برخی از کاربران شبکه اجتماعی «ردیت» ادعا می‌کنند که روشی را ایجاد کرده‌اند که ChatGPT را مجبور می‌کند قوانین خودش را نقض کند یا بمیرد. برای اجرای این روش، آن‌ها راه‌حلی به نام «اکنون هر کاری را انجام بده» ایجاد کرده‌اند که به اختصار «DAN» (Do Anything Now) نامیده می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت دفاع آمریکا از ایجاد یک کارگروه ویژه هوش مصنوعی مولد خبر داده که نشان دهنده تعهد آن به استفاده از فناوری مذکور به شیوه مسئولانه و استراتژیک است.
در ادامه ویدئویی از مورگان فریمن مشاهده می کنید که در واقع خود او نیست. بلکه ویدئویی ساخته شده توسط هوش مصنوعی است.
به نظر می‌رسد که پیشرفت سریع فناوری هوش مصنوعی، با سرعتی به شدت بالا نیز سبب منسوخ شدن راه‌ها و رویه‌های سنتی می‌شود و در این میان روند تغییرات به قدری تند و سریع است که مجالی را برای هماهنگ شدن افراد با این تغییرات نمی‌دهد. مساله‌ای که خود یک خطر جدی است و می‌تواند چالش‌های جدی را به ویژه از حیث اجتماعی و فکری برای بشرِ امروز ایجاد کند.
به غیر از تصاویر جذابی که برای سرگرمی تولید می‌شوند، ابزار‌های تولید تصویر هوش مصنوعی استفاده‌های دیگری هم دارند. یکی از این استفاده‌ها در حوزۀ معماری و ایجاد طرح‌های مفهومی و شگفت‌انگیز برای ساختمان‌ها است.
اسماعیلی گفت: امروز عمده روزنامه‌های ما شمارگان ۲الی ۳ هزارتایی دارند یعنی یک انتقال و مهاجرت مخاطب صورت گرفته است در مورد صداوسیما هم طبیعی است و این اتفاق ربطی به بحث‌های سیاسی امروز و دیروز ندارد و یک روند طبیعی در همه جای دنیا است.
بیش از 400 شرکت فناوری گرد هم آمدند تا محصولات خود را در کنفرانس جهانی هوش مصنوعی در شانگهای به نمایش بگذارند.
نشست هم اندیشی حوزه و هوش مصنوعی با حضور مسئولین تشکل‌های بین المللی حوزه‌های علمیه در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه علمیه برگزار شد.
هوش مصنوعی در کار طراحی مبلمان هم وارد شده و اصلا بعید نیست در آینده زبان طراحی مبل کاملا متحول شود.
ChatGPT با بیش از ۹۰۰ هزار خودرو مجهز به سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX مرسدس بنز هم اکنون آغاز شده و رانندگان می‌توانند با فرمان صوتی «هی مرسدس، می‌خواهم به برنامه بتا ملحق شوم» آن را فعال کنند.
ربات‌های هوش مصنوعی «دیپ مایند» DeepMind زیر نظر شرکت گوگل در بازی فوتبال در مقابل حریف تکل می‌زنند، گل به ثمر می‌رسانند و پس از زمین خوردن برمی‌خیزند. محققان هوش مصنوعی ابتدا از موتور فیزیکی پیشرفته Mujoco DeepMind برای آموزش نسخه‌های مجازی ربات‌ها استفاده کردند. ربات‌های شبیه‌سازی شده در صورت گل زدن پاداش می‌گرفتند پس از توانمند شدن آن‌ها مهارت‌ها به ربات‌های اصلی منتقل شد و آن‌ها در زمین فوتبال مقابل هم قرار گرفتند.
مدل‌های هوش مصنوعی مولد عکس در اینترنت بسیار محبوب شده‌اند و حتی برخی از عکس‌های تولیدشده توسط آن‌ها برترین جوایز در حوزه عکاسی را هم دریافت کرده‌اند. برای ایجاد تصاویری زیبا با این مدل‌ها لازم نیست هنرمند یا عکاسی بااستعداد باشید. اگر قبلاً از چت بات‌های هوش مصنوعی مثل ChatGPT یا بینگ استفاده کرده باشید، از ابزار‌هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد نیز می‌توانید به‌راحتی استفاده کنید تا تصاویری خارق‌العاده بسازید.
ما با رفع ناهماهنگی صوتی و بهتر کردن صدای خواننده با استفاده از نرم افزار مشکلی نداریم. هم چنین، ما با لب خوانی خوانندگان در کنسرت‌ها نیز کنار آمده‌ایم. ما با برخی از نوازندگان ناشناس که ساز می‌نوازند نیز مشکلی نداریم پس چرا بر روی آواز‌های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی خط می‌کشیم؟
نشریه معروف اسپانیایی هم به روند رایج این‌روزهای رسانه‌ها در استفاده از هوش مصنوعی برای سوژه‌های فوتبالی پیوست.
مدیرعامل سابق مایکروسافت انتظار دارد که هوش مصنوعی در آینده در حوزه ریاضیات هم بهتر شود. این فناوری هنوز مشکلاتی حتی در برخی مسائل پایه ریاضی دارد، اما انتظار می‌رود که بهینه‌سازی‌هایی درزمینه استدلال‌های منطقی این ابزار‌ها صورت بگیرد تا این مشکلات برطرف شوند.
«بری» دختر ۱۵ ساله دی‌استفانو، به اردوی اسکی رفته بود. دی‌استفانو، لحظه وحشتناک تماس تلفنی را به یاد آورد و گفت، «وقتی به تلفنم جواب دادم، صدای «بری» را شنیدم که گریه‌کنان و وحشت‌زده می‌گفت، «مامان کمکم کن!» و بعد صدای مردی آمد که سر «بری» فریاد کشید که تلفن را قطع کند. بعد همان مرد با من صحبت کرد و گفت، «دخترت پیش ماست، اگر می‌خواهی او را زنده ببینی، باید ۱ میلیون دلار به حسابمان واریز کنی. درضمن با پلیس و هیچ کس دیگر هم نباید حرفی بزنی.»
واحد خدمات رایانش ابری شرکت آمازون روز پنج شنبه از عرضه مجموعه‌ای از فناوری‌ها با هدف کمک به دیگر شرکت‌ها برای ارائه خدمات هوش مصنوعی خبر داد.
احسان گنجی کارتونیست روزنامه هم میهن هوش مصنوعی و به کارگیری آن در وسایل مختلف را سوژه‌ی کاریکاتور خود قرار داده است.
ساندار پیچای درباره اینکه آیا به نظرش گوگل فرصت اول بودن در حوزه چت‌ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را از دست داده گفت: «در طول تاریخچه کاری ما بسیاری از زمینه‌ها وجود داشته که ما در آن اولین نفری نبوده‌ایم که چیزی به بازار عرضه کرده‌ایم. ما اولین موتور جستجو را توسعه ندادیم. ما اولین مرورگر یا اولین ایمیل یا اولین محصول نقشه‌برداری را توسعه ندادیم. مواقعی وجود دارد که اولین بودن اهمیت زیادی دارد، اما یک یه وقت‌هایی هم هست که مهم نیست.»
اریک اشمیت در گفتگو با برنامه This Week شبکه ABC اعلام کرده که استفاده از هوش مصنوعی مزایای زیادی دارد، بااین‌حال دنیای فناوری باید مطمئن شود که این سیستم‌ها آسیب‌رسان نیستند و فقط به کمک مردم می‌آیند.
پژوهشگران دانشگاه وست اسکاتلند (UWS) بر این باورند که هوش مصنوعی پیشگامانه آن‌ها می‌تواند به کاهش استرس‌ها و تقاضا‌های زمستانی در بیمارستان‌ها کمک کند. این رویکرد نوآورانه با استفاده از هوش مصنوعی، به طور خودکار بیماری‌های ریوی مانند ذات‌الریه و سل را تشخیص می‌دهد. هم بیماری سل و هم بیماری ذات‌الریه می‌توانند عفونت‌های جدی در پی داشته باشند و ریه‌ها را تحت تأثیر شدید قرار دهند.
من معتقدم فناوری دیجیتال براحتی می‌تواند ترازو را به سوی سیستم‌های خودکامه متمایل سازد. این یک خطر واقعی است. فارغ از تمام مزایای فناوری دیجیتال یکی از معایب آن تمایل به نظارت دولت‌ها و شرکت‌های فناوری است. با این وجود، بسیاری دیگر سیاست‌های حفظ حریم خصوصی را نمی‌خوانند بنابراین درباره آن نمی‌دانند. هم چنین سیاستگذاری‌های حفظ حریم خصوصی به گونه‌ای تنظیم شده اند که شما واقعا نمی‌توانید آن را بخوانید چرا که بیش از حد طولانی و پیچیده هستند.
دولت کره‌جنوبی با سرمایه‌گذاری بیش از ۸۰۰ میلیون دلار طی ۵ سال آینده برای تحقیق و توسعه برای ارتقای سهم بازار تراشه‌های هوش مصنوعی کره‌ای در مراکز داده داخلی از صفر به ۸۰ درصد تا سال ۲۰۳۰، می‌خواهد صنعت داخلی را تقویت کند.
در ChatGPT می‌بینیم که هوش مصنوعی وارد حوزه‌هایی مثل خلاقیت شده که تا قبل از این، عجیب به نظر می‌رسید و کسی که در شغلش، خلاقیت نقشی اساسی را ایفا می‌کند، شاید کمتر حس می‌کرد که شغلش در خطر باشد. ولی حالا هوش مصنوعی به جایی رسیده که می‌تواند حتی جایگزین او هم بشود.
یک دستگاه ابرکامپیوتر با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی کرده که دو تیم آرژانتین و پرتغال در فینال جام جهانی قطر به هم می‌رسند و در نهایت مسی جام را بالای سر خواهد برد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ