ضماد خاکستر ریشه چوبک با سرکه برای درد مفاصل و سیاتیک و درد سرین استفاده می‌شود و چنانچه گرد ریشه این گیاه روی زخم پاشیده شود، منجر به بهبود آن خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
گاهی اوقات حمله قلبی مترادف با درد قفسه سینه است، اما گاهی اوقات، به‌ویژه در افراد مسن، ممکن است علائم مرتبط دیگری مانند درد یا بی‌حسی که از گردن، شانه یا بازو منتشر می‌شود، وجود داشته باشد.
نگهداری از گل و گیاه و پرورش آن‌ها در دوران سالمندی و بازنشستگی موجب افزایش توانمندی، ارضای نیاز به قدرت و احساس کنترل بیشتر در زندگی سالمندان می‌شود و حس امیدواری را در آنان افزایش خواهد داد.
پنجه شیطان، گیاهی در آفریقای جنوبی است که در اروپا چند صد سال رواج داشته است. این گیاه به عنوان یک ضد التهاب آرتریت، التهاب تاندون، و درد عضلانی مورد استفاده قرار گرفته است.
با توجه به این که کمردرد علت‌های بسیار مختلفی دارد، مصرف برخی دارو‌ها گاهی اوقات برای درمان و گاهی اوقات برای کنترل درد و کاهش التهاب استفاده می‌شود؛ بنابراین مصرف دارو‌های ضد درد برای درمان برخی کمردرد‌های شدید کاربرد ندارد و فقط برای کاهش درد و قابل تحمل شدن آن برای بیمار استفاده می‌شود.
یکی از خائنانه‌ترین جنبه‌های درخت مانچینیل درخت مرگ، میوه فریبنده آن است. این میوه‌ها که شبیه سیب‌های سبز کوچک هستند، رهگذران ناآگاه را جذب می‌کنند، غافل از خطری که در درون وجود دارد. مصرف میوه مانچینیل می‌تواند منجر به درد طاقت فرسا، احساس سوزش، استفراغ و عوارض بالقوه تهدید کننده زندگی شود.
محققان می‌گویند جینجرول، ترکیبی است که عامل اثر این گیاه بر متابولیسم است. جینجرول عامل طعم تند زنجبیل است که خاصیت آنتی‌اکسیدانی و تا حدودی ضد درد هم دارد. به‌علاوه زنجبیل ادرارآور است و کمک می‌کند التهاب شکم کاهش یافته و مایعات محبوس در بدن دفع شوند. یکی از خوبی‌های قابل توجه زنجبیل این است که کالری زیادی ندارد و به راحتی می‌توانید آن را با مواد دیگر ترکیب کرده و خواصش را تقویت کنید.
مقداری زنجبیل امتحان کنید این گیاه بعنوان یک درمان طبیعی موثر برای درد شکم و معده و حالت تهوع شناخت شده، زنجبیل پر از ترکیبات کاملا طبیعی است و برای کاهش التهاب و اسید معده و تحریک و هضم غذا موثر است.
دکتر شاهی با بیان اینکه ضماد خاکستر ریشه آن با سرکه برای درد مفاصل و سیاتیک و درد سرین استفاده می‌شود، عنوان کرد: چنانچه گرد ریشه این گیاه روی زخم پاشیده شود، منجر به بهبود آن خواهد شد؛ استفاده از ریشه این گیاه برای زنان باردار جایز نیست.
برگ بادرنجبویه بهترین دارو برای کسی است که هنگام نگرانی و اظطراب دچار درد معده می‌شود. دم کرده آن نیز برای بهبود تهوع، مراحل اول سرماخوردگی، خستگی عصبی و افسردگی مفید است.
عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: ضماد خاکستر ریشه چوبک با سرکه برای درد مفاصل و سیاتیک و درد سرین استفاده می‌شود و چنانچه گرد ریشه این گیاه روی زخم پاشیده شود، منجر به بهبود آن خواهد شد.
این جراح با تاکید بر اینکه بنا نیست هر فردی که گوش درد داشت حتما مشکلی داخل گوش داشته باشد، ادامه داد: نکته بسیار ساده در مورد گوش درد‌های دسته دوم، مفصل جلوی گوش یا مفصل گیج گاهی است که ممکن است به علت استفاده نامطلوب از آن یا ضربه، دچار التهاب شده باشد و دردش در داخل گوش احساس شود، ولی خود گوش، پرده گوش، کانال گوش، سیستم شنوایی، کاملا محفوظ و بدون عیب هستند.
برگ‌بو را در وهله اول همانند دیگر سبزیجات معطر می‌توان به انواع سوپ، سالاد، خورشت و... اضافه کرد. البته می‌توان برگ‌بو را به‌شکل دمنوش برای تسهیل گوارش هم مورد استفاده قرار داد. اسانس برگ‌بو نیز کاربرد دارد و جزء اسانس‌های آرامش‌بخش محسوب می‌شود.
مقداری زنجبیل امتحان کنید، زنجبیل می‌تواند به عنوان یک درمان طبیعی موثر برای درد شکم و معده و حالت تهوع باشد، این ریشه گیاهی پر از ترکیبات کاملا طبیعی است و برای کاهش التهاب و اسید معده و تحریک و هضم غذا موثر است.
خستگی بهاری یک حالت خلقی گذرا و طبیعی است که اغلب در قالب علائم جسمانی و گاهی علائم روانی ظاهر می‌شود؛ کمبود انرژی، تنبلی، ضعف، نیاز شدید به خواب (با وجود خواب کافی)، سردرد، درد در ناحیه مفاصل و در برخی موارد احساس ناامیدی و بی‌انگیزگی از شایع‌ترین علائم خستگی بهاری هستند.
همیشه در منزل یا جعبه کمک‌های اولیه مسافرتی خود یک شیشه روغن گیاه اسطوخودوس داشته باشید. این گیاه تسکین دهنده، ضد اسپاسم و آرام بخش است و تمام خواص یک مسکن را داراست.
سمومی که Gympietides نامیده می‌شوند، مانع از خاموش شدن گیرنده‌های درد می‌شوند و باعث درد طولانی مدت برای روز‌ها یا حتی هفته‌ها پس از نیش می‌شوند. در حالت عادی درد معمولا بلافاصله پس از تماس شروع می‌شود و در حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پس از آن شدت می‌یابد و به آرامی محو می‌شود.
این گیاه دارای خواص فیبرینولیتیـک، ضـد درد، ضـد التهاب، ضد اضطراب، خوابآور و پایین آورنده قند خـون است همچنین مشخص شده است کـه ایـن گیـاه اثـرات آنتـی اکـسیدانی و آرام بخـشی دارد.
زانودرد، شکایتی است که کمتر سالمندی آن را به زبان نمی‌آورد. این مشکل که به دنبال افزایش سن و یا عوامل دیگر به وجود می‌آید، دردی آزاردهنده را به فرد تحمیل می‌کند که او را از ادامه فعالیت‌های عادی زندگی بازمی‌دارد. اما محققان با ترکیب سه گیاه دارویی، معجونی عالی برای این درد یافته‌اند.
دندان درد در افراد مختلف شکل های گوناگونی دارد . گاهی اوقات آزار دهنده است اما گاهی اوقات می توان آن را تحمل کرد . گاهی اوقات دندان درد به حدی آزار دهنده است که حتی به اطراف فک ها نیز کشیده می شود . التهاب لثه، سردرد، تب و بدطعم شدن دهان نیز میتواند از پیامدهای دندان‌درد باشد.
کمر درد به صورت‌های مختلف در افراد دیده می‌شود. گاهی به صورت گرفتگی‌های ناگهانی یا دردهای شدید و زودگذر که ممکن است بین چند روز تا چند هفته طول بکشد. اما درد آن اغلب به گونه‌ای است که مانع از انجام فعالیت‌های فرد خواهدشد.
یکی از ترکیبات گیاهی که در طب سنتی ایران بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، عصاره سنجد است که در درمان بسیاری از اختلالات از جمله بیماری آرتریت روماتوئید و همچنین کاهش درد به کار می‌رود.
یکی از پرکاربردترین عرقیات گیاهی برای افراد میانسال و سالمندان عرق نعناع است که برای تسکین درد‌ها و بیماری‌های گوارشی مانند نفخ، اسهال، تهوع و معده درد که بسیاری از سالمندان به آن دچار هستند به شکل عرق و دمنوش به کار می‌رود.
نعناع همواره گیاهی یکی از بهترین گیاهان برای جلوگیری از نفخ است که به شکسته شدن غذا‌ها در معده شما کمک کرده، حالت تهوع را از بین برده و نفخ را کاهش می‌دهد. این گیاه همچنین مزاج را تقویت کرده که این امر می‌تواند ترشح آنزیم‌های هضمی را تحریک کند.
در دوران قاجار به جز وبا و طاعون، گاهی سایر بیماری‌های مسری هم بلای جان سکنه تهران می‌شد، یکی از این بیماری‌ها «تب نوبه» بود. گفته می‌شود علاج این بیماری «گنه گنه» بوده است و گاهی آنقدر شدت می‌گرفته و تقاضای برای این دارو بالا می‌رفته که موجب نایابی آن می‌شده و سودجویان هم به دنبال گران فروشی و تقلب دارو بودند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ