عشقی گفت: عرضه خودرو در بورس منافاتی با مصوبات شورای رقابت ندارد و خودرو‌های عرضه شده در بورس کالا دیگر قرعه کشی نخواهند داشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در شرایطی که بازار خودرو‌های خارجی، ماه هاست چشم انتظار عرضه گستره شاسی بلند‌های آسیایی و اروپایی است، چند روزی است که خبر عرضه صد‌ها شاسی بلند مونتاژی در بورس کالا حاشیه ساز شده است. از یک سو مقام مسئول در وزارت صمت مخالف است؛ از سوی دیگر بورسی‌ها فرش قرمز پهن کرده اند!
خودروهایی که قرار است در مرحله جدید (مرحله دوم) از سوی خودروسازان در سامانه یکپارچه عرضه شود، مشخص شدند.
فاطمی امین وزیر صمت در دفاعیه خود در جلسه استیضاح مجلس: دیروز اولین سری از خودرو‌ها از گمرک ترخیص شد و تا الان ۱۰۰ هزار خودرو ثبت سفارش شده است. /یکی از کار‌ها برای ثبات بازار خودرو عرضه خودرو در بورس بود. /در سال گذشته هفت میلیون خودرو شماره گذاری شده است. /با عرضه خودرو در بورس کالا قیمت کاهش پیدا کرد و اگر ادامه پیدا میکرد مرجعی برای قیمت گذاری خودرو‌های کار کرده بود که این ابزار را از ما گرفتند. /وضعیت فعلی بازار خودرو مقصران پنهانی دارد که ضربه‌ها را زدند و قایم شدند.
سخنگوی وزارت صمت گفت: نصف خودروهای عرضه شده در طرح فروش یکپارچه، به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اختصاص دارد.
قیمت خودرو‌های وارداتی در محدوده زیر ۱۰ هزار یورو تا ۱۰ هزار و ۹۰۰ یورو است. تمام مدارک خودرویی که عرضه می‌شود باید کامل شده و قیمت آن مشخص شده باشد و خودرو‌هایی که در حال حاضر عرضه می‌شوند دارای این شرایط هستند
ایران خودرو در حالی ۲۵ بهمن‌ماه برنامه عرضه محصولات خود در بورس کالا را منتشر کرد که تاکنون تعهدی نصفه‌ و نیمه به این برنامه داشته و بسیاری از خودروهایی که وعده داده بود در بورس عرضه نشدند.
نمایندگان مجلس شرکت های خودروساز داخلی و عرضه کنندگان خودروهای خارجی را مکلف کردند تا شرایطی برای خودروهای عرضه شده در بورس تعیین کنند که عملا خرید خودرو توسط واسطه غیرممکن باشد.
کارشناس حوزه بورس کالا گفت: امکان مغایرت محصول تحویل داده شده به خریداران خودرو از بورس کالا، با اطلاعیه قبل از عرضه در بورس وجود ندارد.
بورس کالا در نامه‌ای جداگانه شرایط جدید خودروهای عرضه شده طی روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن را ابلاغ کرد.
مجید عشقی رئیس سازمان بورس گفت: خودروهای عرضه شده در بورس از نظام قرعه کشی خارج می‌شوند.
رئیس سازمان بورس گفت: عرضه خودروهایی که از قبل پذیرش شده اند در بورس تداوم خواهد شد و از این به بعد عرضه ها منظم خواهد شد.
قائم مقام توسعه محصول، کیفیت و پروژه های ایران خودرو از تحویل زودتر از موعد خودروهای عرضه شده در بورس کالا خبر داد و گفت: فاکتور حدود ۱۲ هزار از ۳۸ هزار دستگاه عرضه شده در بورس کالا صادر و تاکنون نزدیک به شش هزار دستگاه نیز زودتر از سررسید تعهد شده تحویل مشتریان شده است.
معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به افزایش قیمت خودرو در بورس (در بعضی خودروها مانند ۲۰۷ تا دوبرابر)، گفت: سازمان بازرسی این موضوع را خلاف قانون و نادیده گرفتن قیمت‌های تعیین شده همچنین خلاف منافع مصرف‌کننده می‌داند.
با ورود خودرو به بورس کالا، قیمت غیررسمی و آزاد خودرو کاهش یافته و خودروهای عرضه شده در بورس کالا، دیگر در بازار آزاد تقاضایی ندارد، اما برای کاهش بیشتر قیمت خودرو در بورس، ضرورت دارد مواردی در دستور کار باشد.
بررسی قیمت خودروهای عرضه‌شده در بورس کالا با بازار آزاد، بیانگر امکان خرید مردم از بورس کالا با قیمت بسیار پایین‌تر از بازار است.
عدم تعادل در عرضه و تقاضای خودرو، چالشی است که در سال‌های اخیر به مرور منجر به جهش قیمت خودرو شده است. حال انتظار می‌رود با عرضه حداقل ۱۰۰ هزار خودروی وارداتی تا قبل از نوروز و افزایش عرضه محصولات داخلی، التهابات بازار کاهش یابد و دست واسطه‌ها کوتاه شود.
در حالی که این روزها، انتظارها برای ورود خودروهای خارجی به داخل کشور بیشتر شده است، امروز وزیر صمت در این باره اظهار داشت: در شرایط فعلی ما به عنوان دولت مشتاق واردات هرچه زودتر خودرو هستیم و اکنون واردکنندگان باید اقدامات لازم را انجام دهند.
در حالی که این روزها، انتظارها برای ورود خودروهای خارجی به داخل کشور بیشتر شده است، امروز وزیر صمت در این باره اظهار داشت: در شرایط فعلی ما به عنوان دولت مشتاق واردات هرچه زودتر خودرو هستیم و اکنون واردکنندگان باید اقدامات لازم را انجام دهند.
مدت ها است که عرضه خودرو در بورس کالا آغاز شده است و تاکنون خودروهای مختلفی برای عرضه بر روی تابلو بورس کالا رفته اند. خبرهای منتشر شده بیانگر آن است که قرار است هایما محصول تولیدی ایران خودرو برای دومین بار میهمان بورس کالا باشد. جزئیات این عرضه را در مطلب زیر بخوانید.
امیر میرمنصف، رئیس سازمان فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن گفت: خودروهای عرضه شده در بورس کالا را زودتر از موعد به خریداران تحویل داده ایم که این موضوع رضایت آن ها را در پی داشته است.
عرضه خودرو در بورس کالا پس از کشمکش‌های بسیار در نهایت در دولت سیزدهم با تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان بورس به نتیجه‌ای مثبت رسید و پس از چند سال صحبت و وعده بالاخره امسال اجرایی شد و تاکنون چندین بار عرضه خودروها در بورس کالا انجام شده است، حال سوال اینجاست که در صورت تاخیر تحویل خودرو به خریداران در بورس کالا چه خواهد شد؟
مدیرعامل سازمان حمع آوری و فروش اموال تملیکی از آغاز عرضه کالاهای متروکه و منتقل شده به این سازمان در بورس کالا خبر داد.
اخیرا مباحثی در خصوص تصمیم وزارت صمت برای عرضه ۲۰ درصد تیراژ تولید خودرو در بورس کالا مطرح شده که سخنگوی وزارتخانه، تاکید کرد هنوز در مورد این مساله جمع بندی نهایی انجام نشده است.
قابلیت مخفی کردن وضعیت آنلاین بودن کاربران اکنون در نسخه ۲.۲۲.۱۶.۱۲ واتساپ بتا برای کاربران اندرویدی در دسترس قرار گرفته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ