وزارت مهاجرین طالبان گفته که «۷۶۱ تن» بازگشت کنندگان برای دریافت کمک به دفتر سازمان بین‌المللی مهاجرت (ای‌او‌ام) معرفی شده‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کارشناسان سازمان ملل با انتشار نامه‌ای عنوان کرده‌اند که استفاده از اصطلاح «طالبان اصلاح‌ شده» برای این گروه اشتباه بود.
وزارت خارجه هیات حاکمه سرپرستی افغانستان در بیانیه‌ای ضمن اشاره به بازدید هیات فنی ایران از ایستگاه آب سنجی دهراود، ادعا کرد که هیات ایرانی بعد از مشاهده و اندازه گیری جریان آب سال جاری آبی را به مراتب کمتر از سال نرمال آبی ارزیابی کرده است.
یک مقام طالبان اعلام کرد که در یک سال گذشته، بیش از ۹۵۲ هزار پناهنده افغان از کشورهای جهان، از جمله از ایران و پاکستان، به کشور بازگشته‌اند.
سخنگوی طالبان می‌گوید مقامات پاکستانی به جای تقویت امنیت کشور خود، انگشت اتهام را به سمت افغانستانی‌ها گرفتند.
در چند روز اخیر برخی رسانه‌ها از متوقف شدن فعالیت دفاتر کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهر‌های کابل، مزار شریف و هرات توسط طالبان خبر دادند. معاون رسانه‌ای نماینده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان گفت: انتظار می‌رود طالبان علت محرومیت و عدم فعالیت دو ماه اخیر کمیته امداد در افغانستان را شفاف بیان کند.
طالبان خواستار ازسرگیری فعالیت‌های سفارت‌خانه‌های چندین کشور در افغانستان شد.
مردم سیستان در اعتراض به عدم تخصیص حقابه هیرمند ازسوی طالبان و همچنین دیپلماسی آبی منفعلانه وزارت امور خارجه در میدان یعقوب لیث زابل تجمع کردند. در این تجمع جمعیتی بالغ بر سه هزار نفر گرد هم آمدند و شعار‌هایی دادخواهانه سر دادند و خواستار دیپلماسی فعال از سوی دولت شدند. شعار‌هایی از قبیل "نابودی سیستان، نابودی تنگه احد ایران است. "، "حق آبه و هوای پاک" و ... از سوی مردم سر داده شد. همچنین در میانه این اعتراض، استعفای دو نماینده سیستان و پاسخگو کردن وزیر امور خارجه ایران در رابطه با حقابه هامون مطالبه شد.
سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز انفجار در ایالت خیبرپختونخواه پاکستان را محکوم کرد.
اصلاح‌طلبان در حالی به آرایش انتخاباتی و شعار‌های خود شکل می‌دهند که جریان رقیب‌شان این روز‌ها بیش از هرچیز استراتژی سکوت رسانه‌ای درباره انتخابات را پیگیری می‌کند. از طرفی دیگر، اما پراکندگی و افتراقی در تقابل اطرافیان سید مصطفی میرسلیم، محمدباقر قالیباف و مرتضی آقا تهرانی به عنوان سه سرلیست در فهرست شورای ائتلاف بزرگ اصولگرایان برای انتخابات مجلس یازدهم نمودار شده است.
به نظر می‌رسد سیاست طالبان در رودخانه «هریرود» در کنار تقویت سد «سلما» احداث و بازسازی سد‌های دیگر است. در این حوزه کابل علاقه چندانی به شرکت در جلسات مشترک و سه جانبه ایران، ترکمنستان و افغانستان برای هماهنگی درباره بهره برداری از منابع آب رودخانه هریرود از خود نشان نمی‌دهد.
بنا به این تقویم چهارشنبه روز عرفه، پنج‌شنبه عید قربان است. در دوره دولت پیشین نیز عید‌های قربان و فطر سه روز تعطیل عمومی بودند.
این جوانی که در این فیلم خط و نشان برای دولتمردان ما میکشه از تبار طالبانه، مثل اون گُنده بک ۲۲۰ لیتری که وزیر امور خارجه ما با آغوش باز به استقبالش میره که گویی عزیزترین کَسَش را دیده، از سران طالبانه!
فراخوان «سه شب آتش» براندازان مانند دیگر فراخوان های این ویرانی طلبان با عدم استقبال مردم مواجه شد و آخرین خاک‌ریزهای مجازی مخالفین شکست.
طالبان ظاهراً ممنوعیت مواد مخدر را برای بهبود روابط خود با کشور‌های همسایه و همچنین ایجاد این تصور در جهان که با مواد مخدر مبارزه می‌کنند، اعلام کردند. اما کشت و قاچاق خشخاش به دلیل سود بالای آن برای طالبان، در یک سال سه برابر شده است.
به گفته مقام‌های طالبان، پیش‌بینی شده که استخراج نفت از این حوزه به شکل پلکانی از ۲۰۰ تن به ۱۰۰۰ تن و سپس تا ۲۰ هزار تن در روز افزایش پیدا کند. همچنین براساس این قرارداد، شرکت سرمایه‌گذار چینی طی یک سال ۱۵۰ میلیون دلار و طی سه سال آینده ۵۴۰ میلیون دلار در این حوزه سرمایه‌گذاری خواهد کرد و در مجموع عمر این قرارداد ۲۵ سال درنظر گرفته شده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ریشه حوادث اخیر در کشور را موضوعات فرهنگی دانست و با ارایه سه راهکار برای رفع مشکلات، از جلسات گفت و گوی ملی با اصلاح طلبان برای انتخابات ۱۴۰۲ سخن گفت و اظهار داشت: در این جلسات بحث ما این است که سران احزاب و جریانات مختلف سیاسی با یکدیگر صحبت و مسایل را حل کنند.
گروه طالبان افغانستان در یک ورزشگاه و در مقابل چشمان صدها تماشاگر، سه زن و ۹ مرد را شلاق زد و این نشانگر از سرگیری مجدد رویکردهای این گروه است که مشخصه‌ای از حکومت آنها در دهه ۱۹۹۰ بود.
سه زن افغان که برای سازمان ملل متحد در افغانستان کار می‌کردند، روز دوشنبه توسط ماموران امنیتی مسلح مقامات طالبان بازداشت شده و به طور موقت برای بازجویی برده شدند.
بنر‌های جشن پیروزی روز چهارشنبه در کابل به اهتزاز درآمدند. صد‌ها پرچم سفید طالبان بر روی تیر چراغ‌ها و ساختمان‌های دولتی برافراشته شدند. اواخر روز سه شنبه، آسمان کابل با آتش بازی و تیراندازی جنگجویان طالبان روشن شد.
دولت قبل برای موضوع انتخابات لایحه‌ای داشته و مجلس نیز طرحی برای آن ارائه کرده است. لایحه دولت نیاز به نقاط تکمیلی دارد و مبنای ما در این رسیدگی، سیاست‌های کلی انتخابات است که این لایحه باید بر آن منطبق باشد. این مسائل چندین سال است بر زمین مانده‌اند بنابراین یکی از مسائل جدی ما تهیه این لایحه است.
در نتیجه درگیری میان نیروهای جبهه مقاومت و جنگجویان طالبان در شهرستان عنابه استان پنجشیر، ۴۰ جنگجوی طالبان اسیر شدند، پنج تن کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.
او در این مصاحبه با داود جنبش، در حالی که پرچم سه رنگ دولت پیشین افغانستان در پشت سرش قرار دارد، تاکید می‌کند هبت‌الله آخوندزاده رهبر طالبان اقتدار ملا عمر، رهبر پیشین طالبان را «ندارد».
صالح: سردسته‌های طالبان که ادعای پابندی به دین را دارند پس از سه روز رایزنی و یک جلسه چهار ساعته در یک "دروغ نامه" که اسمش را اعلامیه گذاشتند مدعی‌اند که از حضور الظواهری خبر نداشتند
منابع آگاه اعلام کرد: یک شرکت بیمه دولتی در روسیه حالا به اصلی‌ترین مرجع بیمه کشتی‌ها در این کشور تبدیل شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ