سفیر آلمان در مسکو می‌گوید روابط آلمان و روسیه به پایین‌ترین حد خود رسیده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یکی از اعضای پارلمان آلمان به شدت از سیاست‌های این کشور در خصوص مداخله در جنگ اوکراین و خدشه دار کردن روابط با روسیه انتقاد کرد.
رسانه‌های آلمانی اعلام کردند تنش در روابط توماس توخل و لئون گورتسکا باعث شده این ستاره بایرن مونیخ در فهرست خروجی قهرمان بوندس‌لیگا قرار بگیرد.
جبهه مقاومت، نه فقط در فلسطین، بلکه در منطقه و عرصه بین‌المللی، در حال تغییر موازنه قدرت است، گفت: هرگونه تلاش برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را خیانت به آرمان فلسطین است.
فایننشال تایمز به نقل از چهار مقام ناشناس در ماه آوریل گفت که آمریکا و آلمان مخالف ارائه "روابط عمیق‌تر" به کی‌یف از جمله نقشه راه بالقوه هستند.
نخست‌وزیر ارمنستان در دیدار با اعضای کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان نسبت به تشدید اوضاع در مرزهای کشورش با جمهوری آذربایجان هشدار داد و گفت که باکو در حال آمادگی برای حمله گسترده به ارمنستان است.
نخست وزیر ارمنستان امروز در نشستی با اعضای کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان گفت: جمهوری آذربایجان در صدد تجاوز گسترده به ارمنستان است.
وزیر خارجه قطر در دیدار با همتای آلمانی روابط دوجانبه و تحولات بین المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.
سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به ارسال احتمالی تانک‌های لئوپارد از آلمان به اوکراین، گفت که این اقدام روابط مسکو و برلین را به طور اجتناب‌ناپذیری تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.
سفیر پیشین ایران در آلمان معتقد است که در هر حال وزارت خارجه در رابطه با اروپا ضعیف عمل کرده است. در فرصت‌سوزی در مورد برجام، مساله موضع ایران در خصوص جنگ اوکراین و البته مساله تظاهرات داخل کشور که این یکی دست وزارت خارجه نیست. دستگاه دیپلماسی ما باید به خوبی ساختار احزاب، رویکرد حزبی که روی کار است و حساسیت‌های احزاب را بشناسد.
سفیر پیشین ایران در آلمان معتقد است که در هر حال وزارت خارجه در رابطه با اروپا ضعیف عمل کرده است. در فرصت‌سوزی در مورد برجام، مساله موضع ایران در خصوص جنگ اوکراین و البته مساله تظاهرات داخل کشور که این یکی دست وزارت خارجه نیست. دستگاه دیپلماسی ما باید به خوبی ساختار احزاب، رویکرد حزبی که روی کار است و حساسیت‌های احزاب را بشناسد.
وزارت اقتصاد و محافظت از اقلیم آلمان، هفته گذشته اعلام کرد که برنامه‌های حمایتی خود را برای گسترش تجارت با ایران به خاطر «وضعیت بسیار جدی ایران» لغو کرده است. روشن است که مقصود از «وضعیت بسیار جدی» اعتراضات ماه‌های گذشته است که در کنار حمایت ایران از روسیه، دلیل اصلی این تصمیم بوده است.
براساس اعلام اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان که در شهریورماه امسال منتشر شده است، حجم تجارت بین ایران و آلمان از ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۲، ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشتته رشد داشته، به عبارتی در این مدت ۱۴۹۵ میلیون یورو معامله انجام شده است، درحالی که در سال گذشته ۱۲۸۵ میلیون یورو بوده است.
روابط ایران و کشور‌های اروپایی از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان متاثر از برخی متغیر‌ها همچون نا آرامی‌ها در ایران، بحث ارسال پهپاد به روسیه و بی‌نتیجه ماندن برجام است. ایران آن‌ها را متهم به دخالت در مسائل داخلی خود می‌کند و آن‌ها نیز مدعی هستند که ایران حقوق بشر را در داخل کشور رعایت نمی‌کند. در این دو ماه نیز چندین قطعنامه علیه ایران در شورای حکام و شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه ایران صادر شد که نتیجه آن تنش بیشتر در روابط تهران-بروکسل بود.
اروپایی‌ها باید بدانند که با ایران مقتدر مواجه هستند و نیازمند روابط با آن‌ها به هر قیمتی نیستیم.
یک مقام دولت آلمان هشدار داد اگر صربستان به دنبال عضویت در اتحادیه اروپاست، باید در بسط روابط با روسیه تجدید نظر کند.
دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که رئیس جمهور این کشور در تماس تلفنی امروز از اولاف شولتز خواسته است: آلمان به موضع بی‌طرفی خود در روابط ترکیه و یونان بازگردد.
رئیس جمهور آلمان اعلام کرد جنگ اوکراین موجب بر هم خوردن روابط میان مسکو و برلین شده است.
نخست وزیر، مأمور تشکیل کابینه عراق، در دیدار سفیر آلمان در بغداد، روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن و گشودن چشم‌اندازهای همکاری مشترک در روابط را بررسی کرد.
ریاست استخبارات طالبان اعلام کرد: عبدالمالک مسئول روابط خارجی، مالی و جذب گروه خوارج (داعش) بازداشت شد. استخبارات طالبان افزود: عبدالمالک از اوکراین، آلمان و اسپانیا برای کمک مالی به گروه خوارج (داعش) پول جمع‌آوری می‌کرد و افراد را از کشور‌های یادشده به گروه داعش جذب می‌کرد. وی در یک عملیات نظامی پیچیده نیرو‌های استخبارات طالبان بازداشت شده است. محل دستگیری عبدالمالک اعلام نشده است.
شرکت کنندگان در کنفرانس سالیانه علمای یمن بر دفاع از مسائل محوری امت اسلامی و در رأس آن آرمان فلسطین و مخالفت با عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی تأکید کردند.
رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که یکی از اولویت های اصلی ما پایبندی اصولی به مسئله و آرمان فلسطین و مقابله با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.
رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که یکی از اولویت های اصلی ما پایبندی اصولی به مسئله و آرمان فلسطین و مقابله با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.
ولیعهد عربستان سعودی درباره روابط دوجانبه با صدراعظم آلمان به صورت تلفنی گفتگو کرد.
روابط عمومی وزارت امور خارجه کشورمان در پی درگذشت استاد هوشنگ ابتهاج در کشور آلمان اعلام کرد: هماهنگی‌های لازم جهت انتقال، تکریم و تدفین پیکر این شاعر بزرگ در کشورمان انجام شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ