روز گذشته با توجه به برودت هوا و بارش برف کلیه پرواز‌ها از مبدا و به مقصد فرودگاه مشهد لغو شده بود و این روند تا ظهر امروز ادامه پیدا کرد تا عملیات یخ‌زدایی از باند فرودگاه مشهد به طور کامل انجام و شرایط برای آغاز فرایند پرواز‌ها فراهم شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پرواز شرکت هواپیمایی ایران ایرتور کیش به تبریز به دلیل نقص فنی نتوانست از باند پرواز جدا شود.
رئیس پلیس پیشگیری فراجا از انهدام باند بزرگ قاچاق اشیاء تاریخی و کشف 3 هزار و 680 شی عتیقه متعلق به دوره‌های مختلف توسط ماموران پلیس فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) خبر داد.
روزنامه‌های ورزشی امروز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ را از نظر می‌گذرانید.
هواداران پرسپولیس در باند فرودگاه دشت ناز ساری برای دیدار پایانی تیم محبوبشان مقابل نساجی مازندران حضور پیدا کردند.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال اعزام زائر از استان کرمانشاه به دلیل اینکه باند فرودگاه به طور کامل از بین رفته و باید جمع‌آوری شود انجام نمی‌شود.
یک فروند هوایپما در کشور نپال هنگام برخاستن از باند فرودگاه دچار آتش‌سوزی شد.
ویدیویی جالب از لحظه فرود متفاوت هواپیما روی باند فرودگاه از زاویه پشت را ببینید.
در ویدئوی زیر لحظه برخاستن یک فورند ایرباس ۳۵۰ از روی باند را از منظر کابین خلبان مشاهده فرمایید.
خلبان پرواز شماره ۶۶۴۴ هواپیمایی آتا که قرار بود روز گذشته و در ساعت ۲۰ از مبدا نجف به مقصد مشهد حرکت کند، بعد از دریافت خطای تایر (نقص فنی در سیستم لاستیک هواپیما) و هنگام تاکسی وِی در باند فرودگاه از پرواز منصرف شد.
عوامل امدادی در محل حادثه در فرودگاه نجف حاضر هستند و مسافران به سالن انتظار منتقل شده‌اند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: خلبان پرواز شماره ۶۶۴۴ از مبدا نجف به مقصد مشهد بعد از دریافت خطای تایر و هنگام تاکسی وِی در باند فرودگاه از پرواز منصرف شد.
بر اساس این گزارش، امروز پرواز تهران - کیش این شرکت هواپیمایی لغو شد و مسافرانی که هتل رزرو کرده بودند بدون پرواز ماندند.
معاون عملیات هوانوردی فرودگاه‌ بین المللی مهرآباد از باز شدن باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد برای همه شرکت‌های هواپیمایی خبر داد.
سخنگوی دولت از بهسازی و افتتاح کامل باند دوم فرودگاه مهرآباد خبر داد.
مراسم افتتاح باند بهسازی شده ۲۹ چپ فرودگاه بین المللی مهرآباد امروز ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۱، با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.
در گزارش‌های آخر دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری بار‌ها به گزارشی ارجاع شده و از هشدار‌های قبلی به مدیران فرودگاهی سخن به میان آمده و به صراحت نیز دلیل صادر نشدن گواهی نامه فرودگاهی همین نقایص بیان شده است، اما حالا می‌خواهیم با بررسی گزارش نهایی حادثه ترکیدگی لاستیک هواپیمایی سپهران که آذر ۱۴۰۰ منتشر و در آخرین گزارش این سازمان به تاریخ شهریور ۱۴۰۱ به آن استناد و تاکید شده که هنوز ایراد‌های مندرج در آن رفع نشده ببینیم که این ایراد‌ها چیست؟
رژیم صهیونیستی فرودگاه حلب در سوریه را هدف قرار داد که در ادامه وضعیت باند فرودگاه حلب را بعد از این حمله موشکی مشاهده می‌کنید.
سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی درباره ترکیدن لاستیک پرواز تهران-زاهدان امروز فوکر ۱۰۰ هواپیمایی هما اظهار کرد: امروز این هواپیما پس از نشستن بر روی سطح باند فرودگاه زاهدان، گزارشی توسط برج مراقبت دریافت می‌کند، که دود از تایر در حال خارج شدن است.
سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی از ترکیدن لاستیک هواپیمای فوکر ۱۰۰ پرواز امروز تهران-زاهدان بر روی باند فرودگاه زاهدان در هنگام لندینگ خبر داد.
سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی از ترکیدن لاستیک هواپیمای فوکر ۱۰۰ پرواز امروز تهران-زاهدان بر روی باند فرودگاه زاهدان در هنگام لندینگ خبر داد.
گزارش‌های بررسی دفتر حوادث سازمان هواپیمایی نشان می‌دهد کیفیت نقاشی ابتدای باند اصلی مناسب نبوده و علاوه بر تولید FOD، ناهم سطحی نیز بوجود آورده که چرخ‌های هواپیما‌ها در وزن و سرعت زیاد دچار مشکل می‌شوند.
سانحه ترکیدن لاستیک هواپیمای شرکت سپهران روی باند فرودگاه مشهد صبح امروز تکرار شد.
یک مقام آگاه در سازمان هواپیمایی: باید توجه داشته باشیم که علت ترکیدگی لاستیک هواپیما‌ها در فرودگاه مشهد تنها یک عامل باند فرودگاه نبود و سازمان مجموعه‌ای از عوامل و رویداد‌ها را مورد بررسی قرار داده است و اتفاقات زنجیره‌ای از عوامل است و نمی‌تواند یک عامل داشته باشد. وزن سنگین هواپیما در تیک‌آف‌ها، گرمای هوا از دیگر عوامل موثر بوده و ترکیبی از عوامل باعث ترکیدگی لاستیک‌ها شده‌است. باید این سوال مطرح شود که چرا در زمستان شاهد وقوع این اتفاقات نبودیم.
ساعت ۰۵:۵۵ دقیقه صبح امروز هواپیمای شرکت هواپیمایی سپهران با شماره پرواز ۴۳۶۷ از مبدا آبادان به مقصد مشهد مقدس با ۱۲۶ مسافر و ۷ نفر خدمه پرواز بدون مشکل در فرودگاه مشهد فرود آمده و پس از نشستن روی باند ۳۱ راست و تخلیه باند، کنترلر برج مراقبت پرواز فرودگاه مشهد ضمن دقت به ارابه فرود هواپیما، صدای غیر عادی و دود را به خلبان متذکر شده و خلبان به همین دلیل توقف کرده و پرسنل زمینی متوجه ترکیدگی یک لاستیک چرخ شماره یک شدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ