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۲ در نظر گرفته شود
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کمیته‌ای مشترک و تخصصی از کمیسیون اقتصادی مجلس و وزارت اقتصاد تشکیل شد تا ظرف ۱۰ روز پیشنهاداتی برای تقویت بورس در بودجه آتی ارائه دهند.
بر اساس دستور وزیر اقتصاد کمیته‌ای متشکل از این وزارتخانه، سازمان برنامه، بانک‌ها، نمایندگان مجلس و کارآفرینان به منظور الحاق پیشنهاد آنها به لایحه بودجه ۱۴۰۲ تشکیل می‌شود.
او با انتقاد از فضاسازی اشتباهی که درباره میزان درآمد اهالی سینما و همچنین مباحث مالیاتی پیرامون دستمردها مطرح شده است، بیان کرد: واقعیت این است که تنها چند سلبریتی محدود و انگشت شمار شاید وضعیت مالی خوبی داشته باشند و بیش از نود و پنج درصد فعالان صنوف مختلف هنری و سینماگران فاقد فعالیت مستمر شغلی در طول سال هستند و با مصائب بیکاری، فقر، فقدان ثبات اقتصادی و رفاه نسبی دست و پنجه نرم می‌کنند. قوانین مالیاتی نباید به شکلی باشد که معیشت اکثریت قریب به اتفاق سینماگران که درآمد خوبی ندارند را تضعیف کند زیرا آسیب بیشتری به این گروه وارد خواهد شد. پیشنهاد می دهم کمک کنید تا قانون اخذ مالیات از هنرمندان بازنگری و اصلاح شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ