بنا به اعلام ستاد فرماندهی نیروهای آمریکا در اروپا، واشنگتن یک هواپیما با قابلیت بکارگیری در جنگ هسته ای در کشور ایسلند مستقر کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کره‌شمالی از ورود هوایپمای جاسوسی آمریکا به حریم هوایی این کشور خبر داد.
بوئینگ سی-۱۷ گلوبمستر یک هواپیمای ترابری نظامی بزرگ است که توسط مک دانل داگلاس برای نیروی هوایی ایالات متحده (USAF) از دهه ۱۹۸۰ تا اوایل دهه ۱۹۹۰ ساخته شد. در این ویدیو فرود هواپیمای سی-۱۷ در بیابان را نشان میدهد. منبع: چندثانیه
جلسه دادگاه رسیدگی به شکایت حقوقی از ارتش آمریکا بابت حمله تروریستی جنگنده‌های نیروهای سنتکام به هواپیمای مسافربری ماهان برگزار شد.
وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه ادعا کرد که یک جنگنده چینی یک مانور «خصمانه غیرضروری» در نزدیکی یک هواپیمای نظامی آمریکا بر فراز دریای چین جنوبی در حریم هوایی بین‌المللی انجام داده است.
یک مقام ارتش چین از آمریکا خواست به قوانین بین‌المللی مربوط به حریم هوایی و دریایی کشورها احترام بگذارد.
هواپیمای فضایی و مرموز چینی بعد از ۹ ماه حضور در مدار زمین اخیرا برای دومین بار روی زمین فرود آمد و بدین ترتیب چین تبدیل به یکی از معدود کشور‌هایی شد که موفق به فرود و استفاده مجدد از یک فضاپیما شده است.
سخنگوی ارتش چین از افزایش سطح آماده‌باش این نیروها درپی رصد یک فروند هواپیمای نظامی آمریکایی بر فراز تنگه تایوان خبر داد.
دقایقی قبل پس از ورود هواپیمای EP-۳E نیروی دریایی آمریکا به محدوده هوایی مرز‌های آبی جمهوری اسلامی ایران، دریادلان نیروی دریایی ارتش با هوشیاری کامل خود با ارسال هشدار به این هواپیما از ورود بدون مجوز این پرنده به آسمان کشور و فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کردند.
دو هواپیمای فضایی، X-۳۷B توانسته‌اند ۶ ماموریت با مدت زمانی که به تدریج طولانی‌تر شدند را به پایان برسانند و در آخرین ماموریت، آن‌ها به مدت ۹۰۸ روز در مدار زمین بوده و در نوامبر۲۰۲۲ به زمین نشستند.
طبق اعلام مقامات خطوط هوایی کوبا، هواپیمای خطوط هوایی Southwest که از کوبا عازم فلوریدا آمریکا بود، پس از برخورد با پرندگان و بروز مشکل در موتور مجبور به بازگشت به هاوانا شد.
وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که یک فروند هواپیمای گشتی آمریکا امروز نزدیک مرزهای این جزیره در مسیر شمال به جنوب پرواز کرده است.
نیروی دریایی آمریکا از صقوط یک فروند هواپیمای خود در «آلاباما» خبر داد.
پنتاگون مدعی است جنگنده چینی در فاصله ۶ متری هواپیمای جاسوسی آمریکا پرواز کرده است.
هواپیمای فضایی رباتیک نظامی X-۳۷B در آخرین ماموریت سری خود بیش از ۹۰۰ روز را در فضا گذرانده است. این رکوردی در مدت زمان پرواز برنامه هواپیمای مذکور به حساب می آید.
وزارت دفاع روسیه از اقدام یک فروند هواپیمای این کشور در جلوگیری از برخورد با هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در آسمان شمال سوریه خبر داد.
وزارت بازرگانی آمریکا امروز از تحریم یک هواپیمای دیگر ایرانی به بهانه پرواز به روسیه خبر داد.
آمریکا روز دوشنبه سه فروند بوئینگ ۷۴۷ خطوط هوایی ایران را به بهانه ارائه خدمات باری به روسیه، در فهرست تحریم‌های مربوط به هواپیماهای ناقض قوانین کنترل صادارات ایالات متحده قرار داد.
وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد که سه فروند هواپیمای تحت کنترل خطوط هوایی ایران در فهرست سیاه این وزارتخانه قرار گرفته است.
سال گذشته جهان با دیدن صحنه‌های آشوب و بی‌نظمی در جریان فرار شهروندان افغانستان از طریق فرودگاه کابل پس از روی کار آمدن طالبان حیرت‌زده شد. حتی چند نفر از این عده به هواپیماهای ارتش آمریکا آویزان شدند و پس از بلند شدن هواپیما جان‌شان را از دست دادند. یاما بارز از بخش بی‌بی‌سی پشتو به دیدار خانواده یکی از کشته‌شدگان در حومه کابل رفته است. آنها خواهان برقراری عدالت‌ هستند و می‌گویند به راحتی می‌شد جلوی این سانحه را گرفت.
فرماندهی عملیات ویژه نیروی هوایی آمریکا از زمین گیر شدن ۵۲ فروند هواپیمای CV-۲۲ آسپری این کشور به دلیل مشکل در عملکرد کلاچ آنها خبر داد.
رئیس‌جمهوری ونزوئلا با رد درخواست آمریکا مبنی بر مصادره هواپیمای باری متعلق به این کشور که از ششم ژوئن در فرودگاه آرژانتین نگهداری می‌شود، اعلام کرد: اکنون آن‌ها به دستور دادگاهی در فلوریدا قصد دارند یک هواپیمای باری متعلق به ونزوئلا را سرقت کنند.
آمریکا از آرژانتین خواسته است هواپیمای باری بویینگ ۷۴۷ را مصادره کند که از ماه ژوئن در خارج از بوئنوس آیرس در حین تحقیقات درباره ارتباط کارکنان این هواپیما با سپاه پاسداران ایران متوقف شده است.
یک خبرگزاری غربی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که هواپیمای ویژه «نانسی پلوسی» رئیس جملس نمایندگان آمریکا به سمت فیلیپین تغییر مسیر داده است.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ