معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با اشاره به بودجه فعلی، خواستار افزایش بودجه حمل و نقل سال آینده از سوی دولت شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، از تدوین سند راهبردی ۴ ساله صندوق بازنشستگی کشوری منطبق بر برنامه‌های توسعه کشوری و پیشنهاد رسیدن سن بازنشستگی به ۵۷ سال تا پایان برنامه هفتم خبر داد.
مدیرعامل شرکت پست در مراسم روز جهانی صنایع دستی گفت: افزایش معافیت صادرات صنایع‌دستی از ۸۰ به ۲۰۰ دلار را به دولت پیشنهاد داده‌ایم که امیدوار هستیم در هیأت دولت تصویب شود.
ستاد اقامه نماز سال گذشته ۲۹میلیارد تومان بودجه داشت که مجلس پیشنهاد ۳۶ میلیارد تومانی دولت را برای سال جدید به ۵۱ میلیارد تومان افزایش داد. اکنون بودجه این ستاد ۷۶ درصد نسبت به پارسال رشد کرده است.
رییس سازمان هواپیمایی گفت: برای ۱۴۰۲ نسبت به دی ماه ۱۴۰۰ افزایش‌ قیمت بلیت هواپیما در نظر گرفته شده اما تاکنون تصمیمی گرفته نشده است. پیشنهاد انجمن هواپیمایی افزایش ۱۰۰ درصدی است.
پیشنهاد افزایش ۱۰۰ درصدی افزایش قیمت بلیت از سوی انجمن هواپیمایی
اتحادیه نانوایان سنتی تهران پیشنهاد داده قیمت نان سنتی باید متناسب با نرخ تورم افزایش پیدا کند که این موضوع در حال بررسی بوده و تا پایان اردیبهشت تصمیم گیری و نهایی می شود.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: برای خرید تضمینی گندم در بودجه سال آینده ۱۰۲ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که از نظر ما به حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.
سخنگوی دولت در رابطه با افزایش حقوق ۲۰ درصدی کارمندان در بودجه ۱۴۰۲ گفت: پیشنهاد دولت افزایش پلکانی حقوق به نفع کسانی است که پایین‌ترین حقوق را دریافت می‌کنند. بودجه هنوز نهایی نشده و به نظر می‌رسد همچنان بتوان در روش سنتی که فاصله حداکثر و حداقل ایجاد کرده تغییر ایجاد کرد. حقوق برای سال آینده پیش بینی می‌شود. مجلس هم لازم است بودجه را غیر تورمی ببندد و هزینه‌های مازاد غیر ضرور به آن اضافه نکند. باید دید پس از اظهار نظر شورای نگهبان مجلس چه تصمیمات اصلاحی را اتخاذ می‌کند.
عضو شورای شهر تهران گفت: پیشنهاد افزایش 40 درصدی بهای کرایه مترو داده شده است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز و در جریان بررسی تبصره مربوط به حقوق و دستمزد در بودجه، با پیشنهاد پلکانی شدن افزایش حقوق در سال آینده مخالفت کردند.
مجید مشعلچی گفت: بیمه مرکزی با توجه به وضعیت سخت معیشتی مردم پیشنهاد افزایش صفر تا ۱۰ درصد دیه را در لایحه بودجه داده است.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: دولت میانگین ۲۰درصد افزایش حقوق را برای کارکنان در بودجه در نظر گرفته اما برخی از نمایندگان معتقدند که مثلا حقوق های بالای ۲۰ میلیون تومان درصد کمتری افزایش پیدا کند و حقوق های کمتر از ۱۲ تا ۱۳ میلیون، درصد افزایش بیشتری داشته باشد.
قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس مصمم است سقف پیشنهادی دولت در بودجه را افزایش ندهد، حتی اگر منابع جدید پیدا شد، آن را در خلأهای موجود بودجه، که ممکن است محقق نشود، استفاده کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مجلس در بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ مصمم است که به هیچ عنوان سقف پیشنهادی دولت را افزایش ندهد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ مصمم است که به هیچ عنوان سقف پیشنهادی دولت را افزایش ندهد.
دولت در لایحه بودجه امسال  ۴۰ درصد از مالیات بر ارزش افزوده را به وزارت آموزش و پرورش اختصاص دهد. همچنین مدارسی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند از  پرداخت هزینه های برق, گاز و آب معاف هستند.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به پیشنهاد دولت برای افزایش سن بازنشستگی، گفت: باید سن بازنشستگی اصلاح شود، چرا که کارکنان در کشور ما خیلی زود بازنشسته می‌شوند.
بر اساس لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۲ سهمی که برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نظر گرفته شده در حدود ۳۰.۱۶۹.۵۹۵ میلیون ریال است.
ولی اسماعیلی، نماینده گرمی و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲، گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ افزایش حقوق کارکنان دولت ۲۰ درصد در نظر گرفته شده است. البته این پیشنهاد دولت است و با وضعیت فعلی اقتصاد در کمیسیون تلفیق تغییراتی روی میزان افزایش حقوق کارکنان دولت صورت می‌گیرد.
وزارت امور اقتصادی و دارایی پیشنهاد افزایش سرمایه بانک‌های دولتی به میزان ۳۵ هزار میلیارد تومان از ظرفیت بند د تبصره ۱۸ بودجه مطرح کرد.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: سطوح درآمدی در سال جاری ۶۰ درصد افزایش یافت و پیشنهاداتی برای افزایش دوباره آن در سال آینده ارائه کرده‌ایم.
در همان زمان رییس سازمان برنامه و بودجه خطاب به نمایندگان مجلس با زبان خواهش گفته بود: در مجلس منابع درآمد‌های غیرواقعی بودجه را افزایش ندهید، زیرا تحقق نخواهد یافت. حاجی بابایی هم می‌گوید: اگر مجلس با پیشنهاد دولت برای درامد ۳۳۴ هزار میلیارد تومانی در این بخش موافقت می‌کرد؛ دولت چگونه قادر بود کسری بودجه بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد تومانی را در این بخش جبران کند؟
میرکاظمی گفت: عملکرد سال گذشته تبصره ۱۴ قانون بودجه در زمینه هدفمندی یارانه‌ها حدود ۳۴۰ هزار میلیارد تومان بود که دولت در لایحه بودجه امسال پیشنهاد کرد این رقم به ۴۷۰ هزار میلیارد تومان برسد اما مجلس در نهایت آن را به ۶۶۰ هزار میلیارد تومان رساند که مورد اعتراض سازمان برنامه و بودجه قرار گرفت و همان زمان هم اعلام شد که این منابع قابل وصول نیست زیرا دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت حامل های انرژی و آب، برق و گاز ندارد.
هیئت مدیره شرکت معدنی و صنعتی گل گهر پیشنهاد افزایش سرمایه‌ای معادل با ۸۰ درصد را ارائه دادند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ