گروه طالبان افغانستان در یک ورزشگاه و در مقابل چشمان صدها تماشاگر، سه زن و ۹ مرد را شلاق زد و این نشانگر از سرگیری مجدد رویکردهای این گروه است که مشخصه‌ای از حکومت آنها در دهه ۱۹۹۰ بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کیلیان امباپه که پاری‌سن‌ژرمن را در سفر به تولوز همراهی کرده بود به جمع بازیکنان تیمش در بازی امروز برگشت و روی نیمکت حضور دارد.
لیورپول در هفته دوم لیگ برتر موفق شد در ورزشگاه خانگی‌اش آنفیلد مقابل بورنموث با نتیجه 3-1 به پیروزی برسد.
یک مقام طالبان اعلام کرد که در یک سال گذشته، بیش از ۹۵۲ هزار پناهنده افغان از کشورهای جهان، از جمله از ایران و پاکستان، به کشور بازگشته‌اند.
روزنامه جوان نوشت: ناگفته پیداست بازی تمامیت‌خواهانه «همه یا هیچ» اصلاح‌طلبان تندرو مهم‌ترین مانع آن‌ها برای کنش سیاسی قانونمند است. نمی‌شود فقط بخواهی از منافع یک محیط بهره ببری و به قوانین آن پایبند نباشی. تا زمانی که عقلای این جریان بازاندیشی نکنند و نخواهند روش کار خود را در رقابت سیاسی اصلاح کنند، بازگشت آن‌ها به چرخه قدرت دور از انتظار است.
وزارت داخله طالبان نسبت به قصد داعش برای حمله به طالبان در مراسم بازگشت از حج هشدار داد.
حسینی گفت: کشور های عراق و افغانستان اکنون بنزین مورد نیاز خود را از کشورهای ازبکستان و روسیه با استاندارد بالاتری تأمین بنزین می‌کنند به همین دلیل طالبان دیگر متقاضی بنزین ایران نیست.
سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان در واکنش به گزارش اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر اینکه این گروه به سیاست «پشتومحوری» خود بازگشته است، در حساب توئیتری خود نوشت: این گزارش از حقیقت دور و بی اساس است.
دولت موقت طالبان در افغانستان به گزارش اخیر شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر اینکه این گروه به سیاست «پشتومحوری» خود بازگشته است، واکنش نشان داد.
رسانه‌ها از بازگشت کاردار سفارت پاکستان در افغانستان به شهر کابل به درخواست طالبان خبر می‌دهند.
وزارت مهاجرین طالبان گفته که «۷۶۱ تن» بازگشت کنندگان برای دریافت کمک به دفتر سازمان بین‌المللی مهاجرت (ای‌او‌ام) معرفی شده‌اند.
روزنامه جوان نوشت: اصلاح طلبان «دم» از مردم می‌زنند و به رئیس‌جمهور مردم می‌گویند «به‌نفع کشور از کار کناره بگیر» تا زمینه بازیابی جایگاه از دست رفته خود در اجتماع و بازگشت به قدرت را فراهم کنند.
چهار مهندس ایرانی که برای ارزیابی فنی خط آهن خواف- هرات وارد استان هرات شده و در مسیر بازگشت در میان برف گیر افتاده بودند با یک فروند بالگرد وزارت دفاع طالبان نجات داده شدند.
البته اعتراضات و واکنش‌ها به این تصمیمات طالبان به چهره‌های سیاسی هم کشیده شده است. فعالان سیاسی و سیاستمدارانی مانند حکمت یار با این تصمیم طالبان مخالفت کرده و خواهان بازگشت دختران به مدرسه و دانشگاه هستند. با این وجود هنوز هیچ تصمیم جدیدی گرفته نشده است، ولی اطلاعاتی وجود دارد که دستور ممنوعیت تحصیل دختران در داخل طالبان هم اختلافات جدی ایجاد کرده است و برخی رهبران آن‌ها خواهان تجدیدنظر در این تصمیم هبت الله هستند
اولین مورد اعدام در ملاءعام از سوی طالبان در شهر فراه انجام شد و حالا یک قاضی ۳۴ ساله طالبان می‌گوید که از زمان بازگشت به قدرت در اوت ۲۰۲۱ حدود ده‌ها حکم اعدام در ولایت غزنی صادر شده است.
فرماندهان طالبان پس از باز پس گیری قدرت در آگوست ۲۰۲۱ اظهاراتی داشتند که این تصور را ایجاد نمود که گویا از اشتباهات پیشین خود درس گرفته‌اند. با این وجود، با گذشت بیش از یک سال به نظر می‌رسد که همه چیز به حالت سابق بازگشته است.
این حکم روز چهارشنبه هفتم سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی (۱۶ آذر ۱۴۰۱) تنها چند هفته پس از فرمان هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان مبنی بر اجرای دقیق احکام و قوانین اسلامی در ولایت فراه اجرا شده است.
ملاله یوسف‌زی ۱۰ سال قبل تنها ۱۵ سال داشت که به دلیل حمایت از تعلیم دختران هدف حمله طالبان قرار گرفت. پس از یک دهه دوری از وطن این زن جوان برای بازدید از مناطق سیل زده به پاکستان بازگشته است.
بشیر نورزی، یکی از افراد پر نفوذ طالبان بعد از سپری کردن نزدیک به دو دهه زندان در آمریکا، آزاد شده و به افغانستان بازگشته است.
کمیسیون تماس با شخصیت‌ های افغان مقیم خارج در دولت موقت طالبان از ادامه بازگشت برخی دیگر از مقامات دولت سابق این کشور به کابل خبر داد.
«یک سال پس از سقوط کابل به دست طالبان و بازگشت این گروه به قدرت، افغانستان در تنگناهای وخیمی گرفتار شده و آمریکا و غرب نیز باید اقدام به اتخاذ سیاست های مناسب در قبال افغانستان پس از شکستشان در این کشورشان کنند. بدتر از همه اینکه اینطور به نظر می رسد که روسیه عقب نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان را به مثابه صدور دعوت نامه ای برای خود جهت آغاز جنگ اوکراین در نظر گرفته است.»
مقامات طالبان علناً اعلام کرده‌اند که به دختران نوجوان اجازه بازگشت به مدرسه را خواهند داد، اما می‌گویند که برای ایجاد تدارکات برای جداسازی جنسی شدید برای اطمینان از یک چارچوب اسلامی به زمان نیاز است.
از زمانی که طالبان در ماه اوت سال گذشته به قدرت بازگشتند، صد‌ها جنگجو به کلاس‌های درس بازگشته اند.
از زمانی که طالبان در ماه اوت سال گذشته به قدرت بازگشتند، صد‌ها جنگجو به کلاس‌های درس بازگشته اند.
صد‌ها هزار دختر و زن جوان از یک سال پیش که طالبان به قدرت بازگشته اند از فرصت‌های تحصیلی محروم شده اند، اما عطش آن‌ها برای یادگیری کم نشده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ