به گفته اصغری، کرج نسبت به روز قبل ۶ درجه گرم‌تر شده است و احتمال طغیان رودخانه و وقوع بهمن وجود دارد. آب‌های جنوب کشور مواج است؛ از سواحل فاصله بگیرید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مسابقات دو کوهستان انتخابی قهرمانی استان تهران با همت فدراسیون کوهنوردی و میزبانی مجموعه تفریحی ورزشی توچال برگزار شد.
پیکر کوهنوردی که پاییز سال گذشته در منطقه آتشکوه در لواسان مفقود شده بود، امروز و بعد از 6 ماه پیدا شد.
سمنان- سرپرست جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: دو کوهنورد تهرانی که در ارتفاعات ایوان کی مسیر خود را گم کرده بودند، امداد رسانی شدند.
اگر دلتان می‌خواهد مدت کوتاهی از هیاهوی شهر دور شوید و آرامش را به روح و جانتان بازگردانید، حتماً سری به مسیر کوهنوردی بام تهران بزنید. در این مسیر می‌توانید در دل کوه یک چای معطر بنوشید، تله کابین سوار شوید، بیلیارد بازی کنید، اسکی بازی کنید و یا حتی با دوستانتان به اتاق فرار بروید!
مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با بیان اینکه هم اکنون هشدار زرد هواشناسی و ابلاغ این هشدار به دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران صورت گرفته است گفت: مدیریت بحران در آماده باش کامل است.
یزدی مهر با بیان اینکه از مخاطرات سامانه بارشی اعلام شده امکان طغیان و سیلابی شدن رودخانه‌ها و جاری شدن روان‌آب وجود دارد گفت: توصیه و هشدار جدی مدیریت بحران به همه مردم عزیز این است که از اتراق کنار رودخانه‌ها بپرهیزند.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به احتمال طغیان رودخانه ها در استان هشدار داد و گفت: مردم طی امروز و فردا از اسکان کنار رودها و صعود به ارتفاعات اجتناب کنند.
تهران- مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران نسبت به احتمال طغیان رودخانه‌ها در استان هشدار داد و گفت: مردم طی امروز و فردا از اسکان کنار رودها و صعود به ارتفاعات اجتناب کنند.
یکی از دیدنی‌های منطقه، نقش پای رستم است که تعجب همه کوهنوردان را برمی‌انگیزد. نرسیده به قله، جای دو شهاب‌سنگ بزرگ دیده می‌شود که حفره‌هایی به عمق ۱۰ متر ایجاد کرده‌اند. اهالی منطقه افسانه‌ای زیبا برای این چاله‌ها دارند. آن‌ها معتقدند این گودال‌ها جای زانو‌های رستم است که در این منطقه زانو زده و از آب دریا نوشیده است. دورنمای بی‌نظیر قله دماوند و مناظر زیبای جنگلی با پوشش دشت‌های پر گل، این منطقه را به مکانی فوق‌العاده تبدیل کرده‌اند.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی نسبت به امکان سیلابی شدن رودها و مسیل‌ها در استان تهران از مردم خواست که تا پایان این هفته از حضور در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کرده و از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات نیز خودداری کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به وضعیت هشدار زرد گفت: کوهنوردان آماتور و حرفه ای روز جمعه پنجم اسفندماه، احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات را جدی بگیرند و از صعود خودداری کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وقوع کولاک در ارتفاعات استان، به کوهنوردان آماتور و حرفه‌ای توصیه کرد از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران هشدار داد: از شهروندان درخواست داریم تا برای کاهش اثرات مخرب، در صورت امکان، سفر نکنند. در صورت تردد، تجهیزات کافی به همراه داشته باشند و کوهنوردان بهتر است که در فضای جوی نامساعد، از حضور در ارتفاعات خودداری کنند.
معاون عملیات هلال احمر از نجات جان کوهنورد ۲۸ ساله توسط تیم هوایی جمعیت هلال‌احمر خبر داد.
پیست اسکی توچال بدلیل واقع شدن در شهر تهران یکی از محبوب‌ترین مکان‌های ورزشی برای تفریحات زمستانی در پایتخت است که بیش از هشت ماه در سال پذیرای ورزشکاران و خانواده‌هایی است که قصد کوهنوردی و تفریح دارند. این پیست به همراه پیست اسکی آلوارس در استان اردبیل نخستین پیست‌های اسکی برفگیر کشور هستند.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه در این ایام توقف فعالیت کوه‌نوردی حتی برای کوهنوردان حرفه‌ای ضروری است، گفت: همچنین مدیریت در مصرف انرژی نیز اهمیت بسیاری دارد و لازم است که مردم نیز با این موضوع همراهی کنند.
اگرچه امروز دربند برای تهرانی‌ها یادآور طبیعت‌گردی و کوهنوردی است، اما آبادی دربند بیش از ۲۰۰ سال قدمت دارد و از دوران ناصرالدین‌شاه برای مردم تهران روستایی شناخته شده بود.
یک کوهنورد به دلیل ایست قلبی در ارتفاعات دربند تهران درگذشت.
کوهنورد تهرانی آبان ماه در جمع یک تیم ۹ نفره برای صعود قله آتشکوه به منطقه لواسانات رفته بود، اما هنگام بازگشت از تیم جدا و دیگر اثری از این کوهنورد یافت نشد. در این مدت از ابتدای اطلاع رسانی به نیرو‌های امدادگر هلال احمر تلاش‌های زیادی در عصر همان روز جمعه انجام شد، ولی بی نتیجه بود.
کوهنورد تهرانی که 10 روز قبل در اتفاعات لواسان مفقود شده بود، هنوز خبری از وی به دست نیامده است.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران اضافه کرد: با توجه به گزارشات، بالا آمدن رودها، کانال‌های آب و مسیل‌ها متصور است و بر همین اساس شهروندان باید هوشیار باشند از توقف در اطراف رودخانه‌ها خودداری و حداقل تا روز سه‌شنبه از کوهنوردی اجتناب کنند چرا که بارش پراکنده برف و باران، مه و گاهی رعدوبرق و احتمال تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.
دسترسی به غار بیوک‌آقا به‌راحتی میسر نیست. حاج هاشمی از موقعیت جغرافیایی این غار چنین می‌گوید: «غار بیوک آقا در ضلع غربی آبشار سنگان قرار دارد. برای همین کوهنوردان برای رسیدن به غار باید مسیر دسترسی از سنگان بالا و امامزاده قاسم را به سمت آبشار دو ساعت پیاده‌روی کنند. این غار در ارتفاع ۲۵۷۰ متری از سطح دریا و در مسیر قله سنگان با ارتفاع ۳۳۷۵ متری قرار دارد. بنابراین، کوهنوردانی که در مسیر فتح قله سنگان هستند از این جان‌پناه به‌عنوان استراحتگاه استفاده می‌کنند، به‌خصوص در فصل زمستان که برخی مجبورند شب در این منطقه بمانند.»
مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران همچنین خواستار پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و عدم پرواز با هواپیماهای سبک شد
اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی رنگ از رشد قابل ملاحظه ابر‌های همرفتی و فعالیت سامانه بارشی و رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید، در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ از چهارشنبه تا پنجشنبه (۱۲ و ۱۳ مردادماه) در مناطق شمالی به‌ویژه ارتفاعات استان تهران خبرداد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ