به گفته محققان، ابتلا به افسردگی در جوانی با بروز بیماری‌های قلبی و عروقی بیشتر مرتبط است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پرتقال سرشار از ویتامین C است و در بهبود توانایی‌های شناختی و تقویت سلامت مغز نقش دارد. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که از سلول‌های مغز در برابر آسیب‌های ناشی از بالا رفتن سن محافظت می‌کند. هم‌چنین این ویتامین به پیشگیری از اختلالات روانی مانند افسردگی، اضطراب و اسکیزوفرنی کمک می‌کند. برخی از منابع سرشار از ویتامین C عبارتند از: کیوی، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای، سیب زمینی، انبه، آناناس.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در "انتقاد به احکامی که برای برخی هنرمندان کشور صادر شده است" توئیتی منتشر کرد و نوشت: «اعلام عمومی مجازات کار در غسالخانه و یا ارائه‌ گواهی سلامت روانی برای متخلفان حجاب ، به جای اینکه مشکل حجاب و عفاف را حل کند، باعث ایجاد چالش‌های مهم‌تر و بیشتری خواهد شد.»
صدها نفر از بازبین های شبکه های اجتماعی در آلمان با اشاره به اهداف سخت شرکت و مشکلات سلامت ذهنی از قانون گذاران خواسته اند تا شرایط کاری شان را بهبود دهند.
صدها نفر از بازبین های شبکه های اجتماعی در آلمان با اشاره به اهداف سخت شرکت و مشکلات سلامت ذهنی از قانون گذاران خواسته اند تا شرایط کاری شان را بهبود دهند.
آزمون «سلامت روانی رفتاری» برای دانش‌آموزان پایه هفتم و آزمون «غربالگری پایه روانشناختی» برای دانش‌آموزان پایه هشتم برگزار می‌شود.
براساس اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور؛ پزشکی قانونی استان مازندران هنوز در مورد وضعیت سلامت متهم به قتل عضو مجلس خبرگان رهبری تا روز ۲۰ اردیبهشت هیچ‌گونه اظهار نظر رسمی و قطعی نکرده است.
به گفته روانشناسان گاهی فراموشی برای سلامت روان مان بهتر از به خاطر سپردن است، اما درک علل ضعف حافظه نیز به ما کمک می‌کند تا بهتر به خاطر بسپاریم.
اگرچه افشای سلامت روان ممکن است دلهره آور به نظر برسد، اما افشای وضعیت شما نکات مثبت زیادی دارد.
گیاهانی با برگ‌های گرد مانند انجیر گریان و پوتوس، یا نخل با شکل تاج کمانی ملایمی که دارد توسط شرکت کنندگان در مطالعه‌ای صورت گرفته زیباتر و آرامش بخش‌تر دیده شدند. برخی از گیاهان از جمله نخل نیز خاطرات خوشی را تداعی کردند. این بدان خاطر است که نخل‌ها اغلب با تعطیلات یا مقاصد گرمسیری مرتبط هستند.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: خدمت رسانی و توجه به سلامت روانی مردم از اولویت‌های سازمان در سال جاری است.
رئیس گروه سلامت روان فرهنگستان علوم پزشکی، درباره روزه داری بیماران روانپزشکی، توضیحاتی ارائه داد.
تعداد فزاینده‌ای از مطالعات ارتباط میان سلامت روده و عملکرد مغز و رفتار و خلق و خوی افراد را نشان داده اند از جمله اختلالات سلامت روانی مختلف مانند اختلال دوقطبی، اضطراب و افسردگی.
افزایش سلامت جسمی و روانی کارکنان و همچنین افزایش سود شرکت‌ها از نتایج مهمی است که در این آزمایش به دست آمد
پزشک روسای جمهور سابق آمریکا می‌گوید سلامت روانی رئیس‌جمهور کنونی این کشور وخیم شده، اما کاخ سفید حقیت را از مردم پنهان می‌کند.
رییس دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت درخصوص غلبه بر اضطراب کرونا ویروس، عنوان کرد: اضطراب می‌تواند روی سیستم ایمنی تأثیر منفی داشته و بدن را در برابر بیماری‌ها تضعیف کند.
اضطراب شایع‌ترین وضعیت سلامت روانی است که افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ اضطراب می‌تواند تاثیر مضری بر زندگی روزمره بگذارد و علائمی مانند جویدن ناخن، نگرانی بیش از حد، درد قفسه سینه و مشکلات خواب را ایجاد کند.
به گفته محققان، سلامت روانی ممکن است تأثیر بیشتری بر خطر زوال عقل نسبت به آنچه قبلاً تصور می‌شد داشته باشد.
سامان توکلی، متخصص روان‌پزشک، به مسئله تقلیل یک امر اجتماعی به موضوع فردی روان‌شناسی در جامعه اشاره می‌کند و می‌گوید: رابطه بین سلامت روان و عوامل کلان اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی رابطه پیچیده‌ای است؛ اما در واقع، چیزی که نیاز به توجه جدی دارد و لازم است همه جامعه و به‌ویژه سیاست‌گذاران و مسئولان هر کشوری به آن توجه داشته باشند، این است که نابهنجاری‌های اجتماعی-اقتصادی به سلامت روان آحاد جامعه صدماتی جدی می‌زند. فقر، بی‌کاری، شکاف اقتصادی و انواع تبعیض‌ها از‌جمله عواملی هستند که بر سلامت روان جامعه تأثیر منفی دارند.
معاون دفتر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اختلالات روانپزشکی شامل مواردی، چون افسردگی، اضطراب و اقدام به خودکشی است که به عنوان بیماری شناخته می‌شوند و ضرورت دارد مبتلایان به این نوع از اختلالات دوره‌های درمانی دارویی و غیر دارویی را سپری کنند.
در جامعه ما شیوع اختلال روانی به حدود ۲۵ درصد جمعیت ۱۵ تا ۶۴‌ساله رسیده است. البته باید یادآوری کرد سلامت روانی فراتر از فقدان اختلالات یا ناتوانی‌های روانی، مراقبت از سلامتی و شادی مداوم است؛ به‌گونه‌ای که فرد احساس آرامش و احساس خودتوانمندی کرده، با فشار‌های روانی کنار آمده و کفایت و شناخت توانایی خود در محقق‌ساختن ظرفیت‌های عقلی و هیجانی خویش را داشته باشد.
معاون فنی دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: درباره خدماتی که وزارت بهداشت در حوزه سلامت روان به شکل رایگان در شبکه‌های بهداشتی ارائه می‌دهد، تصریح کرد: خدمات در چند دسته ارائه می‌شود. خدمت اول شامل آموزش و پیشگیری برای جمعیت عمومی است. خدمت دوم غربالگری و خدمت سوم ارائه خدمات درمانی به کسانی است که غربالگری آن‌ها مثبت شده باشد و خدمت چهارم ارائه خدمات روانشناسی به طیف دیگر افراد غربال شده است.
بیانیه سوم هم دو روز قبل منتشر شده که ضمن تقبیح اهانت به ساحت دانشگاه شریف و برهم خوردن آرامش روانی دانشجویان و استادان، در واکنش به ورود ضابطان قضایی به فضای یکی از بیمارستان‌های تهران برای انتقال یکی از پزشکان بد حال بستری در بخش مراقبت‌های وی‍ژه این بیمارستان نوشته و منتشر شده است.
کارشناس دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با اشاره به اینکه به طور کلی بیماری‌های نورودژنراتیو یا بیماری‌هایی که در آن بافت مغز تحلیل می‌رود را دمانس می‌نامند، گفت: دمانس نیز انواع مختلفی دارد که یکی از شایع‌ترین انواع آن بیماری آلزایمر است. از انواع دیگر دمانس می‌توان به دمانس عروقی (دمانس واسکولار) یا ترکیبی از دمانس عروقی و بیماری آلزایمر اشاره کرد.
سرلشکر سلامی قدرتمند شدن مقاومت را موجب اتصال زنجیره ضعف روانی صهیونیست‌ها به مهاجرت معکوس دانست و گفت: قرائن و شواهد مسلم نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها از درون متلاشی می‌شوند و برای فروپاشی اسراییل شاید مقاومت فلسطین، نیاز به جنگ هم نداشته باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ