تحقیقات نشان می‌دهد که مریم‌گلی حاوی مواد ارزشمندی مانند تانن است که گمان می‌رود خاصیت قابض دارند. این مواد موجب انقباض غدد عرق می‌شوند که به تعریق کمتر منجر خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ممکن است همه ما در حال حاضر احساس گرما کنیم، اما گاهی اوقات بیدار شدن با عرق گرم می‌تواند مشکلی بزرگ‌تر از آنچه فکر می‌کنید باشد.
براساس مطالعات، غذا‌های غنی از لیکوپن، یک رنگدانه گیاهی با خواص آنتی‌اکسیدانی، می‌تواند شدت آفتاب‌سوختگی را کاهش دهد و باعث افزایش رطوبت و خاصیت ارتجاعی پوست شود. همچنین مطالعات نشان داده است که خوردن گوجه‌فرنگی پخته‌شده در روغن زیتون ممکن است جذب لیکوپن را در پوست افزایش دهد.
مصرف عصاره کنگرفرنگی میتواند تعداد سلول‌های کبدی و غلظت RNA داخل سلولی را افزایش دهد. براساس این یافته‌ها سینارین دارای اثر حفاظتی قابل توجهی بر کبد است.
پروفسور «الیسون اسمیت»، رئیس گروه متابولیسم گیاهی این دانشگاه می‌گوید: «رژیم‌هایی که صرفاً بر پایه محصولات گیاهی هستند، از بسیاری جهان خوب هستند اما نقصان‌های خاصی هم دارند و یکی از مهم‌ترین این نقصان‌ها، فقدان ویتامین B12 است.»
در فصل تابستان از همه دمنوش‌ها می‌توان استفاده کرد، اما برخی دمنوش‌ها به دلیل خاصیت خنک‌کنندگی و فوایدی که دارند بیشتر از سایر دمنوش‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند. دمنوش‌های گیاهی از سم‌زدایی بدن و کاهش استرس تا کمک به هضم و تقویت عملکرد شناختی دارای مزایای زیادی برای سلامتی هستند. در این گزارش دمنوش‌ها و شربت‌های گیاهی که برای تابستان گزینه مناسبی هستند و به صورت سردنوش نیز استفاده می‌شوند، معرفی می‌کنیم.
یکی از خائنانه‌ترین جنبه‌های درخت مانچینیل درخت مرگ، میوه فریبنده آن است. این میوه‌ها که شبیه سیب‌های سبز کوچک هستند، رهگذران ناآگاه را جذب می‌کنند، غافل از خطری که در درون وجود دارد. مصرف میوه مانچینیل می‌تواند منجر به درد طاقت فرسا، احساس سوزش، استفراغ و عوارض بالقوه تهدید کننده زندگی شود.
علاوه بر میوه‌های سمی، شیره درخت مانچینیل نیز به همان اندازه خطرناک است. شیره حاوی ترکیبی قوی از ترکیبات سمی است که می‌تواند باعث سوختگی شدید، تاول و حتی آسیب دائمی چشم شود. ایستادن در زیر درخت در هنگام بارندگی می‌تواند منجر به تماس ناشی از قطرات باران با شیره شود و خطر عوارض جانبی را تشدید کند.
برگ‌بو را در وهله اول همانند دیگر سبزیجات معطر می‌توان به انواع سوپ، سالاد، خورشت و... اضافه کرد. البته می‌توان برگ‌بو را به‌شکل دمنوش برای تسهیل گوارش هم مورد استفاده قرار داد. اسانس برگ‌بو نیز کاربرد دارد و جزء اسانس‌های آرامش‌بخش محسوب می‌شود.
پژوهشگران ایرانی در مطالعه‌ای بر روی عصاره‌ی به‌لیمو دریافتند که عصاره‌ این گیاه می‌تواند به درمان دردهای عصبی یا نوروپاتیک کمک کند.
مقداری زنجبیل امتحان کنید، زنجبیل می‌تواند به عنوان یک درمان طبیعی موثر برای درد شکم و معده و حالت تهوع باشد، این ریشه گیاهی پر از ترکیبات کاملا طبیعی است و برای کاهش التهاب و اسید معده و تحریک و هضم غذا موثر است.
وقتی هوا گرم‌تر است، بدن شما می‌تواند رطوبت بیشتری را از طریق تعریق از دست بدهد حتی اگر احساس نکنید که عرق می‌کنید. کم‌آبی بدن در صورت شدید شدن می‌تواند خطرات جدی برای سلامتی به‌همراه داشته باشد. کم‌آبی می‌تواند باعث خستگی، کاهش انرژی و سردرد شود. یکی از مزایای نوشیدن آب کافی این است که ممکن است به شما در جلوگیری از پرخوری کمک کند. نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا گاهی اوقات به فرونشاندن برخی از نشانه‌های گرسنگی کمک می‌کند.
به گفته محققان، یک رژیم غذایی سالم می‌تواند در کاهش خطر مرگ زودرس موثر باشد.
طب سنتی راهکار‌های مختلفی در استفاده از دارو‌های گیاهی و دمنوش برای کاهش استرس دارد. تهیه کردن دمنوش ضمن این‌که یک روش ساده است، در صورتی‌که تکرار شود و استمرار داشته باشد بسیار اثر بخش است و می‌تواند استرس و اضطراب را کنترل کند.
مزایای استفاده از تخم شنبلیله برای پوست:دارای اثرات ضد پیری:تخم شنبلیله می‌تواند از مزایای شگفت انگیزی برای پوست داشته باشد. از جمله از بین بردن علائم پیری، مانند:چین و چروک و خطوط ظریف. دانه‌های شنبلیله برای کمک به درمان آکنه:کسانی که مدام از آکنه رنج می‌برند، می‌توانند از تخم شنبلیله برای از بین بردن آن استفاده کنند، که بسیار موثر است.
رزماری گیاهی با برگ‌های سوزنی و از خانواده نعناع است که بومی آسیا و مدیترانه است. طبق برخی نظریه‌های علمی افزودن گیاه رزماری به غذا، آب و یا حتی بوییدن آن می‌تواند باعث تقویت حافظه شود.
این گیاه از درمان‌های سنتی التهاب ورید، لخته‌های خون و تراکم غدد لنفاوی پشتیبانی می‌کند، به عنوان مثال، زمانی که شبدر شیرین به صورت خارجی اعمال می‌شود می‌تواند باعث بهبودی کبودی‌ها شده و تورم هموروئید را کاهش دهد.
این گیاه سرشار از روغن‌های ضروری است که می‌تواند اثر قدرتمندی بر روی بدن داشته باشد. یکی از مشکلاتی که در مورد اسطوخودوس وجود دارد، این است که می‌تواند به سرعت رشد کند و توسعه یابد. این موضوع باعث می‌شود این گیاه به عنوان علف هرز در بخش‌هایی از جهان شناخته شود. طعم و بوی این گیاه شگفت‌انگیز است، اما دلایل استفاده از آن به خاطر مزایای زیادی است که برای بدن به همراه دارد.
مواد غذایی گیاهی حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی و ترکیباتی به نام فیتوکمیکال‌ها هستند که ممکن است برخی از فرآیندهایی را که می‌تواند باعث شروع سرطان یا حمایت از رشد آن شود مانند التهاب و آسیب DNA را کُند یا متوقف سازد.
حذف غذا‌های فوق فرآوری شده، قند‌های افزوده شده، کالری اضافی و گوشت‌های فرآوری شده در عین حال افزودن بیشتر غذا‌های گیاهی کامل به رژیم غذایی می‌تواند برای سلامت قلب‌تان معجزه آسا باشد.
سیاه دانه به عنوان منبع خوبی از مواد مغذی و اسید‌های چرب سالم می‌تواند به سلامت بدن کمک کند. بدن از چنین مواد مغذی برای رشد و ترمیم سلول‌ها و عملکرد‌های مختلف استفاده می‌کند. از طرفی با توجه به مواد مغذی، مصرف آن می‌تواند در کاهش وزن نقش داشته باشد.
بر اساس یک پژوهشی که در سال ۲۰۱۵ در «مجله بین المللی ویتامین و تحقیقات تغذیه» منتشر شد، مشخص گردید ۱۰ گرم روزانه دانه شنبلیله خیسانده شده در آب گرم می‌تواند به کنترل دیابت نوع دو کمک کند.
بر اساس مطالعه دانشگاه کالیفرنیا ایروین، ریشه گیاه رودیولا روزا می‌تواند به مدیریت دیابت نوع ۲ کمک کند.
زیره ادویه‌ای با عطر قوی و خواص شناخته شده است، اما گاهی در مورد آن مبالغه می‌شود! زیره سیاه و سبز هر دو طبعی گرم و خشک دارند؛ زیره سیاه بیشتر مصارف دارویی دارد و توصیه نمی‌شود که به صورت عمومی مصرف شود، اما از زیره سبز می‌توان به عنوان ادویه در غذای روزمره استفاده کرد.
نعناع همواره گیاهی یکی از بهترین گیاهان برای جلوگیری از نفخ است که به شکسته شدن غذا‌ها در معده شما کمک کرده، حالت تهوع را از بین برده و نفخ را کاهش می‌دهد. این گیاه همچنین مزاج را تقویت کرده که این امر می‌تواند ترشح آنزیم‌های هضمی را تحریک کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ