کنگر طبیعتی گرم و خشک دارد و به همین علت آن را با ماست نیز می‌خورند و در ضمن برای آن دسته از افرادی که گرم‌مزاج هستند، خوردن آن توصیه می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اسید چرب اشباع در کره لبنی است که کلسترول بد خون را بالا می‌برد. همان‌طور که می‌دانیم کلسترول اضافی با رسوب در عروق بدن باعث تنگی شریان‌ها می‌شود و خون‌رسانی به اعضای بدن را مختل می‌کند؛ بنابراین اگر به کلسترول بالا مبتلا هستید، مصرف کره لبنی را فراموش کنید و ترجیحاً کره مارگارین مصرف کنید.
توصیه‌های انجمن قلب آمریکا برای یک الگوی غذایی سالم شامل رژیم غذایی متمرکز بر غذا‌های گیاهی، ماهی، غذا‌های دریایی و لبنیات کم چرب است.
سفید شدن زودرس موها یکی از نگرانی‌های رایج این روزها است. دانه‌های کتان سرشار از مواد مغذی مانند پروتئین‌ها، مواد معدنی، ویتامین B و ویتامین E هستند. این یک غذای فوق العاده برای مو است. پوست سر را هیدراته نگه می‌دارد، از سفید شدن زودرس به همراه تعدادی دیگر از نگرانی‌های مو جلوگیری می‌کند.
ضماد خاکستر ریشه چوبک با سرکه برای درد مفاصل و سیاتیک و درد سرین استفاده می‌شود و چنانچه گرد ریشه این گیاه روی زخم پاشیده شود، منجر به بهبود آن خواهد شد.
مصرف عصاره کنگرفرنگی میتواند تعداد سلول‌های کبدی و غلظت RNA داخل سلولی را افزایش دهد. براساس این یافته‌ها سینارین دارای اثر حفاظتی قابل توجهی بر کبد است.
تحقیقات نشان می‌دهد که مریم‌گلی حاوی مواد ارزشمندی مانند تانن است که گمان می‌رود خاصیت قابض دارند. این مواد موجب انقباض غدد عرق می‌شوند که به تعریق کمتر منجر خواهد شد.
استفاده از دم‌کرده برگ کاسنی، علی‌رغم اثرات مثبت آن در بهبود آنزیم‌های کبدی، عوارض غیر منتظره‌ای دارد و استفاده درمانی آن مورد بحث است.
لوبیا سبز منبعی سرشار از آهن است و در مقایسه با گوشت قرمز که یکی از منابع مهم برای تامین آهن است، همراه با تامین آهن، حاوی کالری بسیار کم بوده و فاقد هر گونه چربی است.
زکریای رازی شنبلیله را برای مداوای بیماری دیابت مورد استفاده قرار می‌داده است. دانه‌های شنبلیله دارای روغن ثابت حاوی اسید‌های چرب ۶ درصد ترکیبات موسیلاژ به میزان ۲۸ درصد و پروتئین ۲۲ درصد، اسید آمینه‌های آزاد، کربوهیدرات ها، فلاونوئیدها، روغن فرار، استرول‌ها است. در مطالعات حیوانی مصرف بذر شنبلیله گلوکز خون ناشتا را هم به صورت حاد و مزمن کاهش می‌دهد.
بیماران مبتلا بهتر است به استفاده از روغن‌های گیاهی مایع مانند روغن زیتون روی بیاورند و از مصرف زیاد روغن‌های حیوانی بپرهیزند و مصرف کره، خامه و لبنیات چرب را کاهش دهند.
کمپانی «لاو» با موادی نظیر چوب بامبو، اجزای ساختاری چوبی دارای گواهی FSC و عایق طبیعی متشکل از پشم گوسفند یا کنف، داخل این کمپر را تزئین کرده است. کمپانی «وایلد درایوز» حتی ملافه‌های پارچه‌ای بامبو را به مشتریان این کمپر ارائه می‌کند که تا حد زیادی به تزئینات و اجزای داخل کمپر جلوه زیست محیطی داده باشد؛ بنابراین هر کسی که به دنبال کاهش مصرف کربن در هنگام کمپینگ است، باید در داخل این «ون خاص» احساس راحتی کند.
برای کاهش چربی شکم، سعی کنید کربوهیدرات‌ها را کاهش دهید و مصرف پروتئین و فیبر را افزایش دهید. غذا‌ها و موادی که به سوزاندن چربی شکم کمک می‌کنند عبارتند از میوه‌های قرمز، بلغور جو دوسر، پروتئین گیاهی، گوشت بدون چربی، سبزیجات برگ دار، ماهی چرب، سرکه سیب، رسوراترول، کولین و غیره.
نتایج ترکیب بدنی و آنتروپومتریکی آزمودنی‌ها نشان داد که شاخص توده بدنی و درصد چربی به عنوان مهم‌ترین متغیر‌ها در گروه‌هایی که تحت مداخله ورزشی و زعفران قرار گرفته‌اند بهبود یافته است و در گروهی که تمرین ورزشی را به همراه مکمل زعفران دریافت کرده‌اند این بهبود، مشهود و مشخص‌تر است.
محققین این مطالعه نتیجه گیری کردند که هم مصرف زیاد و هم مصرف کم کربوهیدرات در رژیم غذایی با افزایش مرگ و میر همراه است و کمترین میزان خطر با مصرف ۵۰ تا ۵۵ درصد انرژی از کربوهیدرات مشاهده شد. الگو‌های غذایی کم کربوهیدرات که در آن منابع غذایی پروتئین و چربی حیوانی مثل گوشت قرمز و مرغ جایگزین میشود با مرگ و میر بالاتری همراه خواهند بود، در حالی که اگر مصرف پروتئین و چربی گیاهی از منابعی مثل سبزیجات. آجیل، کره بادام زمینی و نان‌های سبوس‌دار به جای کربوهیدرات جایگزین شود میتواند مرگ و میر را کاهش دهد.
دانه این گیاه حاوی چربی، ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین شامل هشت اسید آمینه ضروری و کربوهیدرات‌ها شامل مونوساکارید‌ها به شکل گلوکز، زیلوز، آرابینوز و رامنوز است. دانه گیاه منبع غنی اسید‌های چرب ضروری و غیر اشباع است. اصلی‌ترین اسید چرب غیر اشباع اسیدلینولئیک و اسیداولیئک است.
در دست‌نوشته‌های ناصرالدین‌شاه آمده است: گاهی می‌گفتند مرده است، گاهی می‌گفتند زنده است نمرده. بالاخره آدم ابراهیم خان رفت و دمش را گرفته کشید بیرون، اما باز جان داشت و صدا می‌کرد، بیرون که آوردند به جعفرقلی خان [گفتیم]با چوب بزند توی سرش، او هم چند چوبی زد، به هر حال پلنگ کشته شد، پلنگ سیاه ماده بزرگی است، به سن هشت‌ساله، گفتیم آقا دایی با قوچ بار کرده، آورد.
سقف اتاق تالار آینه به‌صورت قاب‌بندی‌های چوبی نقاشی شده و آینه‌کاری‌ها به شکل مقرنس و قطاربندی و نقاشی روی در‌های این تالار از نوع نقاشی‌های گیاهی است. وجود حوض خانه و ۲ بادگیر بر بام تالار آینه از دیگر ویژگی‌های این شاه‌نشین است.
جالب اینکه استراماچونی هنوز هم گاهی فیلش یاد استقلال می‌کند و برای هواداران دلباخته اش در ایران ، استوری فدایت شوم می‌گذارد و پایگاهش را اینجا حفظ می‌کند تا بار دیگر در فرصتی مغتنم از سفره پهن و رنگارنگ فوتبال دولتی ایران لقمه چرب دیگری میل کند!
ارده و شیره کاملاً گیاهی و خالی از گلوتن است و دارای مواد مغذی فراوانی مانند «آمینواسیدها و چربی های سالم»، «فیبر»، «پروتئین»، «انواع ویتامین بخصوص ویتامین گروه ب»، «تیامین»، «منیزیم»، «مس»، «فسفر»، «منگنز»، «آهن» و «زینک» است.
فیل‌ها با توجه به گیاه خوار بودنشان حیوان‌های تهاجمی نیستند در صورت درگیری بیشتر در قالب دفاعی قرار می‌گیرند. شیری درنده که فیل را لقمه بزرگ و چرب و نرمی یافت به تنهایی به او حمله کرد، اما نتوانست حریف فیل مقاوم شود.
رژیم غذایی مدیترانه‌ای عمدتاً مبتنی بر گیاه است و شامل غلات کامل، روغن زیتون فوق بکر، میوه‌ها، سبزیجات، لوبیا‌ها و حبوبات، آجیل، گیاهان و ادویه جات است. ماست، پنیر و منابع پروتئین بدون چربی مانند ماهی، مرغ یا تخم مرغ، گوشت قرمز و فرآوری شده فقط در مقادیر کم مصرف می‌شود.
سیاه دانه به عنوان منبع خوبی از مواد مغذی و اسید‌های چرب سالم می‌تواند به سلامت بدن کمک کند. بدن از چنین مواد مغذی برای رشد و ترمیم سلول‌ها و عملکرد‌های مختلف استفاده می‌کند. از طرفی با توجه به مواد مغذی، مصرف آن می‌تواند در کاهش وزن نقش داشته باشد.
شاهرود- تخریب پوشش گیاهی و منابع طبیعی برای سود آنی شامل فروش زغال تاغ، چرای دام سبک و سنگین، معادن و ... باعث بروز پدیده‌های شومی مانند فرسایش در شاهرود شده است.
شاهرود- تخریب پوشش گیاهی و منابع طبیعی برای سود آنی شامل فروش زغال تاغ، چرای دام سبک و سنگین، معادن و ... باعث بروز پدیده‌های شومی مانند فرسایش در شاهرود شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ