سفیر روسیه در لندن می گوید انگلیس به بهانه جنگ در اوکراین، ساختار روابط میان دو کشور را از بین برده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که علی‌رغم تلاش برخی کشورهای خاص برای دخالت در روابط بین چین و روسیه، روابط تجاری پکن-مسکو روبه‌گسترش است.
معاون وزیر خارجه روسیه امروز با اشاره به «واکنش مناسب مسکو به پیوستن فنلاند به ناتو» تصریح کرد: روابط روسیه و آمریکا در معرض فروپاشی است.
در بیانیه مشترک صادره از سوی پکن و مسکو که پس از اتمام سفر دو روزه «شی جین پینگ» به مسکو صادر شد، آمده است: روسیه و چین از عادی سازی روابط میان عربستان و ایران استقبال می‌کنند.
وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که روابط این کشور و چین مرحله تازه و بی سابقه ای را تجربه می کند.
وزیر خارجه چین اعلام کرد روابط میان مسکو و پکن می تواند نمونه ای از روابط مثبت میان قدرت های جهان باشد.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نسبت به موضع گیری ضد روسی مولداوی هشدار داد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قطعاً سیاست قطعی ما تقویت روابط دوجانبه و روابط با همسایگان است و روابط ما با فدراسیون روسیه هم به چندین برابر گسترش پیدا خواهد کرد.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در دیدار با معاون اسبق دومای روسیه روابط ایران و روسیه را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: روابط ایران و روسیه در حال حاضر در بهترین سطح قرار دارد و در حال توسعه است.
وزیر خارجه چین تاکید کرد که روابط کشورش و روسیه در ابعاد مختلف رو به افزایش است.
روابط ایران و کشور‌های اروپایی از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان متاثر از برخی متغیر‌ها همچون نا آرامی‌ها در ایران، بحث ارسال پهپاد به روسیه و بی‌نتیجه ماندن برجام است. ایران آن‌ها را متهم به دخالت در مسائل داخلی خود می‌کند و آن‌ها نیز مدعی هستند که ایران حقوق بشر را در داخل کشور رعایت نمی‌کند. در این دو ماه نیز چندین قطعنامه علیه ایران در شورای حکام و شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه ایران صادر شد که نتیجه آن تنش بیشتر در روابط تهران-بروکسل بود.
سفیر روسیه در لندن گفت که قطع روابط بین این کشور و انگلیس به نفع هیچکس نیست.
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز در مصاحبه ای اعلام کرد: روابط روسیه و غرب به مرحله رویارویی رسیده است.
وزیر خارجه انگلیس پیش از ورود به نشست شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل در سخنانی اعلام کرد: در پی عادی‌سازی روابط با روسیه نیستیم.
روابط ایران و روسیه از یک مشارکت عمدتا تجاری و نظامی به یک ائتلاف ضد غربی با ریشه ایدئولوژیک‌تر تبدیل شده است. به گفته کارشناسان انزوای بین المللی مسکو در پی حمله این کشور به اوکراین و فروپاشی روابط دیپلماتیک بین ایران و غرب و توقف مذاکرات برای احیای برجام روابط میان دو کشور را تعمیق بخشیده است.
وزیر نفت بر ضرورت دستیابی به سطح مطلوب روابط تجاری ایران و روسیه با توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف تأکید کرد و گفت: روابط دو کشور هم‌اکنون در دوران طلایی قرار داد.
وزیر امور خارجه کشومان در دیدار سفیر جدید روسیه ابراز امیدواری کرد سطح روابط فی‌مابین متناسب با ظرفیت‌های موجود در دو کشور ارتقا یابد.
معاون نخست وزیر روسیه گفت: ترکیه و روسیه روابط بسیار خوبی در زمینه انرژی دارند.
سفیر آلمان در مسکو می‌گوید روابط آلمان و روسیه به پایین‌ترین حد خود رسیده است.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه ابراز امیدواری کرد روابط لندن و مسکو در دوره نخست وزیر جدید انگلیس رو به وخامت نرود.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با یادآوری رویکرد مقامات انگلیس، از احتمال وخامت روابط دو جانبه در دوره نخست وزیری لیز تراس گفت.
وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه روابط دو کشور ایران و روسیه در مسیر درستی قرار دارد، بر لزوم استمرار و تقویت تلاش‌های مشترک برای توسعه بیش از پیش روابط در ابعاد مختلف دوجانبه تاکید کرد.
یک نشریه آمریکایی در گزارشی تحلیلی نوشت که فشارها و تحریم‌های غرب، روابط نظامی و تجاری ایران و روسیه را تقویت کرده و این وضعیت، نگرانی آمریکا را افزایش داده است.
نخست وزیر موقت انگلیس امروز پس از ورود به کی یف به بهانه روز استقلال اوکراین و دیدار با «زلنسکی» در سخنانی مدعی شد: باید در برابر تلاش برای عادی سازی روابط با روسیه مقاومت کنیم.
بنا به اعلام یک رسانه غربی، مقامات غرب نگران هستند گسترش روابط میان آنکارا و مسکو به روسیه در دور زدن تحریم ها کمک کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ