نخست وزیر لهستان مدعی شد که اروپا، به اندازه‌ای به وابستگی خود به انرژی روسیه بال و پر داد که به آن «معتاد» شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دولت مجارستان همچنان از همراهی تمام و کمال با تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه سرباز می‌زند.
معاون نخست وزیر روسیه تصمیمات اروپا در خصوص تحریم بخش انرژی این کشور را دارای پیامدهای بین المللی توصیف کرد.
سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به تعیین سقف قیمت فراورده‌های نفتی روسیهاز سوی اتحادیه اروپا تصریح کرد: این اقدام باعث عدم تعادل در بازار انرژی می شود.
وزیر نفت ونزوئلا گفت که تحریم‌های غرب علیه روسیه و تعیین سقف قیمت برای خرید نفت این کشور توسط اروپا، کشورهای G۷ و استرالیا، باعث هرج و مرج در بازار جهانی انرژی شده است.
مشکل انرژی در کشورمان با بحران انرژی در اروپا قابل مقایسه نیست. صنایع اروپا از بحران انرژی فعلی بسیار متضرر شده اند. کاهش تولید صنایع انرژی بر نظیر فولاد، شیشه سازی و سرامیک سازی بیانگر وضعیت بغرنج صنایع اروپا است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی است که این بلوک کاملا بر وابستگی انرژی به روسیه غلبه کرده است!
کارشناس انرژی گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است از پنجم فوریه صادرات گاز روسیه به اروپا به طور کامل قطع شود. این اقدام قطعاً اروپا را با کمبود و مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد. اثرات این کمبود در بخش‌های مختلف از جمله تجاری، خانگی و... مشهود است.
وزیر انرژی قطر معتقد است علی رغم آنکه اتحادیه اروپا در تلاش برای جایگزین کردن واردات گاز از اروپاست اما در نهایت مجبور است دوباره به سمت روس‌ها بازگردد.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه سیاست ضد روسی اروپا در تعیین سقف برای منابع انرژی این کشور را غیر قابل پذیرش عنوان کرد.
تحلیلگر سیاست خارجی گفت: تحریم ایران و روسیه در حوزه انرژی باعث شده که شرایط تأمین گاز برای کشورهای اروپایی دشوار شود.
اتحادیه اروپا از حملات موشکی و پهپپادی اخیر روسیه به زیرساخت‌های انرژی در پایتخت اوکراین و شهرهای دیگر را محکوم کرد.
بنا به گفته وزیر خارجه مجارستان، اتحادیه اروپا در نظر دارد در بسته تحریمی جدید خود علیه روسیه، شماری دیگر از اتباع این کشور را در فهرست سیاه قرار دهد.
نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین نوشت: اروپا روسیه را به عنوان صادرکننده اصلی انرژی از دست داد تا بتواند گاز طبیعی مایع آمریکا را به قیمت بسیار بالاتری خریداری کند؟
نشست امروز وزرای انرژی کشورهای اتحادیه اروپا بدون حصول نتیجه درباره وضع سقف قیمتی برای نفت و گاز روسیه به پایان رسید.
رئیس جمهور صربستان می گوید اتحادیه اروپا به جای صدور قطعنامه های ضد روسیه، باید چاره ای برای بحران انرژی و تورم خود پیدا کند.
همزمان با افزایش بهای انرژی در اروپا ناشی از جنگ اوکراین، مراکز فرهنگی روسیه در فنلاند و لوکزامبورگ، از گردشگران اروپایی با «چای و جای گرم» پذیرایی خواهند کرد!
دبیر شورای امنیت ملی روسیه امروز تأکید کرد: بحران انرژی در اروپا ناشی از تحریم‌های غرب است.
وزیر خارجه مجارستان می گوید وضع تحریم های بیشتر از سوی اروپا علیه روسیه، تنها به گسترش بحران انرژی در این قاره دامن می زند.
علی رغم درخواست وزرای انرژی اروپایی اما اتحادیه اروپا هیچ سقف قیمتی برای صادرات گاز روسیه تعیین نکرد.
وزیر انرژی روسیه می‌گوید که کشورهای اروپایی حتی تا سال ۲۰۲۷ هم نمی‌توانند از وابستگی به گاز مسکو رهایی پیدا کنند.
رئیس مجلس دومای روسیه اعلام کرد که بحران انرژی که گریبان گیر اروپا شده، نشات گرفته از تحریم های گسترده بروکسل علیه مسکو است.
وزیر امور خارجه مجارستان گفت که درباره اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه، دیگر حتی با اتحادیه اروپا مذاکره هم نخواهد کرد.
برخی از کارشناسان اقتصادی انگلیس تخمین زده‌اند که با وضعیت کنونی قیمت‌های انرژی، روسیه می‌تواند به مدت یک سال صادرات گاز به اروپا را متوقف کند.
آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که صادرات گاز طبیعی روسیه از طریق خطوط لوله به اتحادیه اروپا و بریتانیا در هفت ماهه نخست سال جاری ۴۰ درصد کاهش یافت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ