گردبادها و بادهای شدید باعث خسارت و قطع گسترده برق در روز پنجشنبه در تگزاس در مناطق دالاس-فورث و شریوپورت شدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
توفان لَن (Lan) بامداد روز سه شنبه به سواحل مرکزی ژاپن رسید و موجب توقف پروازها و حرکت قطارها شد.
محبی گفت: به دنبال افزایش غلظت ذرات گردوغبار و تصمیمات اتخاذ شده در راستای جلوگیری از آسیب به‌سلامت ساکنان منطقه، تمامی ادارات منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون تعطیل شدند.
به دنبال افزایش غلظت ذرات گردوغبار و تصمیمات اتخاذ شده در راستای جلوگیری از آسیب به‌سلامت ساکنان منطقه، تمامی ادارات منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون تعطیل شدند.
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: چهارشنبه و پنج‌شنبه کاهش کیفیت هوا و احتمال توفان شن در شرق و جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و نوار شرقی کرمان پیش‌بینی می‌شود.
توفان و بارندگی شدید در سئول باعث شد تا دیدار دوستانه سیتی-اتلتیکو مادرید با تاخیر 45 دقیقه‌ای شروع شود.
️فرماندار سرخس اظهار داشت: در حال حاضر دید افقی در جاده سرخس- مشهد به شدت کاهش یافته، اما فعلا برای برقراری ارتباط زمینی بین شهرستان و دیگر نقاط استان تصمیمی برای انسداد جاده اتخاذ نشده، اما در صورت افزایش شدت گرد و خاک ممکن است این جاده ترانزیتی نیز مسدود اعلام شود.
در پی موج جدید وزش باد در منطقه سیستان از ۲۷ تیرماه تاکنون در پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز یک هزار و ۵۸۰ نفر از مردم این منطقه‏ راهی بیمارستان و مراکز درمانی شدند که از این تعداد ۱۰۲ نفر اکنون بستری هستند.
واتر اسپات (water spout) پدیده‌ای شبیه تورنادو (توفان تندری) است با این تفاوت که این پدیده در دریا و بیشتر در مناطق حاره‌ای و شبه حاره‌ای رخ می‌دهد.
اصفهان- اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره نفوذ توده گردوخاک به استان، وقوع توفان لحظه‌ای و فعال شدن کانون‌های گردوغبار داخلی طی ۵ روز پیش رو هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: برای روز جاری در نواحی شمال شرق، شرق، جنوب شرق وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و خیزش گردوخاک انتظار می‌رود.
روز یکشنبه توفان بخش‌هایی از جنوب و دره رودخانه اوهایو در جنوب ایندیانا را درنوردید. در پی وقوع این حادثه، حداقل یک نفر کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.
سرویس ملی هواشناسی آمریکا اعلام کرد که توفان و گردباد شدید روز یکشنبه در نزدیکی اسکرانتون، آرکانزاس رخ داد.
بیش از ۱۰۰ نفر در پی وقوع گردباد در شهر پریتون ایالت تگزاس زخمی شدند.
به دلیل وقوع توفان بسیار شدید «بیپارجوی» در مناطق ساحلی گجرات هند حداقل ۲ نفر کشته و ۲۳ نفر مجروح شدند، در حالی که تیرهای برق و درختان از جا کَنده شدند.
باران‌های شدید ناشی از توفان استوایی ماوار و یک جبهه باران فصلی صبح روز شنبه در بخش وسیعی از ژاپن ادامه یافت و موجب لغو حرکت قطارها و هواپیماها شد.
بادهای شدید، گردباد و تگرگ های بزرگ ناشی از وقوع توفان ایالت ایووا آمریکا را در نوردید.
لیورپول امشب در آنفیلد میزبان تاتنهام بود و دیدار پرگل و دراماتیک دو تیم در نهایت با پیروزی 4-3 تیم یورگن کلوپ به پایان رسید.
اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به احتمال وقوع توفان لحظه‌ای و رگبار شدید باران همچنین کاهش دما در تهران هشدار داد.
طی روز‌های پنجشنبه و جمعه (۱۷ و ۱۸ فروردین) وزش باد شدید تا خیلی شدید پیش‌بینی می‌شود و مهمترین پدیده جوی طی این دو روز به‌ویژه در ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات زاگرس و البرز و شمال شرق کشور است.
رئال مادرید از سال 2014 توانسته 14 جام بین‌المللی کسب کند و هیچ باشگاهی حتی نزدیک به آن هم نشده است.
اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: سمیرم با میانگین ۳۱.۶ میلیمتر بیشترین بارش ۲۴ ساعت اخیر استان را داشت.
به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا پنج‌شنبه (۲۰ بهمن) فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، شمال شرق و جمعه (۲۱ بهمن) در استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی ادامه خواهد داشت.
ضیاییان گفت: امروز در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، جنوب و شرق اصفهان، شمال و شرق فارس، خراسان جنوبی و پنج‌شنبه کرمان و سیستان و بلوچستان وزش باد شدید و گردوخاک و در مناطق مستعد وقوع توفان گردوخاک و کاهش دید افقی انتظار می‌رود.
برودت شدید هوا در آمریکا به لغو یا تعویق بیش از ۴ هزار پرواز داخلی و خارجی آمریکا منجر شد و بیش از ۷۲ درصد جمعیت این کشور هشدار توفان زمستانی دریافت کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ