سازمان هواشناسی کشور با هشدار نسبت به پایداری جو همراه با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی از امروز (۹ دی ماه) در تهران و کرج، کاهش تردد خودرو‌ها و پرهیز از تردد غیرضروری را توصیه کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز (۶ تیرماه) با توجه به عدم وزش باد مؤثر و افزایش تردد خودرو‌ها بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: آلودگی هوا دوباره سراغ کلان‌شهرها می‌آید و برای دو شهر کرج و تهران افزایش غلظت آلاینده‌ها پیش‌بینی می‌شود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۸ اسفند) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد ملایم و در شب غبار محلی با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه (۹ اسفند) کمی ابری و گاهی وزش باد ملایم و در شب غبار محلی با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
روز دوشنبه (اول اسفندماه) با توجه به سکون نسبی و عدم وزش باد قابل ملاحظه در بعضی ساعات افزایش شاخص آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است.
در صورت عدم مهار منابع و کانون‌های آلاینده هوا در روز‌های دوشنبه، چهارشنبه و پنجشنبه به‌ویژه در ساعات شب باتوجه به رطوبت بالا و هوای سرد افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد شهری پرجمعیت و صنعتی دور از انتظار نیست.
موضوع بهره‌گیری از سوخت‌های بی‌کیفیت و به‌کارگیری وسایل نقلیه فرسوده منجر به تولید مقادیر زیادی دود و ذرات آلاینده در هوا می‌شود. از طرفی، تعداد زیادی کارخانه صنعتی در مجاورت محدوده شهر تهران وجود دارد که بسیاری از آن‌ها از سوخت‌های سنگین فسیلی برای ماشین‌آلات خود استفاده می‌کنند. هرکدام از این عوامل به نوع خود در افزایش سطح آلودگی هوا در تمام طول سال نقش دارند.
شرایط آلودگی این روز‌های هوای پایتخت به‌قدری وخیم است که اداره کل هواشناسی استان تهران نیز روز گذشته به این موضوع واکنش نشان داد و با صدور هشدار آلودگی سطح نارنجی از پایداری هوا و ماندگاری هوای سرد، انباشت آلاینده‌ها و افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات PM ۲.۵ خبر داد.
در ارتفاعات و نواحی کوهستانی نیز با توجه به رطوبت کافی و ماندگاری هوای سرد تا پایان هفته شاهد پدیده مه و یخبندان، کاهش دید و یخ‌زدگی شبانه خواهیم بود و با گذر یک موج از شرق کشور برای ارتفاعات شرق استان در روز‌های جمعه (۳۰ دی) و شنبه (اول بهمن) بارش پراکنده برف دور از انتظارنیست.
سازمان هواشناسی نسبت به افزایش آلودگی هوای هشت کلانشهر به‌ویژه تهران و کرج و لزوم مدیریت منابع آلاینده هشدار داد.
در شرایط ادامه آلودگی هوا، افزایش قابل توجه خطر بیماری‌های قلبی و عروقی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان ایجاد می‌شود و افزایش قابل توجه علائم تنفسی در کل جمعیت رخ خواهد داد.
سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم پایداری و سکون جوی نسبت به افزایش غلظت آلاینده‌ها در تهران و کرج تا حد «بسیار ناسالم» هشدار داد و بر ضرورت خودداری از تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها و پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز تاکید کرد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی آلودگی هوا اعلام کرد: غلظت آلاینده‌های جوی طی امروز و فردا در تهران و کرج افزایش می یابد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی آلودگی هوا اعلام کرد: غلظت آلاینده‌های جوی طی امروز و فردا در تهران و کرج افزایش می‌یابد.
کیفیت هوای تهران در آخرین ماه پاییز ۱۴۰۱ و مقایسه آن با سال گذشته نشان می‌دهد که در آذرماه سال گذشته چهار روز هوای قابل قبول ثبت شد که این عدد امسال به شش روز افزایش یافت. در آذرماه سال گذشته ۲۱ روز هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت که این وضعیت امسال به ۱۶ روز کاهش یافت.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: ۳۷ حرکت به مجموع حرکت‌ها در ۱۵ روز اخیر اضافه شده است.
سازمان هواشناسی نسبت به افزایش آلودگی هوای تهران و کرج هشدار نارنجی صادر کرد.
اداره کل هواشناسی استان تهران، نسبت به افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای تمام گروه‌ها هشدار داد.
سازمان هواشناسی کشور نسبت به مخاطره «سکون هوا و افزایش غلظت آلاینده های جوی» در سه شهر اراک، کرج و تهران از امروز پنجشنبه ۱۷ آذر تا دوشنبه ۲۱ آذر هشدار آلودگی سطح زرد صادر کرد.
مدیر کل مدیریت بحران استان تهران گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی طی روز سه شنبه و چهارشنبه به دلیل پایداری نسبی جو و عدم وجود وزش باد قابل ملاحظه، در بخش‌های مرکزی، غربی و نیمه جنوبی استان، کاهش کیفیت هوا و افزایش شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای همه گروه‌ها پیش بینی شده است.
صادق ضیاییان، با اشاره به تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است و در شهر‌های صنعتی تهران، البرز، اراک و اصفهان افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.
سازمان هواشناسی نسبت به افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا طی امروز و فردا در تهران و کرج هشدار نارنجی صادر کرد.
بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز (۲۹ آبان ماه) با توجه به عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.
با توجه به تشدید آلودگی هوای تهران در دو روز گذشته و قرارگیری عدد شاخص آلودگی کیفیت هوای تهران بر روی عدد ۱۱۲ و احتمال افزایش آلودگی هوا ظرف امروز و فردا از لحظاتی قبل کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران به ریاست ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران تشکیل جلسه داد.
مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ریشه یابی علل افزایش آلودگی هوای پایتخت عنوان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته توسعه نامتوازن شهر و بارگذاری بیشتر از ظرفیت اکولوژیک که منجر به مصرف بالای انرژی و منابع فسیلی می‌شود، حضور بی شمار واحد‌های صنعتی، خدماتی، تولیدی و معدنی، افزایش کانون‌های گرد و غبار و افزایش تردد وسایل نقلیه، رشد ترافیک و کیفیت سوخت در خودرو‌های سنگین از جمله دلایل اصلی افزایش انواع آلودگی‌ها در تهران هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ