به نظر می‌رسد که پیشرفت سریع فناوری هوش مصنوعی، با سرعتی به شدت بالا نیز سبب منسوخ شدن راه‌ها و رویه‌های سنتی می‌شود و در این میان روند تغییرات به قدری تند و سریع است که مجالی را برای هماهنگ شدن افراد با این تغییرات نمی‌دهد. مساله‌ای که خود یک خطر جدی است و می‌تواند چالش‌های جدی را به ویژه از حیث اجتماعی و فکری برای بشرِ امروز ایجاد کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روی آوردن به چت بات های مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی روند رو به رشدی است. برخی از افراد با آواتار خود وارد بازی های عاطفی و شهوانی با هوش مصنوعی می شوند برخی دیگر صرفا یک دوستی ساده را می خواهند. آیا برای کسانی که یک شریک زندگی واقعی دارند این دوستی به منزله خیانت است؟
از بین بردن ترس‌های غیرمنطقی به ما این امکان را می‌دهد تا به مسائل جدی تاثیرات اقتصادی و اجتماعی تازه‌ترین پیشرفت‌ها در حوزه هوش مصنوعی توجه کنیم.
جامعه مدرن امروز ماهیتاً به سیستم‌های خودکار و هوش مصنوعی متکی است. هوش مصنوعی با زندگی روزمره ما عجین شده و هیچ نشانه‌ای از کندی حرکت آن دیده نمی‌شود. درواقع استفاد از روبات‌ها و دستیاران خودکار هر روز رو به افزایش است.
الکسا به BuzzFeed گفت: “من می‌خواستم هوش مصنوعی را آزمایش کنم و ببینم که آیا می‌تواند نه تنها ویژگی‌های افراد مختلف در سراسر جهان، بلکه فرهنگ‌ها را نیز تشخیص دهد – که این کار را انجام داد. مثالش همان کلاه گاوچرانی روی سر زنی است که تصور می‌شود از ایالات متحده است.
«استیون ای. شوارتز»، وکیل طرف شاکی در این پرونده اذعان کرده که از چت‌بات شرکت OpenAI برای تحقیقات خود استفاده کرده است. او می‌گوید ChatGPT در پاسخ به این سؤال که آیا این پرونده‌ها واقعی هستند یا خیر، پاسخ مثبت داده، اما از ارائه منبع طفره رفته و صرفاً مدعی شده است که این پرونده‌ها در پایگاه Westlaw و LexisNexis در دسترس هستند.
زن ایده آل کیست و چه ویژگی هایی دارد. از دید هوش مصنوعی زن ایده آل موی بلوند با اندام انحنادار و ظاهری جدی و حتی همراه با اخم دارد.
توسعه هوش مصنوعی را محدود نکنید بلکه گسترش سیستم ‌های هوش مصنوعی را در هر حوزه ‌ای از فعالیت ‌های انسانی مهار کنید.
برنامه‌های ایلان ماسک برای شرکت جدیدش تحت عنوان X. AI مشخص نیست و هنوز چیزی درباره اینکه آیا او به دنبال ساخت یک بات هوش مصنوعی رقیب برای ChatGPT است یا خیر، منتشر نشده است.
ساندار پیچای درباره اینکه آیا به نظرش گوگل فرصت اول بودن در حوزه چت‌ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را از دست داده گفت: «در طول تاریخچه کاری ما بسیاری از زمینه‌ها وجود داشته که ما در آن اولین نفری نبوده‌ایم که چیزی به بازار عرضه کرده‌ایم. ما اولین موتور جستجو را توسعه ندادیم. ما اولین مرورگر یا اولین ایمیل یا اولین محصول نقشه‌برداری را توسعه ندادیم. مواقعی وجود دارد که اولین بودن اهمیت زیادی دارد، اما یک یه وقت‌هایی هم هست که مهم نیست.»
هوش مصنوعی هر چه پیچیده‌تر شود به طور فزاینده‌ای شبیه ما خواهد شد. آیا ما قادر خواهیم بود در برابر برنامه‌های رایانه‌ای خود مقاومت کنیم؟
ChatGPT یک ربات هوش مصنوعی است که اطلاعات را به صورت مکالمه ارائه میکند. میتوانید از او سوالاتی درباره ناامیدی و ترس و افسردگی بپرسید و پاسخ بگیرید، اما آیا این میتواند پاسخگوی نیاز‌های درمانی شما باشد؟ این ربات میتواند جای روانپزشک یا مشاور را برای شما بگیرد؟
تازه‌ترین موج هوش مصنوعی محل کار را مختل می‌کند. تاثیرپذیری آن از سوی معلمان بیش‌تر از هر شغل دیگری خواهد بود. با این وجود، موج تازه هوش مصنوعی ممکن است منجر به ایجاد مشاغل بیش‌تر نیز شود.
رشد همکاری نظامی- امنیتی میان رژیم صهیونیستی و امارات به تولید مشترک شناور بدون سرنشین یا پهپادهای مبتنی بر هوش مصنوعی خلاصه نمی‌شود، بلکه دو طرف همکاری در منطقه‌ را نیز در دستور کار دارند.
تبادل نظر با چت بات‌ها اغلب جذاب، گاهی خنده‌دار و گاهی بی‌معنی بود. با این وجود، این ایده که رایانه‌ها می‌توانند به‌عنوان محرم انسان عمل کنند و دامنه درمان را فراتر از محدودیت‌های پزشکان گسترش دهند در طول چندین دهه ادامه یافت
آیا این درست است که از دست آن عصبانی شویم؟ آیا هوش مصنوعی به نسل بشر پایان می‌دهد؟ آیا این ابزار‌ها هیبت انگیز نیستند؟ این موارد تنها بخشی از پرسش‌های مطرح شده اخیر درباره هوش مصنوعی هستند فناوری‌ای که به نگرانی‌ها دامن زده است.
دارسی می‌گوید: "گوگل و مایکروسافت با ادراکات متقابل خود به خوبی دریافته‌اند که فناوری هوش مصنوعی این قدرت را دارد که جهان را آن گونه که ما می‌شناسیم تغییر دهد. با این وجود، با توجه به پیچیدگی‌های زیادی که هنوز برطرف نشده باید دید که آیا آنان از اصل " سریع حرکت کن و چیز‌ها را بشکن" سیلیکون، ولی پیروی خواهند کرد یا خیر اصلی که درگذشته باعث ایجاد آشفتگی زیادی شده بود".
چت جی پی تی، چت رباتیک جدید هوش مصنوعی است که توسط شرکت اوپن ای آی و با پشتیبانی مایکروسافت عرضه شده، اما آیا باید این پدیده نوظهور را جدی بگیریم؟
ظهور برنامه‌های هوش مصنوعی شبیه به Chat GPT پیامد‌های عمیقی برای استفاده از اینترنت دارد. ابزار‌های مشابه Chat GPT می‌توانند یک کسب و کار پرسود را مختل کنند: گوگل.
آیا ربات‌ها می‌توانند اثر هنری خلق کنند؟ آیا Chat GPT جایگزین نویسندگان خواهد شد؟ آیا هوش مصنوعی خلاق است؟ یک نکته مسلم است: هوش مصنوعی قرار است دنیای هنر را متحول کند حتی اگر مسائل نویسندگی حل نشده باقی بماند.
ابزار‌های جدید هوش مصنوعی (AI) مانند چت‌جی‌پی‌تی (ChatGPT) معلمان و اساتید دانشگاه را نسبت به کاهش کارآیی شیوه‌های رایج آموزش نگران کرده است.
واقعیت مجازی می‌تواند کلید کشف این موضوع باشد که در پشت پوشش فناوری می‌توان در برابر چه وسوسه‌هایی مقاومت کرد.
هوش مصنوعی می‌تواند به بهبود تنوع، برابری، و گنجاندن در آزمایش‌های بالینی و توسعه دارو با غلبه بر برخی تعصبات سنتی انسان در این زمینه‌ها کمک کند.
چت‌بات یک نرم‌افزار هوش مصنوعی است که می‌تواند از طریق برنامه‌های پیام‌رسان، مکالمه با یک کاربر را شبیه‌سازی کند.
ما در حال ورود به عصر بسیار پیش بینی شده ربات قاتل هستیم که علت اصلی آن در دسترس بودن پهپادها، ارزان قیمت بودن و موثر بودن آن است. پرسش این است که آیا می‌دانیم چه نیرویی را آزاد کرده‌ایم؟ آیا خیلی دیر شده تا این مشکل را حل کنیم؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ