بالاخره پس از یک دهه چکش‌کاری لایحه ارتقای امنیت زنان در دستورکار مجلس قرار گرفت؛ لایحه‌ای که ممکن است بتواند برخی خلأهای قانونی را بهبود بخشد یا شاید هنوز هم جامعیت کافی را نداشته باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ظاهرا لایحه جلوگیری از رسوب کالا دو بار در دولت تصویب شده اما هنوز به مجلس ارسال نشده است.
ظاهرا لایحه جلوگیری از رسوب کالا دو بار در دولت تصویب شده اما هنوز به مجلس ارسال نشده است.
بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت: امروز لایحه‌ای تصویب شد تا حمایت موثری از مهارت آموزی و اشتغال پذیری کارکنان نیروهای مسلح صورت گیرد؛ برای این کار صندوق ویژه‌ای پیش بینی شده است.
سخنگوی دولت گفت: هیأت دولت در جلسه امروز با ارسال لایحه‌ای برای مجلس به منظور حمایت از ایرانیان خارج از کشور موافقت کرد.
استاد دانشگاه با بیان اینکه امام دو عنصر مردم و اسلام را به عرصه سیاست اضافه کرد، گفت: در نظام اسلامی قوانین باید همراه با اسلام باشد و لایحه‌ای خلاف اسلام در کشور به تصویب نمی‌رسد.
معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه با بیان اینکه تفکیک تخلف از جرم در لایحه مورد تاکید قرار گرفت، تصریح کرد: هدف ما این است که در لایحه در موضوع عفاف و حجاب بدوا با تخلف روبه رو شویم، تخلف یعنی جریمه مانند جریمه پلیس راهور که آن را برای متخلفان در نظر می‌گیرد؛ لذا توافق بر این بود که موضوع را تخلف ببینیم و جریمه برای آن در نظر بگیریم.
ستاد امر و به معروف و نهی از منکر هم به صف منتقدان لایحه «حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب» پیوسته که اخیرا توسط قوه قضائیه تهیه شده است. انتقاد و مخالفت ستاد امر به معروف، اما یک تفاوت مهم با موضع دیگر منتقدان دارد. این ستاد خودش لایحه‌ای را به عنوان پیشنهاد جایگزین برای لایحه قوه قضائیه تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است. نام پیش نویس پیشنهادی این ستاد «لایحه عفاف و حجاب و مقابله با مظاهر فساد و تباهی» است.
رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت: دولت، تا این لحظه لایحه‌ای به مجلس ارائه نکرده، اما برخی مواد و کارشناسی‌ها را با نمایندگان در میان گذاشته که این موارد در طرح گنجانده شده است.
یک عضو فراکسیون زنان مجلس لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی و ارتقای امنیت زنان در برابر سوءرفتار را تکمیل کننده قانون حمایت از خانواده دانست و گفت: یکی از مطالبات پرتکرار رهبری مساله مقابله با ظلم علیه زنان است. شاید اگر تاکیدات ایشان وجود نداشت هیچگاه چنین لایحه‌ای در دستور قوه قضائییه و دولت قرار نمی‌گرفت و به مجلس نمی‌رسید. امروز هم مجلس به پشتوانه همین نگاه فکری است که به دنبال تصویب این لایحه است.
کمیسیون فرهنگی مجلس پیشنهاد داد برای اثربخش شدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی متناسب با تحولات اجتماعی، قوه قضائیه لایحه دو فوریتی به مجلس ارائه کند.‌
رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بودجه ۱۴۰۲ نسبت به لایحه‌ای که دولت ارسال کرده بود، ۲.۶درصد کاهش یافت که این بی‌سابقه است.
رئیس مجلس گفت: دولت و مجلس درباره احکام دائمی و یک ساله بحث کردند و این موارد از هم تفکیک و قرار شده آنهایی که احکام دائمی هستند، دولت در یک جا به صورت لایحه به مجلس دهد.
دولت لایحه‌ای به مجلس ارائه داده که بر اساس آن سازمان بازرگانی زیر نظر رئیس‌جمهور تشکیل شود و باید ببینیم مجلس چه واکنشی به این لایحه دوفوریتی دولت نشان می‌دهد.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: هر کدام از لایحه‌های بودجه و برنامه هفتم که مجلس زودتر به شورا ارسال کند را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان اینکه دولت لایحه‌ای برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی ندارد، گفت: در صورتی که این طرح در مجلس نهایی شود در جلسه هیات وزیران خارج از نوبت بررسی می شود.
معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان اینکه دولت لایحه‌ای برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی ندارد، گفت: در صورتی که این طرح در مجلس نهایی شود در جلسه هیات وزیران خارج از نوبت بررسی می شود.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت لایحه‌ای برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی ندارد، اما منتظر هستیم تا هر زمانی طرح مجلس ابلاغ شد ما در دولت مطرح کنیم.
تصویب لایحه‌ای در سنای آمریکا در پی تصمیم اخیر اوپک‌پلاس، افزایش دو برابری تولید گاز ایران در دوران تحریم و قطع آب ۲۸۰۰ مشترک پر مصرف از مهمترین خبر های آب و انرژی در هفته جاری بودند.
یکی از کمیته‌های سنای آمریکا در واکنش به تصمیم اخیر اوپک‌پلاس مبنی بر کاهش عرضه روزانه ۲ میلیون بشکه‌ای نفت، لایحه‌ای را تصویب کرد.
نمایند مردم شیروان در مجلس گفت: انتظار داریم رئیس‌جمهور لایحه‌ ساماندهی کارکنان دولت را به مجلس بفرستد و مجلس نیز از آن حمایت‌ می‌کند؛ با این کار یک بار برای همیشه تبعیض‌ها برچیده می‌شود.
مجلس ابهامات شورای نگهبان در خصوص «طرح الزام به ثبت معاملات غیر منقول» را رفع نکرده و بر مصوبه قبل و ارسال به مجمع تشخیص مصلحت نظام اصرار دارد. در هر حال، پیش از ارسال به مجمع تشخیص مصلحت نظام باید ابهامات آن را رفع کند.
کمیته روابط خارجی سنای آمریکا لایحه‌ای را برای افزایش حمایت از تایوان ارائه کرد.
یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خواستار ارائه لایحه ای از سوی دولت برای اصلاح قوانین خدمت وظیفه عمومی شد.
بازار ارزهای دیجیتال پس از هفته‌ها نوسان قیمت، بار دیگر سبز شده و بیت‌کوین با نشان دادن حداقل نشانه‌هایی مبنی بر تثبیت در بالای مرز قیمتی ۳۰هزار دلاری، در تلاش برای بازیابی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ