وزارت خارجه چین با اشاره به تصمیم واشنگتن در سرنگون کردن بالون تحقیقاتی پکن، اعلام کرد که این اقدام، روابط بین دو کشور را «شدیدا تحت‌الشعاع قرار داده و به آن لطمه وارد کرده است.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی‌ها در جدیدترین اعتراف خود چندی پیش به شکست در برابر ایران در موضوع سوریه اشاره کردند و گفتند آمریکا و تمام جبهه حامیانش در صدد سرنگونی  بشاراسد بودند؛ اما چون خواست و اراده ایران اسلامی حفظ و بقای بشار اسد بود، آمریکا با وجود جنگ‌افزارهای پیشرفته و حمایت کشورهای دیگر شکست خورد و ایران به هدف خود در سوریه دست یافت.
اس-۷۵ دوینا نخستین موشک سطح‌به‌هوای تاریخ است که موفق به انهدام یک هواپیمای دشمن شد.
در مورد قابلیت‌های روسیه برای بازیابی در آب‌های عمیق اطلاعات کمی وجود دارد. هر مأموریتی برای انجام این کار احتمالاً شامل بالا کشیدن هواپیمای ۱۱ متری به وزن تقریبی۲۲۰۰ کیلوگرمی از اعماق آب‌های دریا است؛ و این در صورتی است که این پهپاد هنوز سالم و یکپارچه باشد. اما اگر پهپاد در هنگام برخورد با آب شکسته باشد، برای یافتن آن نیاز است تا چندین کیلومتر مربع از بستر دریا بررسی شود تا بتوان قطعات آن را پیدا کرد؛ و این کار برای هیچ کس آسان نیست.
مقام ارشد کره شمالی با هشدار به آمریکا اعلام کرد در صورتی که یکی از موشک‌های آزمایشی پیونگ‌یانگ سرنگون شود، کره شمالی آن را اعلام جنگ قلمداد خواهد کرد.
رئیس‌جمهور آمریکا علی‌رغم بیان اینکه دنبال جنگ سرد با چین نیست گفت از این کشور بابت سرنگونی بالن عذرخواهی نمی‌کند.
رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که شواهدی از ارتباطی میان اشیا پرنده سرنگون شده و بالون جاسوسی چین در دست نیست.
به‌دنبال پرواز به اصطلاح «بالون چینی» بر فراز آمریکا و سرنگون شدنش، واشنگتن مدعی شد که پس از آن، چندین «شیء ناشناس پرنده» در آسمان این کشور رویت شده است؛ توجیهی تکراری برای هدفی تکراری!
نخست وزیر کانادا می‌گوید که چهار شی‌ء پرنده که طی روزهای اخیر در آمریکا و کانادا سرنگون شده‌اند، به نحوی با یکدیگر در ارتباط هستند!
خبرگزاری رویترز از قول جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، نوشت چهار شی پرنده‌ای که در روز‌های اخیر در آمریکای شمالی سرنگون شدند با یکدیگر در ارتباط‌اند؛ هرچند ترودو به ارائه جزئیات بیشتری در این زمینه نپرداخت.
پرواز بی‌سابقه اشیاء پرندهِ رمزآلود از جمله یک بالون چینی بر فراز آمریکا در روزهای اخیر، تنش‌های سیاسی و البته نگرانی‌های امنیتی را برای واشنگتن ایجاد کرده؛ اما از این اشیاء چه می‌دانیم؟
اظهارنظر مقام‌های آمریکایی و کانادای درباره اشیاء پرنده و ناشناس، از هشت روز قبل با اقدام واشنگتن در سرنگونی «بالن چینی» آغاز شد؛ بالنی که به ادعای آمریکایی‌ها برای جمع آوری اطلاعات وارد حریم هوایی آمریکا شده بود، اما چین اعلام کرده که این بالن، بالن هواشناسی بوده و اشتبا‌ها وارد حریم هوایی آمریکا شده بود.
«جک برگمن»، نماینده کنگره آمریکا از میشیگان بامداد دوشنبه به وقت تهران در حساب توئیتری خود تائید کرد که جنگنده‌های آمریکایی یک شی پرنده ناشناس دیگر را این بار بر فراز دریاچه هورون در نزدیکی مرز با کانادا سرنگون کردند.
کربی گفت که آمریکا نمی‌داند که این شیئ که امروز سرنگون شده متعلق به دولت بوده یا اینکه شخصی بوده است. این مقام کاخ سفید گفت: «ما هدف کامل را نمی‌دانیم و پنتاگون جزئیات را امروز منتشر خواهد کرد».
کاخ سفید اعلام کرد که ارتش آمریکا یک شی ء پرنده را بر فراز آب های آلاسکا ساقط کرده است.
«جان کربی» در سخنانی گفت: «آمریکا قصد ندارد بقایای بالون سرنگون شده را به چین بازگرداند و واشنگتن بقایای این بالون را مورد مطالعه و بررسی قرار خواهد داد تا توانایی‌های پکن را درک کند».
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که واشنگتن قصدی برای بازگرداندن بقایای بالون چینی که به تازگی توسط ارتش آمریکا سرنگون گردید، ندارد.
وزیر دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: بایدن دستور سرنگونی بالون چینی را به شرط به خطر نیفتادن جان آمریکایی‌ها صادر کرده بود. بالون چینی بر فراز سواحل کارولینای جنوبی با اقدام موفق یک جنگنده، سرنگون شد. پنتاگون چندین گزینه برای سرنگونی ایمن بالون چینی بر فراز آب‌های سرزمینی در نظر داشت.
شبکه فاکس نیوز گزارش داد که ارتش آمریکا این بالون چینی را در مقابل سواحل کارولینا سرنگون کرد و هم اکنون جمع آوری لاشه آن در حال انجام است.
منابع خبری شامگاه شنبه از اقدام آمریکا در سرنگونی بالون چینی مقابل سواحل کارولینا خبر دادند.
یک مقام ارشد امریکایی اعلام کرد ایالات متحده احتمالا بالون چینی را بر فراز اقیانوس اطلس سرنگون خواهد کرد
آمریکا با تائید شناسایی بالن جاسوسی چین گفته است که در حال حاضر سرنگونی آن در دستور کار قرار ندارد.
محمدجواد لاریجانی رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی می‌گوید: ۴ هفته پیش خانم کلینتون یک سخنرانی داشت، کلینتون یکی از تاثیرگذاران در سیاستگذاری دموکراتیک در آمریکا است در اظهارات اخیرش گفته است باید تماسمان را با جامعه روحانیت در ایران بیشتر کنیم و به آن‌ها بگوییم که شما نترسید ما اصلاً قصدی برای اسلام نداریم فقط شما بر اعمال برخی از احکام اسلامی در ایران اصرار نکنید.
نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به آیات ۱۶ و ۱۷ سوره مبارکه اعلی خاطرنشان کرد: در این شرایط، مستکبران عالم باور داشتند که اگرچه حکومت اسلامی بر سر کار است، اما زمان زیادی لازم است تا اندیشه‌های استکباری از دل و ذهن مردم رخت ببندد و گفتمان حقیقی اسلام ناب حاکم شود و بر همین اساس، توطئه‌های بسیاری را به کار بستند تا دولت موقت و نظام را سرنگون کنند و سپس جنگ همه‌جانبه‌ای بر این ملت تحمیل کردند تا کار را یکسره کنند.
باد‌های شدید پرچم‌های آمریکا را پشت سر نامزد دموکرات‌ها و در حضور باراک اوباما سرنگون کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ