رئیس مجلس گفت: دولت و مجلس درباره احکام دائمی و یک ساله بحث کردند و این موارد از هم تفکیک و قرار شده آنهایی که احکام دائمی هستند، دولت در یک جا به صورت لایحه به مجلس دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته جاری به بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت می‌پردازند.
دولتمردان باید از حصاری که خود را در آن محصور کرده‌اند خارج شوند و به توصیه‌های افراد دلسوز توجه و عمل کنند. اینکه علیرغم وجود انواع فساد‌ها در بدنه دستگاه‌های مدیریتی هنوز مسئولان تمام مشکلات و موانع را به دشمنان نسبت می‌دهند، نشان دهنده محصور بودن آنان در دایره توهماتی است که هیچ ربطی به واقعیت‌های موجود در جامعه ندارند. شرط موفقیت حکمرانان در سالم‌سازی جامعه، خارج شدنشان از این حصار و همراه شدن با واقعیت‌های جامعه است.
دولت باید پاسخ دهد آیا این مردمند که همیشه باید سختی بکشند وفشار را تحمل کنند تا دولت خرجش را دربیاورد و کسری بودجه اش یا اثر تحریم‌ها براقتصاد راجبران کند یا این دولت است که وظیفه بدیهی تامین رفاه مردم بردوشش قرارگرفته است؟ احتمالا جای مردم و دولت عوض نشده است؟
سخنگوی دولت گفت: طبیعی است امروز آن‌هایی که به تعهدات و توافق‌های خود عمل نکردند، باید پاسخگو باشند و اینکه امروز کسی بخواهد به جای پاسخگویی جای مدعی و پاسخگویی را عوض کند و در جایگاه مدعی حاضر شود، طنزی بیش نیست.
صبح امروز برخی از کانال‌ها از استعفای سلاح ورزی خبر دادند. خبرگزاری دولت دراین باره نوشت حسین سلاح‌ورزی که هفته گذشته با حواشی بسیار به عنوان رئیس اتاق بازرگانی ایران انتخاب شده بود، از این سمت کنار رفت.
جمهوری اسلامی نوشت: اکنون زمان وقت تلف کردن برای پرداختن به حواشی نیست، وقت‌ها، نیرو‌ها و همت‌ها باید صرف همکاری برای حل مشکلات کشور و مقابله با کسانی شوند که آرزوی براندازی اصل نظام را دارند. غفلت از این امر اصلی و مهم باعث مشغول شدن به امور حاشیه‌ای می‌شود.
روزنامه ایران نوشت: بهترین مواجهه با طالبان این است که فرصت‌های مشترک از جمله در زمینه تأمین امنیت را تقویت کنیم که لازمه آن این است که طرفین از درگیری با یکدیگر پرهیز کنند.
رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز دولت مظلومانه مورد نقد قرار می‌گیرد گفت: دولت مظلوم واقع شده است، هر کس واقعیت‌های این دولت را نبیند، دچار خطا خواهد شد.
سخنگوی دولت با اشاره به اصلاح قانون وظیفه عمومی، گفت: گسترش مفهوم وظیفه عمومی به امور فرهنگی، فناوری و اقتصادی، تغییر در معافیتها و معاف شدن مشمولان مازاد به تشخیص ستاد کل، از مواردی است که در لایحه درنظر گرفته شده است.
رئیس کارگروه دولت هوشمند نهمین جشنواره ملی فاوا ضمن تشریح شاخص های ارزیابی این بخش از جشنواره، گفت: توسعه خدمات هوشمند در دستور کار امسال دولت قرار دارد.
سخنگوی دولت گفت: تورم، آفت و بیماری مزمن کشور است و دولت تمرکز خود را بر حل بنیادین و ریشه‌ای این ناترازی‌ها قرار داده است.
رئیس‌جمهور در دیدار با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی گفت: در ابتدای دولت مجموعه‌ای‌ از افراد شناسایی‌شده به عنوان نیروهای کارآمد انتخاب شدند. نه عضو حزبی هستم و نه حزب، روزنامه یا سایتی دارم.
سخنگوی دولت از دستور کار قرار گرفتن تدوین لایحه جامع مقابله با تحریم‌های غیرقانونی خبر داد.
یک عضو فراکسیون زنان مجلس لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی و ارتقای امنیت زنان در برابر سوءرفتار را تکمیل کننده قانون حمایت از خانواده دانست و گفت: یکی از مطالبات پرتکرار رهبری مساله مقابله با ظلم علیه زنان است. شاید اگر تاکیدات ایشان وجود نداشت هیچگاه چنین لایحه‌ای در دستور قوه قضائییه و دولت قرار نمی‌گرفت و به مجلس نمی‌رسید. امروز هم مجلس به پشتوانه همین نگاه فکری است که به دنبال تصویب این لایحه است.
سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه بسته ارزی از سوی مجلس به دولت ارائه نشده است گفت: مسیر ارائه طرح‌های مجلس به دولت مشخص است؛ دولت قانوناً نمی‌تواند نظر پیشنهادی یک نماینده را ملاک عمل قرار دهد
سومین جلسه هیأت عالی مولدسازی دارایی‌های دولت ظهر امروز (چهارشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و با تصویب این هیأت، ۹۹۰ ملک و دارایی راکد دولت، در مسیر مولدسازی قرار گرفت.
خاندوزی با اشاره به اینکه بخشی از نوسانات ارزی ناشی از انتظارات تورمی بود، تاکید کرد: بخش کوچکی از مشکلی که در آبان و آذر ایجاد شد ناشی از اشتباه تخصیص در زیرمجموعه‌های بانک مرکزی بود و موجب شد در مدت کوتاهی درباره تقاضای کالاهایی که باید با درهم وارد می‌کردند، دچار مشکل شود، زیرا در آن ایام درهم کم بود و تصور شده بود که کشور ارز کم دارد و برای تامین آن هجوم آورده شود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اولویت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت موافقت کردند.
نایب رئیس مجلس گفت: جلسات متعددی پیرامون بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت برگزار شده و این طرح در اسرع وقت در دستور کار قرار می‌گیرد.
اهواز - استاندار خوزستان گفت: دولت در جهت تشویق استفاده از مشارکت‌های مردمی در توسعه مدارس، زمین با کاربری آموزشی در اختیار خیران مدرسه ساز و فعالان مشارکت‌های مردمی قرار می‌دهد.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حل مشکلات معیشتی مردم را اولویت کار دولت دانست و گفت: در پرتو انقلاب اسلامی باید دسترسی به مسئولان آسان باشد.
اینکه دولت سیزدهم قادر نیست در اعتراضات کنونی نقش اساسی ایفا کند، چندان دور از انتظار نیست. این دولت با رأی قابل‌پیش‌بینی و بی‌اعتنا به سلیقه‌ها و نگرش‌های متفاوت مردم روی کار آمده است.
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: نظارت و گزارش به هنگام دیوان محاسبات نقش مؤثری در اصلاح ساختار بودجه، انضباط مالی و تدوین بودجه اثربخش تر دارد.
رئیس‌جمهور در جمع پرشور مردم جیرفت گفت: تشکیل استان کرمان‌جنوبی در دستور کار دولت قرار دارد و پیگیری می‌شود. ظرفیت‌های جنوب استان کرمان بالاست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ