نظامیان اوکراینی می‌گویند چنین مدلی در سامانه تسلیحات روسیه ثبت نشده و پهپاد سرنگون شده، با توجه به مختصات آن، مدل شاهد ایرانی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اما چرا بمب‌ های مختلفی تولید می شود و از یک سری بمب سقوط آزاد مشخص استفاده نمی‌شود؟
انتشار تصاویری در فضای مجازی گورستان عظیم نیروهای واگنر را نشان می دهد که جان خود را در جنگ اوکراین از دست داده اند.
خودورهای زرهی «کبری ۲» که متناسب با نیازمندی های نیروهای مسلح ترکیه ساخته شده است، می توانند در عملیات مختلف برای شناسایی، حمل پرسنل، پرتاب موشک و آمبولانس مورد استفاده قرار گیرند.
همانطور که در ویدئو و تصویر فوق (کادر آبی) مشخص است زرهپوش در فاصله ۱۳۸۵ متری بوده که مورد هدف قرار گرفته است. و ویدئو فوق از دید کانال حرارتی توپچی SOSNA-U بوده که بروی پنل فرمانده تانک به نمایش در آمده است.
پس از آنکه شرکت کوکاکولا بدلیل ‎جنگ اوکراین، رسما فعالیت خود را در روسیه متوقف کرد صادرات کوکاکولا و پپسی ایرانی آغاز شد.
، سامانه موشکی تاکتیکی توچکا (طبقه بندی ناتو: SS-۲۱ Scarab A) در اواسط دهه ۱۹۷۰، حدود هفت سال پس از شروع توسعه، به میدان رفت.
سرباز آندری لینیچوک در تصویر ۱۶ فروند پهپاد اورلان ۱۰، ۱ فروند پهپاد شناسایی زالا و یک بالگرد کاموف Ka-۵۲ را سرنگون کرده است؛او در سن ۲۵ سالگی در جبهه باخموت کشته شد.
بیش از 9 ماه است که گلوله های 122 میلی متری ایرانی به اوکراین رسیده است.
ارتش اوکراین یک پهپاد جدید کامیکازه را بر روی یک برج نظارت تصویری حرارتی Murom-P روسیه در بلگورود آزمایش کرد. این پهپاد با سرعت بالا مستقیماً به برج اصابت کرد و منفجر شد. این برج‌ها به خاطر شخصیت اربابان حلقه‌ها «چشم سائورون» نامیده می‌شوند.
هزاران نفر در برلین در راهپیمایی اعتراضی علیه ارسال سلاح به اوکراین شرکت کردند.
زن دستگیر شده – داریا ترپووا – یک شهروند روس است که قبلاً به دلیل اعتراض به جنگ در اوکراین بازداشت شده بود. بازرسان روسی گفتند که ترپووا 26 ساله را دستگیر کرده اند که به گفته آنها مظنون به آوردن مواد منفجره به کافه سن پترزبورگ است.
یک هواپیمای بدون سرنشین ارتش اوکراین تصاویری از وضعیت شهر جنگ‌زده باهموت در شرق اوکراین را ضبط کرده است. این فیلم که در ۲۴ مارس منتشر شد، ویرانی عظیم در یک منطقه مسکونی در شهر محاصره شده باهموت در منطقه دونتسک را نشان می‌دهد. باهموت هدف اصلی روسیه است، زیرا تلاش می‌کند تا منطقه صنعتی دونباس اوکراین را به طور کامل تصرف کند. در یک مقطع، فرماندهان روس ابراز اطمینان کردند که شهر به زودی سقوط خواهد کرد، اما چنین ادعا‌هایی در بحبوحه نبرد‌های سنگین پایان یافت.
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نشان شجاعت را به یک پزشک زن به نام الکساندر کروچنکو اهدا کرد.
منابع محلی روسیه از اصابت سه فروند پهپاد اوکراینی به پنجره های منازل و خودروهای ساکنان شهر بلگورود خبر دادند.
فیلم‌های پهپادی منتشر شده خسارات گسترده‌ای را در شهر وولدار واقع در استان دونتسک اوکراین به همراه ساختمان‌های زیادی که در اثر گلوله باران روسیه آسیب دیده‌اند، نشان می‌دهد.
این راکت‌انداز چنان ابعاد بزرگی دارد که از سوی نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی در دسته موشک‌های بالستیک طبقه‌بندی شده‌اند.
همان طور که در تصویر زیر می بینید ترافیک هوایی در نخستین روز از سال نو میلادی روی ۳ کشور روسیه، اوکراین و افغانستان و چند کشور آفریقایی از جمله لیبی در حداقل خود است در حالی که سایر کشورها از جمله ایران زیر انبوه پروازها محو شده اند.
همزمان با آغاز سال نو میلادی ارتش روسیه نقاط مختلف پایتخت اوکراین را هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داد.
جوسپ بورل با بیان این ادعا که برجام بخش کلیدی از یک تصویر گسترده تر است به تکرار مواضع مداخله جویانه در امور داخلی ایران و ادعای مشارکت نظامی تهران در جنگ اوکراین که بارها از سوی مقامات کشورمان رد شده است پرداخت و ادعا کرد: جمهوری اسلامی ایران به جای سرکوب، باید به حرف شهروندان خود گوش دهد. ایران باید فورا حمایت نظامی خود از روسیه را متوقف کند. در همین راستا، من از وزیر امور خارجه خواستم تا به گفتگوی مستقیم با همتایان اوکراینی خود درباره انتقال تجهیزات نظامی به روسیه ادامه دهد.
ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده است که در آن حملات موشکی به اوکراین از پنجره هواپیمایی بر فراز مولداوی به تصویر کشیده است.
مجله آمریکایی تایم «ولودیمیر زلنسکی» و «روح اوکراین» را به عنوان شخصیت سال ۲۰۲۲ انتخاب کرد.
طراحی سامانه RBS ۷۰ با هدف ساخت یک پدافند ارزان قیمت که کار با آن ساده باشد و در شرایط آب و هوایی قطبی سوئد نیز بدون مشکل کار کند، از سال ۱۹۶۷ آغاز و نخستین نمونه‌های ساخته شده در سال ۱۹۷۳ جهت ارزیابی تحویل نیروی هوایی سوئد شد.
هواداران تیم فوتبال فنرباغچه ترکیه پیش از آغاز دیدار این تیم برابر دینامو کی‌یِف اوکراین در لیگ اروپا، ماسک‌هایی که تصویر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روی آن نقش بسته بود، به صورت زدند.
نیرو‌های اوکراینی لحظه انفجار مهمات یک T-90A روسی را به تصویر کشیده اند. فیلم پهپاد نشان می‌دهد که پس از هدف قرار گرفتن تانک آتش و دود از آن بیرون می‌زند و لحظاتی بعد انفجار مهیبی رخ می‌دهد. این ویدئو توسط روزنامه نگار اوکراینی یوری بوتوسوف منتشر شده که مدعی شد تانک توسط نیرو‌های مدافع در نزدیکی خارکف منهدم شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ