«جرمی فلمینگ» در مقاله‌ای در نشریه «اکونومیست» با بیان این که هر دو کشور از قابلیت‌های سایبری خود در جنگ اوکراین استفاده کرده‌اند و مدعی شد: تاکنون، رئیس‌جمهور پوتین به طور کامل در جنگ اطلاعاتی در اوکراین و غرب شکست خورده است. اگرچه این دلیلی برای خوشحالی است، نباید این را دست کم بگیریم که چگونه پخش اطلاعات نادرست توسط روسیه در سایر نقاط جهان نقش ایفا می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور روسیه ضمن استقبال از طرح صلح آفریقایی درباره جنگ اوکراین از رو به زوال بودن جهان تک قطبی خبر داد.
یک مقام سابق سرویس اطلاعاتی آمریکا در تحلیلی از دورنمای جنگ اوکراین گفت: غرب به دنبال تحریک روسیه در جنگ اوکراین است، اما پوتین یک فرد نظامی راهبردی و به دنبال پایان جنگ و کنترل اوضاع است.
کیهان نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور ۷۰ ساله روسیه که در دوران جوانی عضو کا گ ب و از افسران اطلاعاتی شوروی بود، از زمان آغاز جنگ اوکراین تاکنون توانسته است، از دو اَبَربحران به‌خوبی عبور کند.
رئیس جمهور روسیه در جریان سخنرانی برای نظامیان و نیروهای امنیتی این کشور گفت که سربازان روس در شورش اخیر، در شرایطی دشوار ایستادگی کردند.
رئیس جمهور روسیه در جریان سخنرانی برای نظامیان و نیروهای امنیتی این کشور گفت که سربازان روس در شورش اخیر، در شرایطی دشوار ایستادگی کردند.
پس از حمله روسیه و خساراتی که در مناطقی در اوکراین ایجاد کردند، از بوچا و ایرپین گرفته تا ماریوپل و خرسون، کشور‌های مرزی مانند لهستان و کشور‌های بالتیک دیگر نمی‌خواهند کوچک‌ترین ریسک را به جان بخرند که مورد حمله روسیه قرار گیرند. آن‌ها در روز‌های اول حمله به اوکراین، مدعی شده بودند که نیرو‌های روسیه به‌دنبال تصرف زمین‌های بیشتری از کشور‌های بالتیک هستند. جلوگیری از این حمله آن‌ها دست به یک اقدام مهم زدند و آن نیز بازدارندگی فعال بوده و از نظر عملی به معنای انقلاب است.
کانال تلگرامی جنرال اس وی آر که که ادعا می‌کند چند منبع خودی در کرملین دارد - از زمان شروع جنگ، اطلاعات تایید نشده‌ای را منتشر می‌کند. این کانال مدعی شد که وضعیت سلامتی پوتین بدتر شده است.
بنا به فرمانی که رئیس جمهور روسیه امضا می‌کند شمار دیگری از سربازان روسی به میدان نبرد با اوکراین اعزام می‌شوند.
علیرغم تمام صحبت‌هایی که مطرح شده پوتین هنوز دستورالعمل استالینیستی را اتخاذ نکرده است. بوروکراسی روسیه آماده اجرای گزینه‌های رادیکال‌تر است.
نماینده ویژه دولت آمریکا در امور اقلیمی می گوید این کشور در تلاش است تا چین را به مباحث اقلیمی بین المللی وارد کند.
رئیس جمهور لهستان اذعان کرد که اگر غرب طی هفته‌های آتی برای کی‌یف تسلیحات فراهم نکند، روسیه پیروز جنگ خواهد شد.
سخنگوی کرملین می‌گوید که دلیل محدود کردن دسترسی به آمارهای اقتصادی روسیه، جنگ ترکیبی علیه مسکو بوده و ادعاها درباره ارائه اطلاعات تحریف‌شده به رئیس جمهور روسیه کذب است.
شواهد نشان می‌دهند که پوتین واقعا در جنگ گازی خود شکست خورده است. آلمان سال ۲۰۲۳ میلادی را بدون گاز روسیه آغاز می‌کند و نیازی به نگرانی در مورد از دست دادن آن ندارد. این دقیقا شکست کرملین است. گاز طبیعی روسیه دیگر یک سلاح موثر علیه آلمان نیست.
پوتین به روایت خود مبنی بر تمایل غرب به نابودی روسیه پرداخت. او گفت: «غرب درحالی‌که برای تجاوز آماده می‌شد، درباره صلح دروغ گفت. آن‌ها بدبینانه از اوکراین و مردم آن برای تضعیف و تجزیه روسیه استفاده می‌کنند.» این آخرین و شاید چشمگیرترین نمونه از تلاش پوتین برای آماده کردن روس‌ها برای یک جنگ طولانی بود.
کرملین ادعای روزنامه آمریکایی درباره دریافت اطلاعات غلط از جنگ اوکراین توسط پوتین را رد کرد.
پوتین گفت: «هدف ما چرخاندن چرخ درگیری نظامی نیست، بلکه برعکس، پایان دادن به این جنگ است. ما برای پایان دادن به این موضوع تلاش خواهیم کرد و البته هر چه زودتر بهتر باشد.»
پوتین می گوید روسیه خواهان پایان دادن به جنگ در اوکراین است.
به موازات فرسایش جنگ اوکراین، بحران مزبور رو به تعمیق است و ۲ طرف به رغم رعایت قواعد نانوشته، اینک از برخی خطوط قرمز  عبور کرده و گام در مسیر تقابل هسته‌ای گذاشته‌اند.
رئیس جمهور روسیه خواستار هماهنگی و سرعت عمل بیشتر دستگاه های مرتبط با عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین شد.
رئیس جمهور منطقه خودمختار چچن ضمن ابراز رضایت از حملات هوایی روسیه به اوکراین، به «ولودیمیر زلنسکی» توصیه کرد که به سوی غرب فرار کرده و پشت سرش را نگاه نکند.
فاجعه اخلاقی و استراتژیک ناشی از جنگ رهبر روسیه در اوکراین به رویا‌های امپراتوری او پایان داده است. یکی از خطاهای بزرگ پوتین دست کم گرفتن مردم و ارتش اوکراین بود. ظاهراً پوتین در مورد احساس هویت ملی اوکراینی‌ها و اراده آنان برای مبارزه اطلاعات نادرستی داشت.
پسکوف اظهار داشت: عملیات نظامی در اوکراین «دستکم» تا «آزادی جمهوری خلق دونتسک» ادامه خواهد داشت.
کی‌یف و مسکو در اوایل جنگ و در زمانی که نظامیان روس کی‌یف را محاصره کرده بودند مذاکراتی را با میانجیگیری ترکیه انجام دادند. گرچه این مذاکرات به عقب نشینی نیرو‌های روس از پایتخت اوکراین منجر شد، اما نتوانست به جنگ پایان دهد و جنگ کماکان در شرق این کشور، تاکنون ادامه دارد.
مهم نیست که کشاورزان در کشور‌های ثروتمند تا چه اندازه زیرک باشند قحطی شدید در سال‌های آینده به دلیل درگیری‌های انسانی و تغییرات اقلیمی گسترش و عمیق‌تر خواهد شد. امنیت غذایی باید به بخشی از تمام توافق‌های تجاری و اقتصادی بین المللی بزرگ بین کشور‌های صنعتی گروه جی -۱۰ تبدیل شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ