مزایای استفاده از تخم شنبلیله برای پوست:دارای اثرات ضد پیری:تخم شنبلیله می‌تواند از مزایای شگفت انگیزی برای پوست داشته باشد. از جمله از بین بردن علائم پیری، مانند:چین و چروک و خطوط ظریف. دانه‌های شنبلیله برای کمک به درمان آکنه:کسانی که مدام از آکنه رنج می‌برند، می‌توانند از تخم شنبلیله برای از بین بردن آن استفاده کنند، که بسیار موثر است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفید شدن زودرس موها یکی از نگرانی‌های رایج این روزها است. دانه‌های کتان سرشار از مواد مغذی مانند پروتئین‌ها، مواد معدنی، ویتامین B و ویتامین E هستند. این یک غذای فوق العاده برای مو است. پوست سر را هیدراته نگه می‌دارد، از سفید شدن زودرس به همراه تعدادی دیگر از نگرانی‌های مو جلوگیری می‌کند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: مصرف هرگونه داروی گیاهی باید با تجویز و تحت نظر متخصصین مربوطه انجام گیرد تا از تداخلات دارویی و عوارض جانبی پیشگیری گردد.
ضماد خاکستر ریشه چوبک با سرکه برای درد مفاصل و سیاتیک و درد سرین استفاده می‌شود و چنانچه گرد ریشه این گیاه روی زخم پاشیده شود، منجر به بهبود آن خواهد شد.
مصرف عصاره کنگرفرنگی میتواند تعداد سلول‌های کبدی و غلظت RNA داخل سلولی را افزایش دهد. براساس این یافته‌ها سینارین دارای اثر حفاظتی قابل توجهی بر کبد است.
تحقیقات نشان می‌دهد که مریم‌گلی حاوی مواد ارزشمندی مانند تانن است که گمان می‌رود خاصیت قابض دارند. این مواد موجب انقباض غدد عرق می‌شوند که به تعریق کمتر منجر خواهد شد.
گاهی بدن انسان بنا به دلایل مختلف نمی‌تواند مواد مغزی را با تغذیه جذب کند، در این شرایط برای پیشگیری از بروز بیماری‌ها و ضعف سیستم ایمنی بدن مصرف برخی مکمل‌ها یا ویتامین‌ها توصیه می‌شود.
گاهی بدن انسان بنا به دلایل مختلف نمی‌تواند مواد مغزی را با تغذیه جذب کند، در این شرایط برای پیشگیری از بروز بیماری‌ها و ضعف سیستم ایمنی بدن مصرف برخی مکمل‌ها یا ویتامین‌ها توصیه می‌شود.
آویشن به علت وجود تیمول موجود در خود یک ضدعفونی‌کننده و ضد انگل قوی است و انواع کرم‌های روده از قبیل تریکوسفال آنکیلوستوم و اکسیور (کرمک) را می‌کشد و علاوه بر کشتن کرم‌ها، تخم کرم را نیز از بین می‌برد.
چای سبز در برگیرنده مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان‌ها و نیز آنزیم ها، اسید‌های امینه و مواد شیمیایی گیاهی همچون پلی فنول هاست. چای سبز شامل ویتامین B، فولات، منگنز، پتاسیم، منیزیم و کافئین است. این گیاه در برگیرنده آنتی اکسیدان‌های فراوانی است که رشد مو‌ها را بیشتر می‌کند. اپی گالوکاتچین گالات مهمترین ترکیب چای سبز است که در حدود %۱۱آن را تشکیل می‌دهد اپی گالو کاتچین دارای نقش‌های متعددی است که با تاثیر بر روی آنزیم ۲آ لفا ردوکتاز از ریزش ارثی مو پیشگیری می‌کند.
کنگر طبیعتی گرم و خشک دارد و به همین علت آن را با ماست نیز می‌خورند و در ضمن برای آن دسته از افرادی که گرم‌مزاج هستند، خوردن آن توصیه می‌شود.
دکتر شاهی با بیان اینکه ضماد خاکستر ریشه آن با سرکه برای درد مفاصل و سیاتیک و درد سرین استفاده می‌شود، عنوان کرد: چنانچه گرد ریشه این گیاه روی زخم پاشیده شود، منجر به بهبود آن خواهد شد؛ استفاده از ریشه این گیاه برای زنان باردار جایز نیست.
نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می ‌دهد که ترکیب گیاهی موجود در زرشک به مبارزه با سرطان ریه کمک می‌کند.
انتخاب نوشیدنی فوق‌العاده‌ای که با رژیم غذایی مدیترانه‌ای برای محافظت از سلامت مغز مطابقت دارد، شامل یک اسموتی خوب است. دستور العمل‌های اسموتی آشنا شامل ترکیبی از میوه، شیر، یا ماست مورد تایید رژیم مدیترانه‌ای و پروتئین اضافه شده مانند آجیل، گاهی غلات کامل و حتی سبزیجات است.
برگ‌بو را در وهله اول همانند دیگر سبزیجات معطر می‌توان به انواع سوپ، سالاد، خورشت و... اضافه کرد. البته می‌توان برگ‌بو را به‌شکل دمنوش برای تسهیل گوارش هم مورد استفاده قرار داد. اسانس برگ‌بو نیز کاربرد دارد و جزء اسانس‌های آرامش‌بخش محسوب می‌شود.
پونه کوهی (اورگانو) یک ادویه غذایی بسیار خوش عطر و قوی محسوب می‌شود؛ مطالعات صورت گرفته در سال ۲۰۱۲ توسط محققان دانشگاه لانگ آیلند نشان می‌دهد، می‌توان از این چاشنی برای درمان سرطان پروستات استفاده کرد و ماده شیمیایی کارواکرول از خودکشی سلول‌ها پیشگیری می‌کند.
سرخارگل گیاهی علفی و چند ساله از تیره کاسنی است که ارتفاع آن حداکثر به یک تا ۱.۵ متر می‌رسد. برگ‎های پایین ساقه تخم‌مرغی تا نیزه‎ای شکل هستند که به حداکثر ۳۰ سانتی‎متر می‌رسد. ساقه از انشعابات فراوانی برخوردار بوده و دارای بذر‌های زبر و خشن است
غلامرضا نوری قزلجه رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: هیچ اقدام نظارتی در مجلس به نتیجه نمی‌رسد، چون رودربایستی سیاسی وجود دارد. گاهی این اتفاق در نظام پارلمانی صورت می‌گیرد، اما در نظام ریاستی باید قوه مقننه در مقابل قوه مجریه باشد و از حقوق مردم جامعه دفاع و پیگیری کند. در نظام ریاستی، این مقابل هم بودن جریان را تکمیل کرده و به سمت توسعه می‌برد.
پیگیری خانواده برخی سرنشینان کشتی سانچی، پرونده این حادثه تلخ را وارد مراحل تازه‌ای کرده است. بر اساس اعلام وکیل برخی خانواده‌ها، طبق حکم قطعی دادگاه، گواهی فوت ۹ نفر از سرنشینان سانچی ابطال و شرکت ملی نفتکش موظف به برقراری حقوق و مزایای آنان شده است. معنای حکم دادگاه این است که از نظر قانون، ۹ دریانورد سانچی زنده‌اند.
مواد غذایی گیاهی حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی و ترکیباتی به نام فیتوکمیکال‌ها هستند که ممکن است برخی از فرآیندهایی را که می‌تواند باعث شروع سرطان یا حمایت از رشد آن شود مانند التهاب و آسیب DNA را کُند یا متوقف سازد.
رازیانه هم به شکل دانه و هم پیاز آن قابل استفاده است و خواص درمانی زیادی دارد. رازیانه و دانه‌های آن مملو از مواد مغذی هستند. این گیاه حاوی ویتامین سی، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و منگنز است.
مصرف روزانه چهار گرم سیر خام معادل یک تا دو حبه سیر و یا دریافت یک عدد قرص سیر که حاوی ۳۰۰ میلی گرم پودر خشک شده سیر است به میزان دو تا سه بار در روز می‌تواند از بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری کرده و حتی در درمان آن موثر باشد.
رئیسی در ادامه توجه به تولید را به عنوان یکی دیگر از توصیه‌های رهبر انقلاب به دولت مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: استانداران موظف‌اند با پیگیری‌های مستمر موانع تولید را شناسایی و رفع و واحدهای تولیدی تعطیل یا نیمه‌تعطیل را فعال کنند. گاهی مشکل یک واحد تولیدی تعطیل شده با یک پیگیری ساده رفع و ظرفیت‌های تولیدی و اشتغال آن فعال می‌شود.
ضرغامی گفت: تقویت زیرساخت‌های ارتباطی یکی دیگر از راه‌های تقویت و توسعه گردشگری است. به‌عنوان مثال کمبود تعداد پروازها به مقصد برخی از استان‌ها یکی از مشکلات ماست. من پیگیری کردم و متوجه شدم گاهی اوقات هواپیماها را در خطوط خارجی به کار می‌گیرند. ما باید زیر میز بزنیم و اجازه یک سری از کارشکنی‌ها و ایجاد موانع را ندهیم.
ضرغامی گفت: تقویت زیرساخت‌های ارتباطی یکی دیگر از راه‌های تقویت و توسعه گردشگری است. به‌عنوان مثال کمبود تعداد پروازها به مقصد برخی از استان‌ها یکی از مشکلات ماست. من پیگیری کردم و متوجه شدم گاهی اوقات هواپیماها را در خطوط خارجی به کار می‌گیرند. ما باید زیر میز بزنیم و اجازه یک سری از کارشکنی‌ها و ایجاد موانع را ندهیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ