گاهی بدن انسان بنا به دلایل مختلف نمی‌تواند مواد مغزی را با تغذیه جذب کند، در این شرایط برای پیشگیری از بروز بیماری‌ها و ضعف سیستم ایمنی بدن مصرف برخی مکمل‌ها یا ویتامین‌ها توصیه می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در این میان ویتامین‌ های محلول در چربی تنها ویتامین ‌هایی نیستند که باید نگران مصرف بی رویه آنها باشیم. دوز اضافی بیشتر ویتامین‌ های محلول در آب طی فرآیند دفع از بدن خارج می ‌شود، اما همچنان این ترکیبات نیز می‌ توانند باعث مشکلات گوارشی شوند و در عین حال با داروهای مصرفی بیمار ایجاد تداخل کنند.
گاهی بدن انسان بنا به دلایل مختلف نمی‌تواند مواد مغزی را با تغذیه جذب کند، در این شرایط برای پیشگیری از بروز بیماری‌ها و ضعف سیستم ایمنی بدن مصرف برخی مکمل‌ها یا ویتامین‌ها توصیه می‌شود.
فرناز مشیری متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه کمبود ویتامین D در میان زنان و مردان کشور شیوع دارد و می‌تواند آسیب‌های فراوانی برای سلامت ایجاد کند، گفت: کمبود ویتامین D باعث برخی اختلالات باروری و تخریب یا کاهش تعداد اسپرم در آقایان و بروز ناباروری می‌شود.
کمبود ویتامین D در بدن با بروز بیماری‌های دیابت، آلزایمر، اختلالات باروری، ام. اس، پوکی استخوان و ضعف سیستم ایمنی، ارتباط نزدیک و مستقیم دارد.
ویتامین D یک ریز مغذی است که به سلامت استخوان و متابولیسم کلسیم کمک می‌کند.
تیم مطالعه خاطرنشان کرد که حدود ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان اکنون با درجاتی از زوال عقل زندگی می‌کنند. پیش بینی می‌شود که این رقم تا سال ۲۰۵۰ سه برابر شود.
رئیس انجمن علمی تغذیه کودکان ایران، بر اهمیت مصرف ویتامین D، برای سنین مختلف جامعه تاکید کرد.
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که درمان سطوح پایین ویتامین D با مکمل‌ها ممکن است برای برخی افراد با کاهش خطر اقدام به خودکشی همراه باشد.
«داده‌های مربوط به اینکه آیا مکمل ویتامین D می‌تواند از شکستگی‌ها جلوگیری کند یا نه، متناقض است. آخرین یافته‌ها به وضوح نشان می‌دهد که دادن مکمل‌های ویتامین D به افرادی که قبلاً به اندازه کافی از این ماده مغذی دریافت می‌کنند، در نهایت خطر شکستگی بیمار را کاهش نمی‌دهد.»
آیا نفخ شکم از علائم کمبود ویتامین D است؟
به طور کلی برای حفظ سلامت استخوان‌ها و متابولیسم طبیعی کلسیم، افراد بین یک تا ۷۰ ساله باید روزانه ۶۰۰ واحد بین‌المللی (یا ۱۵ میکروگرم) از غذاها، مکمل‌ها یا هر دو، این ویتامین را دریافت کنند. همچنین افراد بالای ۷۰ سال باید ۸۰۰ واحد بین‌المللی از این ویتامین را دریافت کنند (۲۰ میکروگرم).
اگر به هر دلیلی نگران کمبود ویتامین D هستید، در معرض خطر پوکی استخوان قرار دارید یا شرایطی دارید که بر نحوه جذب مواد مغذی تأثیر می‌گذارد مانند سبک زندگی یا بیماری خاص، توصیه می‌کنیم که با پزشک در مورد آزمایش سطح ویتامین D صحبت کنید.
اگر به هر دلیلی نگران کمبود ویتامین D هستید، در معرض خطر پوکی استخوان قرار دارید یا شرایطی دارید که بر نحوه جذب مواد مغذی تأثیر می‌گذارد مانند سبک زندگی یا بیماری خاص، توصیه می‌کنیم که با پزشک در مورد آزمایش سطح ویتامین D صحبت کنید.
برخی از پزشکان مکمل‌های ویتامین D را برای کاهش درد‌های عضلانی بیماران مصرف کننده استاتین توصیه کرده اند، اما مطالعه جدید محققان دانشگاه نورث وسترن، دانشگاه هاروارد و دانشگاه استنفورد نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد این ویتامین تأثیر قابل توجهی ندارد.
احساس عجیبی که نشانه کمبود ویتامین D است
نتایج یک مطالعه تازه که در مجله Annals of Internal Medicine منتشر شده است، به نیاز به استراتژی‌های بهداشت عمومی برای حفظ سطح سالم ویتامین D در جمعیت اشاره می‌کند. نتایج نشان داده است که وضعیت کم ویتامین D یا آفتاب با افزایش مرگ و میر مرتبط است.
ویتامین D فواید متعدد زیادی دارد، میزان جذب کلسیم در بدن را افزایش می‌دهد، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و راهی برای کاهش التهاب در بدن است.
۱۰ راهکار برای دریافت ویتامین D بیشتر
مقدار توصیه شده روزانه ویتامین D به سن فرد بستگی دارد. از ۱ تا ۷۰ سالگی، فرد باید روزانه ۱۵ میکروگرم ویتامین D دریافت کند. این مقدار برای بزرگسالان ۷۱ سال و بالاتر به ۲۰ میکروگرم افزایش می‌یابد.
کمبود ویتامین D در ۸۰ درصد ایرانیان
کلسیم و ویتامین D از مواد مغذی کلیدی برای سلامت استخوان هستند. اگر از دریافت این مواد مغذی عقب مانده‌اید، ممکن است به مکملی جدا از مولتی ویتامین‌های معمولی نیاز داشته باشید.
بدن برای تنظیم سطح کلسیم و فسفات به ویتامین D نیاز دارد؛ به همین دلیل دریافت آن برای بدن ضروری محسوب می‌شود. یک مکمل ویتامین D ۱۰ میکروگرمی معمول در طول ماه‌های زمستان برای تکمیل رژیم غذایی کافی است.
محققان دریافتند که مکمل ویتامین D معادل یا بیش از ۲۰۰۰ واحد (IU) در روز ممکن است به کاهش علائم افسردگی کمک کند، اگرچه آن‌ها خاطرنشان کردند که نتایج آنها، قطعیت بسیار پایینی دارد.
استادیار دانشکده تغذیه، زرده تخم مرغ را منبع خوب ویتامین D برشمرد و ماست کم چرب غنی‌شده با ویتامین D، آب پرتقال غنی‌شده با ویتامین D، غلات غنی شده با ویتامین D و ماهی تن را از دیگر مواد غذایی حاوی این ویتامین ذکر کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ