سامان توکلی، متخصص روان‌پزشک، به مسئله تقلیل یک امر اجتماعی به موضوع فردی روان‌شناسی در جامعه اشاره می‌کند و می‌گوید: رابطه بین سلامت روان و عوامل کلان اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی رابطه پیچیده‌ای است؛ اما در واقع، چیزی که نیاز به توجه جدی دارد و لازم است همه جامعه و به‌ویژه سیاست‌گذاران و مسئولان هر کشوری به آن توجه داشته باشند، این است که نابهنجاری‌های اجتماعی-اقتصادی به سلامت روان آحاد جامعه صدماتی جدی می‌زند. فقر، بی‌کاری، شکاف اقتصادی و انواع تبعیض‌ها از‌جمله عواملی هستند که بر سلامت روان جامعه تأثیر منفی دارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیر دفتر آموزش اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: دیوار اعتراض را راه انداختیم که دانش آموزان به جای اعتراض‌های مخرب، اعتراضات خود را به صورت علنی بیان کنند.
تبریز- دانش آموزان آذربایجان شرقی در پاسخ به هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم اقدام به امضای طوماری اعتراضی کردند و آن را به سفارت سوئد در تهران ارسال کردند.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش گفت: ۱۵ درصد از دانش آموزان و داوطلبان امتحانات نهایی به نمرات خود اعتراض داشتند که به این اعتراضات رسیدگی شد.
سازمان آموزش و پرورش اعلام کرد: امروز نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام می‌شود و باید برای دریافت کارنامه به مدرسه محل تحصیل مراجعه کرد.
سازمان آموزش و پرورش اعلام کرد: امروز نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام می‌شود و پس از ثبت اعتراض توسط دانش‌آموز، برگه امتحان برای تصحیح به مصحح چهارم ارسال می‌شود.
صادق زیباکلام نوشت: به واسطه توییتی که در سال گذشته در اعتراض به مسمومیت دانش‌آموزان مدارس دخترانه نوشته بود، به اتهام تشویش اذهان عمومی، به یک سال حبس محکوم شده است.
یک معلم گفت:دانش‌آموزان پایه دوازدهم امسال واقعاً مظلوم واقع شدند، کلاس دهم و یازدهم آن‌ها به‌دلیل شیوع کرونا تقریباً به‌صورت مجازی برگزار شد، امسال که به‌صورت حضوری در مدارس بودند من خودم به عمق ضعف آموزش مجازی خصوصاً در مدارس دولتی پی بردم، از طرفی بخشی از آموزش آن‌ها در پایه دوازدهم همزمان شد با اعتراضات سال گذشته در کشور که تقریباً برای اولین بار بود که دانش‌آموزان هم در اعتراضات نقش داشتند، برای همین واقعاً حال‌شان خوب نبود، سرکلاس درس حوصله کافی نداشتند و شدیداً بی‌انگیزه بودند.
پدر و دختری که گازهای سمی را داخل مدارس می‌انداختند و از دانش‌آموزان بدحال فیلم می‌گرفتند توسط پلیس و نیروهای امنیتی استان فارس در لارستان دستگیر شدند.
آصفری گفت: سازمان پدافند غیرعامل هم حتی در این مساله باید پاسخگو باشد، با این اعتبارات و بودجه‌ای که در اختیار سازمان پدافند غیرعامل است باید این مساله را رسیدگی و دنبال کنند که ما از این مسیر‌ها آسیب‌پذیر نباشیم.
در اعتراض به اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به مقام معظم رهبری، جمعی از دانش آموزان تهرانی، سه شنبه ۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ مقابل سفارت فرانسه تجمع کردند.
تجمع دانش آموزان در اعتراض به توهین نشریه فرانسوی
امکان استفاده مدارس از سهم ۲۷ صدم واحد ارزش‌افزوده، تقویت اعتبارات تغذیه دانش‌آموزان و تأکید بر اجرای سند تحول بنیادین از بخش‌های مهم لایحه بودجه ۱۴۰۲ در حوزه آموزش و پرورش است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نمونه تدریس‌ها در شاد گذاشته شده و معلمان با دانش آموزان به صورت انفرادی در ارتباط هستند تا رفع اشکال کنند گفت: یک علت عقب ماندن بچه‌ها به دلیل نداشتن وسایلی است که با آن ارتباط برقرار می‌کنند. در دولت مطرح می‌کنیم ببینیم می‌توانیم برایش اعتباری بگیریم یا خیر.
هیچ اندیشمند دینی راهی دانشگاه و مدارس می‌شود تا شبهه‌های بی‌حد و اندازه‌ای که در ذهن دانشجویان و دانش‌آموزان پیرامون اعتقادات دینی‌شان پدیدار شده، بشناسد؟ هیچ جامعه‌شناس و روانشناسی به خودش زحمت می‌دهد که دلیل این همه خودکشی، جنایت، خیانت و جرم را واکاوی کند و برایش دنبال راه‌حل بگردد؟
سعید مقدم‌زاده گفت: سامانه رفاپ (رفاه فرهنگیان آموزش و پرورش) خدمات رایگان آنلاین بیمه‌ای به معلمان و دانش‌آموزان ارائه می‌دهد که امکان ارزیابی خسارت، ثبت اعتراض نسبت به میزان و نحوه پرداخت خسارات درمان، اطلاع از مراکز درمانی طرف قرارداد شرکت بیمه‌گر و...از جمله آنهاست.
وزیر آموزش و پرورش گفت: متاسفانه اندیشه‌های غربی دیگری مطرح شد که خانواده‌ها را هدف گرفته بود. مدارس ما سه سال تعطیل بود، اما یک نفر اعتراض نکرد که دانش آموزان مشکل فاصله تربیتی در بعد روانشناختی و جامعه شناختی پیدا می‌کنند در حالی که نهایت تعطیلی مدارس در جوامع دیگر، شش ماه بوده است. نظام سلطه به دنبال این‌است که مدارس و دانشگاه‌ها را واقعا تعطیل کند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: متاسفانه اندیشه‌های غربی دیگری مطرح شد که خانواده‌ها را هدف گرفته بود. مدارس ما سه سال تعطیل بود، اما یک نفر اعتراض نکرد که دانش آموزان مشکل فاصله تربیتی در بعد روانشناختی و جامعه شناختی پیدا می‌کنند در حالی که نهایت تعطیلی مدارس در جوامع دیگر، شش ماه بوده است. نظام سلطه به دنبال این‌است که مدارس و دانشگاه‌ها را واقعا تعطیل کند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: به سوالات دانش آموزان پاسخ دهید زیرا اگر پاسخ ندهیم به اعتراض و سپس به اغتشاش آنان منجر می‌شود.
حسن عاملی امام جمعه اردبیل:مسئولان مدرسه نباید دانش‌آموزان را بدون اجازه والدین به مراسم می‌بردند. من با مسئولان اجرایی و مدیر‌های ارشد صحبت کردم و گفتم نهایت دقت را در این امور داشته باشند و گفتم هیچ‌کس نباید دستگیر شود، به هیچ‌کس نباید دست بزنند و هیچ‌کس نباید احضار شود. گفتم بچه‌ها هیچ تقصیری ندارند و اگر خانواده‌ای اعتراض کرده، برای دلسوزی بوده است که آن هم ایراد ندارد
از همان اولین روز بازگشایی مدارس تا به امروز، ویدئو‌هایی از دانش‌آموزان منتشر شد که برخی از دانش‌آموزان در حیاط و کلاس مدرسه دست به اعتراض زدند. برخی از دانش‌آموزان با دادن شعار‌های مختلف، منتقد اتفاقات اجتماعی کشور بودند.
اگر ماموستاها و علما دانش آموزان و دانشجویان را به وحدت دعوت می‌کردند قطعاً امروز برخی جوانان فریب‌خورده، اعتراضات را به اغتشاش نمی‌کشاندند.
این روزها در برخی مدارس شاهد اعتراض به حجاب هستیم. عدم اجرای سند تحول‌ بنیادین در سال‌های قبل و غفلت از تعلیم و تربیت چند ساحتی، موجب شده است تا برخی دانش آموزان شناختی از حجاب نداشته باشند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اعتراضات اخیر و با بیان اینکه دشمنان به دنبال تجزیه ایران هستند و فوت مهسا امینی و حجاب دستاویزی برای رسیدن دشمنان به منابع ایران است، توضیح داد: مهمترین وظیفه و ماموریت معلمان این است که با کمک اولیا برای تحصیل و تربیت دانش آموزان گام‌های موثری بردارند چرا که دشمنان متوجه شده اند ایران در فن آوری اطلاعات علمی، رشد جهانی داشته و می‌خواهند کاری کنند که دانش آموزان از مسیر تحصیل منحرف شوند.
ضرغامی با اعلام اینکه در دو ماه اخیر شاهد این هستیم که شهر سراسر غم است، اظهار کرد: هنوز بنر‌های عزاداری ماه‌های محرم و صفر در شهر وجود دارد با اینکه وارد فضای شادی رسیده‌ایم و مردم به این شادی و تغییر احوال نیاز دارند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ