دولت آمریکا در واکنش به تازه‌ترین آزمایش موشکی کره شمالی اعلام کرد که واشنگتن در حال رایزنی با متحدان خود برای پاسخ «قاطع» به پیونگ‌یانگ است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ارتش کره شمالی در واکنش به تحرکات نظامی تنش‌زای میان کره جنوبی و آمریکا، بامداد شنبه چندین موشک کروز به سمت دریای زرد شلیک کرد.
پیونگ‌یانگ در پاسخ به اقدامات تنش‌زای آمریکا و متحدانش در شبه‌جزیره کره، یک موشک بالستیک دوربرد را آزمایش کرد.
خواهر رهبر کره شمالی تأکید کرد که هیچ کشوری نمی تواند حق حاکمیت پیونگ یانگ را برای پرتاب موشک انکار کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری گفت، این پرتاب، نقض چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد برنامه موشک بالستیک کره شمالی خواهد بود که راکت‌های استفاده شده در فضاپیما را نیز پوشش می‌دهند.
دولت آمریکا با هشدار به کره شمالی، از این کشور خواست تا پرتاب نخستین ماهواره جاسوسی خود را لغو کند و تاکید کرد که پیونگ‌یانگ می‌تواند با این پروژه، برنامه موشکی بالستیک خود را ارتقا دهد.
پرتاب موشک بالستیک کره شمالی واکنش‌ ژاپن، کره جنوبی و آمریکا را به همراه داشت.
مقام ارشد کره شمالی با هشدار به آمریکا اعلام کرد در صورتی که یکی از موشک‌های آزمایشی پیونگ‌یانگ سرنگون شود، کره شمالی آن را اعلام جنگ قلمداد خواهد کرد.
همزمان با افزایش مانور نظامی آمریکا و کره جنوبی، پیونگ یانگ آزمایش های تسلیحاتی بیشتری را آغاز کرده است.
همزمان با شلیک دو موشک بالستیک از سوی کره شمالی به سمت آب‌های شرقی این کشور، خواهر رهبر و سیاستمدار ارشد پیونگ‌یانگ به آمریکا هشداری جدی داد.
کره شمالی پس از هشدار نسبت به واکنش شدید به رزمایش های‌نظامی آتی کره جنوبی و آمریکا، یک موشک بالستیک دوربرد را به سمت دریای ژاپن پرتاب کرد.
وزیر دفاع ژاپن می گوید موشک بالستیک جدید کره شمالی این قابلیت را دارد که به خاک آمریکا اصابت کند.
در بحبوحه تنش آمریکا با چین و کره شمالی، نیروی هوایی آمریکا موشک قاره‌پیمای بالستیک «مینتمن-۳» را با موفقیت در کالیفرنیا آزمایش کرد.
وزیر دفاع ژاپن مدعی شد که موشک بالستیک قاره پیما که امروز توسط کره شمالی پرتاب شد، برد کافی را برای رسیدن به خاک آمریکا داشت.
وزیر خارجه کره شمالی پس از شلیک یک فروند موشک بالستیک، به آمریکا درباره پشیمان شدندش به علت دست زدن به قمار علیه پیونگ یانگ هشدار داد.
ژاپن و آمریکا در میانه تنش ها بر سر پرتاب موشک های بالستیک کره شمالی اقدام به برگزاری مانور مشترک کردند.
کره شمالی روز شنبه در واکنش به انتقادات آمریکا و متحدانش اعلام کرد آزمایش‌های موشکی این کشور جنبه دفاعی دارند.
کره شمالی در پی مانور مشترک موشکی کره جنوبی و آمریکا و بازگشت یک ناو هواپیمابر آمریکایی به منطقه و در پاسخ به این اقدام، بامداد امروز ۲ موشک بالستیک کوتاه برد به سمت سواحل شرقی خود به سوی آب‌های دریای ژاپن شلیک کرد.
کره شمالی همزمان با استقرار مجدد ناو آمریکایی، موشک های بالستیک شلیک کرد.
ارتش آمریکا و کره‌جنوبی امروز چهار موشک زمین به زمین به سمت دریای ژاپن شلیک کردند و این به دنبال شلیک یک موشک بالستیک قاره‌پیما از نوع هوآسونگ-۱۲ به دست کره‌شمالی انجام می‌شود.
یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا آزمایش موشک بالستیک از سوی کره شمالی را محکوم کرد.
خبرگزاری رسمی کره جنوبی "یونهاپ" نوشت نشانه‌های مشکوک از جانب کره شمالی درشرایطی درحال وقوع است که کره جنوبی و آمریکا تصمیم دارند در پایان ماه جاری میلادی در رزمایشی با حضور یک ناو هواپیمابر هسته‌ای آمریکا شرکت کنند.
یافته‌های جدید اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهد که با طولانی‌شدن جنگ اوکراین، روسیه خمپاره و موشک‌های بیشتری به ارزش میلیون‌ها دلار از کره شمالی خریداری می‌کند.
در آستانه برگزاری رزمایش‌های سالانه کره جنوبی و آمریکا، مقامات نظامی کره جنوبی می‌گویند کره شمالی روز چهارشنبه دو موشک کروز را به سمت دریای زرد شلیک کرده است.
آمریکا، کره جنوبی و ژاپن پس از ۵ سال و به منظور مقابله با تهدیدات کره شمالی و چین، رزمایش مشترک دفاع در برابر حملات موشک‌های بالستیک، برگزار کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ