امیر طایفه ابراهیمی با اشاره به برگزاری سه میز صنعت تا پایان سال از جمله میز صنعت خودرو و ساخت قطعات (بخش دوم) و میز صنعت بانک و موسسات اعتباری، گفت: در ارتباط با موضوع قیمت‌گذاری دستوری، خسارت ناشی از قطعی برق و گاز در صنایع، نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، مطالبات شرکت‌های نیروگاهی و پتروشیمی‌ها و ... پیگیری لازم صورت پذیرفته و پیشنهاداتی از سمت سازمان بورس به‌منظور جبران زیان وارده به صنایع در بودجه سال ۱۴۰۲ ارائه شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ما در مجلس مخالف قیمت گذاری دستوری هستیم و این اقدام را نوعی تحمیل زیان به تولیدکننده، بدون جبران درخور انتظار زیان وی می‌دانیم.
کارشناس و پیشکسوت فوتبال گفت: بی ثباتی در مدیریت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس لطمات جبران ناپذیری به آنها وارد کرده است.
بررسی صورت‌های مالی دو شرکت خودروساز نشان می‌دهد عرضه خودرو در بورس کالا موجب شد تا ایرانخودرو به سود دهی برسد و زیان شرکت سایپا نیز کاسته شود.
هافبک تیم فولاد خوزستان معتقد است تیمش در جدال با گل‌گهر از داوری ضرر کرده.
با وجود اینکه قانون از سال ۱۴۰۰ بانک‌ها را مکلف به پرداخت ۲۰ درصد از کل تسهیلات پرداختی خود به بخش مسکن کرده است، اما آن‌ها همچنان از زیر بار این تکلیف شانه خالی می‌کنند. برخی بانک‌ها نیز برای جبران زیان، وارد فعالیت‌های سوداگرانه همچون مسکن می‌شوند.
یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه اگر دولت با واقعی شدن قیمت خودرو موافق نباشد و عدم صدور مجوز جهت افزایش قیمت منجر به زیان انباشته خودروسازان شود، طبیعتا بر اساس ماده ۹۰ اصل ۴۴ قانون اساسی، زیان خودروسازان باید مستهلک شود، گفت: در غیر این صورت در آینده نه چندان دور زیان انباشته می‌تواند خودروساز را از حیز انتفاع خارج سازد. بر این اساس، بخش قابل توجهی از صنعت خودرو و صنایع عظیم وابسته به آن بیکار خواهند شد که جبران آن غیرممکن است.
رئیس جمهور ترکیه ضمن اعلام تازه‌ترین آمار قربانیان زلزله اعلام کرد دولت وی در نظر دارد تا زیان آسیب دیدگان از زلزله اخیر را جبران کند.
مهدی خطیبی گفت: قیمت گذاری دستوری سبب زیان سهامداران خودرویی شده و براساس ماده ۹۰ سیاست اصل ۴۴ قانون اساسی، دولت محترم موظف به جبران زیان تولیدکننده است و درخواست ما از مسوولان لغو قیمت گذاری دستوری است.
با توجه به ماندگاری شاخص کل در کانال ۶/ ۱میلیون واحد بعد از حدود ۲۸ماه و احتمال ادامه روند صعودی بازار سرمایه، حالا پس از یک دوره فرسایشی بیش از دوساله این امید وجود دارد که بازار بالاخره از رخوتی که در آن بود، خارج شود. به باور برخی کارشناسان، شاخص کل تا انتهای سال جاری مجدد کانال ۲میلیون واحد را فتح خواهد کرد و آنها که به ریسک‌های بازار وزن بیشتری می‌دهند نیز اعتقاد دارند این مهم در نیمه نخست سال۱۴۰۲ محقق خواهد شد. حالا به‌نظر می‌رسد تحلیلگران روی پایان یک دوره رکود بیش از دو ساله در بازار سهام اتفاق نظر دارند. البته پس گرفتن احتمالی کانال ۲میلیون واحدی برای شاخص کل نیز به معنی جبران زیان سرمایه‌گذارانی که در نیمه اول سال۹۹، وارد میدان پرریسکی به نام بورس تهران شدند، نخواهد بود. اما شواهد حاکی از آغاز روند صعودی بازار سرمایه است؛ صعودی که امکان دارد با اصلاح گاه و بی‌گاه شاخص کل نیز همراه شود و بار دیگر زیان سنگینی‌ را روی دست عده‌ای از سهامداران بگذارد.
به گفته یک کارشناس ارشد حوزه خودرو با اجرایی شدن حذف قیمت گذاری دستوری و نیز واگذاری سهام تودلی دو شرکت خودروساز با توقف زیان‌های جاری و جبران زیان‌های گذشته می‌توانیم آینده‌ای روشن برای این صنعت تصور کنیم.
ستاره سابق تیم ملی فرانسه در دو استوری به تمجید از دو ستاره فینال جام جهانی 2022 پرداخت.
گمانه‌زنی در خصوص تعیین تکلیف اجرای بخشی از قانون بودجه مبنی بر جبران زیان رفاه مصرف‌کننده برای کالا‌های اساسی از طریق کالابرگ الکترونیکی، پس از ماه‌ها وعده از سوی مسئولان، حالا به مرحله آزمایشی در استان هرمزگان رسیده است و به نظر می‌رسد، یارانه نقدی مردم این استان به زودی تبدیل به کالابرگ شود.
گمانه زنی در خصوص تعیین تکلیف اجرای بخشی از قانون بودجه مبنی بر جبران زیان رفاه مصرف‌کننده برای کالا‌های اساسی از طریق کالابرگ الکترونیکی، پس از ماه‌ها وعده از سوی مسئولان، حالا به مرحله آزمایشی در استان هرمزگان رسیده است و به نظر می‌رسد یارانه نقدی مردم این استان به زودی تبدیل به کالابرگ شود.
آیا وزیر ورزش منابع از دست رفته و زیان فوتبال و سازمان لیگ در ماجرای تبلیغات محیطی استقلال را جبران و پرداخت خواهد کرد؟ آیا حمایت نهاد مسوولی در این کشور پیدا می‌شود که به کلاهبرداری های یک دلال تبلیغات خاتمه بدهد؟
آیا وزیر ورزش منابع از دست رفته و زیان فوتبال و سازمان لیگ در ماجرای تبلیغات محیطی استقلال را جبران و پرداخت خواهد کرد؟ آیا حمایت نهاد مسوولی در این کشور پیدا می‌شود که به کلاهبرداری های یک دلال تبلیغات خاتمه بدهد؟
سخنگوی قوه قضاییه گفت: قوه قضائیه پیرو فرامین مقام معظم رهبری و فرمایشات رئیس دستگاه قضا قائل به تفکیک متهمان وقایع اخیر است. ما از کسانی که عناصر اصلی هستند نخواهیم گذشت اما با کسانی که احساسی عمل کردند و با تحریک وارد میدان شده و مرتکب قتل و جنایت نشدند با رأفت اسلامی برخورد خواهد شد.
قالیباف گفت: تا این لحظه هیچ درخواستی برای واردات خودرو از هند و برزیل در وزارتخانه وصول نشده است.  واردکنندگان تاکنون با برند‌های خوب اروپایی و کره‌ای در رده خودرو‌های اقتصادی بین ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار مذاکره کرده‌اند که خودرو‌های بسیار باکیفیت است که می‌توانند استاندارد‌های ۸۵گانه ما را پاس کنند.
قالیباف گفت: تا این لحظه هیچ درخواستی برای واردات خودرو از هند و برزیل در وزارتخانه وصول نشده است.  واردکنندگان تاکنون با برند‌های خوب اروپایی و کره‌ای در رده خودرو‌های اقتصادی بین ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار مذاکره کرده‌اند که خودرو‌های بسیار با کیفیت است که می‌توانند استاندارد‌های ۸۵گانه ما را پاس کنند.
با توجه به آثار مالی و خسارت‌های قرارداد ویلموتس برای فدراسیون فوتبال، سونامی کمترین توصیف برای این قرارداد و بحران‌های ناشی از آن است.
شاخص کل بورس روز سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ در نهایت با افزایش ۱۹۲۷ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۶۸۳ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ را بخوانید.
امام جمعه خرم آباد گفت: یکی از آسیب‌ها رهاورد تمدن مادی غرب و گناهی است که تمدن مادی به رهبری کشور‌های غربی در مورد جنس زن مرتکب شده و نیازمند ساعت‌ها سخن گفتند است. خسارت و زیان فراوانی به جنس زنان زده اند که به زودی جبران نخواهد شد. حاصل تمدن غرب در مورد زنان این است که یکی از مهمترین وظایف زن را جلوه گری قرار داده‌اند.
موضوع خسارت معنوی از جمله مباحث پرچالشی است که در اصول، قوانین و مقررات کنونی به اصل لزوم جبران آن برای زیان‌دیده تصریح گردیده؛ اما در خصوص چگونگی جبران و نحوه ارزیابی آن تعیین تکلیف نشده است. در سیستم‌های حقوقی کشور‌های مختلف، راهکار‌هایی برای جبران خسارت معنوی در نظر گرفته شده، ولی ملاک و معیار ثابت و مشخصی در باب شیوه‌های جبران خسارت معنوی ارائه طریق نشده است.
معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران بیان کرد: برخی از بنگاه‌ها ناشی از اعمال نظام قیمت‌گذاری دستوری با زیان مواجه شده‌اند این در حالی است که در قوانین بالادست به صراحت آمده است که اگر شرکتی در قبال قیمت‌گذاری دستوری با زیان مواجه شد، باید آن زیان جبران شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ