وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که علی‌رغم تلاش برخی کشورهای خاص برای دخالت در روابط بین چین و روسیه، روابط تجاری پکن-مسکو روبه‌گسترش است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرکل بازرگانی وزارت بازرگانی و صنایع اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که روابط تجاری میان اقلیم و ایران در سطح خوبی قرار دارد.
قائم مقام باشگاه تجار ایران و آفریقا، آخرین وضعیت تجارت میان ایران و کشورهای آفریقایی را تشریح کرد.
وزیر اقتصاد فرانسه با رد درخواست‌ها برای فاصله گرفتن از چین به دلیل نگرانی‌های امنیتی، گفت که پاریس خواستار دسترسی به بازار چین و بهبود روابط تجاری با این کشور است.
بزرگترین خدمت به ایران در عرصه بین‌المللی، بازگرداندن جایگاه واقعی ایران و برقراری رابطه متوازن با تمام کشور‌ها و اجتناب از فرو افتادن در دام کشور‌های معدود، چون چین و روسیه و باز کردن دست‌وپای روابط از قید کشور‌های عقب‌افتاده، منزوی و ضعیف جهان و درنهایت حرکت به‌سوی اعتلای ایران، متناسب با جایگاه واقعی آن است که طبعاً در داخل در پرتو حمایت مردمی و در خارج در سایه یک سیاست مثبت و متوازن با جامعه جهانی و کشور‌های مقتدر منطقه و جهان امکان‌پذیر خواهد بود.
موضوعاتی همچون رویکرد آمریکا در مورد تایوان، تجارت محصولات فن آوری بالا و تولید دارویی به نام فنتانیل در چین و سختگیری درباره صادرات کالا به آمریکا، بخشی از نقاط اختلاف بین آمریکا و چین بود.
موضوعاتی همچون رویکرد آمریکا در مورد تایوان، تجارت محصولات فن آوری بالا و تولید دارویی به نام فنتانیل در چین و سختگیری درباره صادرات کالا به آمریکا، بخشی از نقاط اختلاف بین آمریکا و چین بود.
بلینکن احتمالا مسائلی از جمله آمریکایی‌های بازداشت شده در چین و جریان ورود غیرقانونی «فنتانیل» (آرام‌بخش قوی) از چین به ایالات متحده را که سایر دیپلمات‌ها در جلسات اخیر مطرح کرده‌اند، مطرح خواهد کرد. به‌نوبه خود، پکن مشتاق بحث درباره تعرفه‌های ایالات متحده بر کالا‌های چینی و کاهش تحریم‌های مقامات عالی‌رتبه و همچنین تعداد فزاینده شرکت‌های چینی است که یا از تجارت با ایالات متحده منع شده‌اند یا در زمره تحریم‌های وزارت بازرگانی ایالات متحده قرار داده شده‌اند.
وزیر خارجه امارات در دیدار با وزیر خارجه کشورمان خواستار تقویت روابط دو کشور به ویژه در زمینه تجاری شد.
براساس گزارشی از مرکز پژوهش‌های اتاق ایران، روابط ایران و عربستان‌سعودی همواره تحت‌تاثیر رقابت راهبردی متحول شده‌است. در یک دهه اخیر رقابت راهبردی دو کشور چنان شدید بود که به قطع روابط رسمی منجر شد و دو کشور مدت زیادی در وضعیت عدم‌ارتباط قرار داشتند. اکنون نیز تغییر در محاسبات ژئوپلیتیکی دو کشور و نقش‌آفرینی مدیریتی چین به‌عنوان قدرتی بزرگ، این رابطه را در مسیر احیا قرار داده‌است.
نخست‌وزیر روسیه در دیدار با همتای چینی خود تأکید کرد روابط دو کشور پیشرفت بی‌سابقه‌ای داشته و حجم تبادلات تجاری پکن-مسکو امسال از ۲۰۰ میلیارد دلار عبور خواهد کرد.
چابهار- رئیس جمهور با بیان اینکه سطح روابط تجاری ایران و پاکستان تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد، گفت: آماده توسعه روابط با کشور پاکستان در همه بخش ها هستیم.
گوو، یکی از ثروتمندترین افراد تایوان، با دارایی خالص حدود ۷ میلیارد دلار، در یک لحظه ژئوپلیتیکی پردردسر وارد معرکه می‌شود و پیشنهادش برای از بین بردن سایه رو به رشد درگیری نظامی، گفتگو با همسایه‌ی آن سوی تنگه تایوان است. اما روابط عمیق شخصی و تجاری او با چین می‌تواند او را به یک پیغام‌رسان ناقص تبدیل کند.
سرپرست مدیریت کل مؤسسه بنادر کویت بر اشتیاق کشورش به پیشرفت روابط تجاری کویت و امارات و ارتقای آن تأکید کرد.
وزیر خارجه چین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا روسیه و چین می‌توانند استفاده از دلار را در روابط تجاری دوجانبه‌شان قطع کنند، اظهار کرد: برای پاسخ دادن به این سوال باید بگویم که جواب ساده است؛ همان ارزی که راحت و قابل‌اعتماد‌تر است باید استفاده شود. در واقع ارز‌های بین‌المللی نباید به سلاحی برای اعمال تحریم‌های یکجانبه استفاده شوند.
سخنگوی وزارت بازرگانی چین، تعمیق روابط تجاری و اقتصادی با ایران را از دستاوردهای مهم سفر رئیس جمهور به این کشور اعلام کرد.
فیصل بن فرحان نیز در این گفتگو تاکید کرده که عربستان سعودی روابط با چین را سنگ بنای مهم روابط خارجی می‌داند و کشورش به طور کامل به اصل چین واحد پایبند است.
وزارت اقتصاد و محافظت از اقلیم آلمان، هفته گذشته اعلام کرد که برنامه‌های حمایتی خود را برای گسترش تجارت با ایران به خاطر «وضعیت بسیار جدی ایران» لغو کرده است. روشن است که مقصود از «وضعیت بسیار جدی» اعتراضات ماه‌های گذشته است که در کنار حمایت ایران از روسیه، دلیل اصلی این تصمیم بوده است.
اکنون بیشترین صادرات چین به کشور‌های غربی است؛ چرا که برای چینی‌ها مهم نیست با آمریکا خصومت دارند یا از نظر ایدئولوژیک با او تفاهمی ندارند. روابط فی مابین تنها براساس خواسته‌های تجاری و اقتصادی تعریف شده اند و هریک از کشور‌ها برای تامین منافع ملی مردم خود تبادلات تجاری را ادامه می‌دهند.
روسای جمهور چین و روسیه در گفت‌وگو تلفنی بر اهمیت افزایش روابط راهبردی و تجاری بین دو کشور، علی‌رغم عوامل و شرایط خارجی تأکید کردند.
روابط عربستان سعودی با چین در چند سال گذشته به‌طور قابل توجهی تقویت شده است. چین بزرگ‌ترین شریک تجاری عربستان سعودی است و این پادشاهی یکی از اعضای ابتکار زیرساخت جهانی کمربند و جاده چین (BRI) است.
توافق تجارت آزاد بین اسرائیل و چین نشان دهنده رسمی شدن روابط رو به رشد بین دو کشور است. هرچند اسرائیل وارد یک توافق تجاری بدون پاکسازی آن از سوی واشنگتن نخواهد شد.
وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که اقدامات لازم برای پاسخگویی به تلاش آمریکا و تایوان برای بسط روابط تجاری تحت ابتکار عمل تازه را در پیش می گیرد.
شقاقی با اشاره به اینکه در حال حاضر غلبه بر سلطه پولی دلار امر بسیار سخت و دشوار است، بیان داشت: با توجه به اینکه ما با چین روابط گسترده تجاری داریم، اگر چینی‌ها قبول کنند که پیمان دو جانبه یوآن- ریال جایگزین لار شود، این پیمان از استحکام بیشتری به نسبت پیمان پولی با روسیه دارد، زیرا اولا حجم مبادلات ایران و چین بسیار بالا است، زیرا چین شریک اول تجاری ایران است و کشورمان نیز جزء شرکای اصلی چینی‌ها محسوب می‌شوند، در صورتی که ما روس‌ها مبادله چندانی به نسبت چینی‌ها نداریم.
امروز روابط اقتصادی میان کشورهای حاشیه خلیج فارس با چین بسیار بیشتر از روابط تجاری با ایالات متحده آمریکا است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ