فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتار، پس از فرودگاه مهرآباد تهران، دومین فرودگاه پرترافیک کشور است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از۲ پرواز فوق‌العاده غیر از پرواز های برنامه ای در روزهای هفتم و هشتم تیرماه به مقصد مشهد مقدس به درخواست‌های زوار برای شرکت در دعای ویژه عرفه خبر داد.
پرواز اهواز - مشهد هواپیمایی آتا به شماره ۵۶۴۰ که از فرودگاه بین‌المللی اهواز به سمت مشهد پرواز کرده بود، دقایقی پس از پرواز به دلیل اعلام هشدار و بنا به تشخیص خلبان و بر اساس استاندارد‌های ایمنی در سلامت کامل به فرودگاه مبدا بازگشته است. تهران-
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور ۴۲۲ مجوز پروازی فوق العاده در مسیر تهران- مشهد و تهران -اهواز خبر داد.
سخنگوی هواپیمایی ایران‌ایر گفت: پرواز مشهد- جده به‌دلیل یک نقص فنیِ خاص به جای بازگشت به ایران در فرودگاه مدینه‌النبی فرود آمد.
هواپیمای بوئینگ آسمان که روز گذشته در فرودگاه زاهدان به دلیل نقص فنی زمین‌گیر شده بود، امروز یکشنبه در فرودگاه مشهد دچار همان مشکل شد و نتوانست پرواز مشهد به یزد خود را به موقع انجام دهد.
بررسی ها نشان داده است کمبود بلیت هواپیما موجب شده تا تقاضای خرید برای بلیت قطار بیشتر شود به طوریکه در حال حاضر برای مشهد در سایت رجا بلیتی موجود نیست.
پرواز شرکت هواپیمایی کیش ایر که قرار بود ساعت ۲۴ دیشب انجام شود با یک ساعت تاخیر ودر ساعت یک بامداد مسافرگیری کرد.
این مسافران در تماس با ایرنای مرکز کرمانشاه اظهار کردند: به مدت سه ساعت مسافران در داخل هواپیما محبوس مانده و در نهایت تعدادی از مسافران مجبور شدند از هواپیما پیاده شده و از راه زمینی به شهر‌های خود بازگردند که در میان آن‌ها مسافرانی از شهر‌های سنندج و ایلام نیز دیده می‌شد.
مدیر روابط عمومی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد گفت: پرواز ساعت هشت و ۳۰ دقیقه امروز در فرودگاه مشهد به زمین نشست، اما مسافران در واکنش به تاخیر در انجام پرواز، هواپیما را ترک نمی‌کردند.
این روزها بلیت هواپیما در برخی از مسیرها مانند تهران- مشهد، تهران- شیراز و ...به سختی پیدا می شود. در این مورد شائبه هایی مبنی بر عدم فروش بلیت به دلیل افزایش قیمت بلیت ها مطرح است.
«حسن خوشخو» توضیح داد: به دلیل تاخیرات مکرر شرکت هواپیمایی «آتا» در انجام پرواز‌های مسیر مشهد-عراق و بالعکس و به دنبال آن بروز نارضایتی گسترده در میان مسافران و همچنین عدم رعایت حقوق مسافران، سازمان هواپیمایی کشوری در نامه‌ای در تاریخ ۱۶بهمن ماه به شرکت هواپیمایی آتا، مجوز صادره برای تمامی پرواز‌های آن شرکت از مبدا مشهد به مقصد عراق و بالعکس را تا اطلاع ثانوی لغو کرد.
خلبان پرواز شماره ۶۶۴۴ هواپیمایی آتا که قرار بود روز گذشته و در ساعت ۲۰ از مبدا نجف به مقصد مشهد حرکت کند، بعد از دریافت خطای تایر (نقص فنی در سیستم لاستیک هواپیما) و هنگام تاکسی وِی در باند فرودگاه از پرواز منصرف شد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: خلبان پرواز شماره ۶۶۴۴ از مبدا نجف به مقصد مشهد بعد از دریافت خطای تایر و هنگام تاکسی وِی در باند فرودگاه از پرواز منصرف شد.
روز گذشته با توجه به برودت هوا و بارش برف کلیه پرواز‌ها از مبدا و به مقصد فرودگاه مشهد لغو شده بود و این روند تا ظهر امروز ادامه پیدا کرد تا عملیات یخ‌زدایی از باند فرودگاه مشهد به طور کامل انجام و شرایط برای آغاز فرایند پرواز‌ها فراهم شود.
فرودگاه شهید صدوقی اعلام کرده، هواپیما در حال تعمیر بوده و پرواز جایگزین ساعت ۲۱ امشب وارد مدار خدمتی شده و آماده خدمت رسانی به مسافران خواهد بود.
این رویداد هوایی خسارت جانی نداشت و همه مسافران بدون هیچ گونه صدمه‌ای از هواپیما پیاده شدند و در سلامت کامل هستند.
در گزارش‌های آخر دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری بار‌ها به گزارشی ارجاع شده و از هشدار‌های قبلی به مدیران فرودگاهی سخن به میان آمده و به صراحت نیز دلیل صادر نشدن گواهی نامه فرودگاهی همین نقایص بیان شده است، اما حالا می‌خواهیم با بررسی گزارش نهایی حادثه ترکیدگی لاستیک هواپیمایی سپهران که آذر ۱۴۰۰ منتشر و در آخرین گزارش این سازمان به تاریخ شهریور ۱۴۰۱ به آن استناد و تاکید شده که هنوز ایراد‌های مندرج در آن رفع نشده ببینیم که این ایراد‌ها چیست؟
مشهد ـ مدیر روابط عمومی فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: بنا به افزایش درخواست‌ها و ظرفیت شرکتهای هواپیمایی در برخی روزها تعداد پروازها از مشهد به مقصد نجف و بغداد تا ۱۶ پرواز افزایش می‌یابد.
پرواز شماره ۹۷۳۵ که قرار بود در ساعت ۹:۳۰ صبح از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به مقصد استانبول پرواز کند با مخالفت خلبان این پرواز به علت صافی لاستیک هواپیما روبرو شد.
گزارش‌های بررسی دفتر حوادث سازمان هواپیمایی نشان می‌دهد کیفیت نقاشی ابتدای باند اصلی مناسب نبوده و علاوه بر تولید FOD، ناهم سطحی نیز بوجود آورده که چرخ‌های هواپیما‌ها در وزن و سرعت زیاد دچار مشکل می‌شوند.
مشهد ـ مدیر روابط عمومی فرودگاه هاشمی نژاد مشهد گفت: این دومین مورد نقص فنی از هواپیمایی شرکت سپهران در فرودگاه مشهد طی یک هفته اخیر است.
سانحه ترکیدن لاستیک هواپیمای شرکت سپهران روی باند فرودگاه مشهد صبح امروز تکرار شد.
یک مقام آگاه در سازمان هواپیمایی: باید توجه داشته باشیم که علت ترکیدگی لاستیک هواپیما‌ها در فرودگاه مشهد تنها یک عامل باند فرودگاه نبود و سازمان مجموعه‌ای از عوامل و رویداد‌ها را مورد بررسی قرار داده است و اتفاقات زنجیره‌ای از عوامل است و نمی‌تواند یک عامل داشته باشد. وزن سنگین هواپیما در تیک‌آف‌ها، گرمای هوا از دیگر عوامل موثر بوده و ترکیبی از عوامل باعث ترکیدگی لاستیک‌ها شده‌است. باید این سوال مطرح شود که چرا در زمستان شاهد وقوع این اتفاقات نبودیم.
ساعت ۰۵:۵۵ دقیقه صبح امروز هواپیمای شرکت هواپیمایی سپهران با شماره پرواز ۴۳۶۷ از مبدا آبادان به مقصد مشهد مقدس با ۱۲۶ مسافر و ۷ نفر خدمه پرواز بدون مشکل در فرودگاه مشهد فرود آمده و پس از نشستن روی باند ۳۱ راست و تخلیه باند، کنترلر برج مراقبت پرواز فرودگاه مشهد ضمن دقت به ارابه فرود هواپیما، صدای غیر عادی و دود را به خلبان متذکر شده و خلبان به همین دلیل توقف کرده و پرسنل زمینی متوجه ترکیدگی یک لاستیک چرخ شماره یک شدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ