افرادی که آپنه خواب دارند ممکن است مشکل دیگری هم داشته باشند: استخوان‌ها و دندان‌های ضعیف تر.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پوست موز به دلیل داشتن فیبر غذایی، ویتامین‌های آ، ث، ک، ایی و فولات و مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، فسفر، منیزیم و خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی برای از بین بردن جای زخم‌های آکنه مناسب است. این میوه خوشمزه پوست رامرطوب و سفت می‌کند و پتاسیم موجود در آن به جوانسازی و از بین بردن چین و چروک کمک می‌کند.
پوست موز به دلیل داشتن فیبر غذایی، ویتامین‌های آ، ث، ک، ایی و فولات و مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، فسفر، منیزیم و خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی برای از بین بردن جای زخم‌های آکنه مناسب است. این میوه خوشمزه پوست رامرطوب و سفت می‌کند و پتاسیم موجود در آن به جوانسازی و از بین بردن چین و چروک کمک می‌کند.
خواص ضد میکروبی و ضد التهابی روغن سیاه دانه آن را به یک درمان ایده آل برای آکنه تبدیل می کند. یک بررسی نشان داد که افرادی که به طور مداوم لوسیون ساخته شده از روغن سیاه دانه را به صورت موضعی روی پوست خود استفاده می کردند نسبت به افرادی که این کار را نمی کردند ضایعات آکنه کمتری داشتند.
آپنه خواب خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها از جمله سرطان کلیه، ملانوما، سرطان سینه و سرطان رحم را افزایش می‌دهد. هنوز این ارتباط به درستی درک نشده اما، به گفته برخی دانشمندان، اختلال مکرر در تنفس در طول شب ممکن است باعث ایجاد استرس اکسیداتیو در بدن شده و این استرس فرایند التهاب را وخیم کند.
کشف این ارتباط بر اهمیت و تشخیص درمان آپنه خواب می‌افزاید. این عارضه در مراکز و کلینیک‌های خواب مراکز درمانی قابل تشخیص است. تشخیص، تنها یک شب طول می‌کشد و به هیچ وجه دردناک نیست.
متداول‌ترین روش درمانی آپنه انسدادی خواب، استفاده از دستگاه جریان هوای مثبت است. این دستگاه راه‌های تنفسی را در طول شب باز نگه می‌دارد و جریان هوا را از طریق یک ماسک که در هنگام خواب استفاده می‌شود، به آرامی فراهم می‌کند. این ابزار وقفه‌های تنفسی ناشی از آپنه خواب را از بین می‌برد.
سینما تجلی زندگی است. آینه‌ای است پیش روی همگان. صفت آینه، بازنمایی است. آینه‌، خوب و بد، زیبا و زشت را به میزان واقعیت می‌تاباند. آینه به دستور رفتار نمی‌کند. غبار می‌گیرد، ترک می‌خورد، می‌شکند اما حقیقت را در پاره‌های خود تکرار می‌کند. می‌خواهیم از آینه غبار برگیریم. می‌خواهیم به تکریم آینه بنشینیم. می‌خواهیم سینما زنده بماند. سینما که صاحبان اصلی آن مردمانند.
دکتر آمنه لاهوتی، متخصص و جراح زنان و فلوشیپ نازایی با تاکید بر اینکه با تکنیک‌های جدید آی وی بسیاری از زوج‌های نابارور که سالهاست که دچار ناباروری هستند با استفاده از آی وی اف می‌توانند صاحب فرزند شوند، می‌گوید: اگر این زوج‌ها به مراکز خوب ناباروری مراجعه کنند می‌توانند در بسیاری موارد، صاحب فرزند شوند. حتی زوج‌هایی که قبلا آی وی ناموفق داشته اند با روش‌ها و تکنیک جدید و دارو‌های موثر جدید می‌توانند از شانس باروری بهره‌مند شوند.
ذبیح پور با گلایه از حکم ضعیف دادگاه در پرونده اول سپیده قلیان گفت: به نظر می‌رسد محکومیت ضعیفی که در شکایت اول برای ایشان صادر شده بود باعث شد که دوباره جسارت پیدا کند و ادعا‌های کذب و داستان سرایی‌های عجیبی را مجدد علیه بنده مطرح کند بدون اینکه متوجه عواقب آن باشد.
چاقی به دلیل سبک زندگی بدون تحرک اتفاق می‌افتد و به سلامت افراد آسیب وارد می‌کند. چاقی عامل خطر برای ایجاد مشکلاتی مثل فشار خون، دیابت نوع ۲، بیماری‌های عروقی، آرتروز آپنه خواب و مشکلات این چنینی است.
دکتر آمنه لاهوتی ،متخصص و جراح زنان و فلوشیپ نازایی با تاکید بر اینکه با تکنیک های جدید آی وی بسیاری از زوج های نابارور که سالهاست که دچار ناباروری هستند با استفاده از آی وی اف می توانند صاحب فرزند شوند ، می گوید: اگر این زوج ها به مراکز خوب ناباروری مراجعه کنند می توانند در بسیاری موارد ، صاحب فرزند شوند . حتی زوج هایی که قبلا آی وی ناموفق داشته اند با روش ها و تکنیک جدید و داروهای موثر جدید می توانند از شانس باروری بهره مند شوند. منبع:خبرآنلاین
برچسب‌های ریزسوزن به طور کلی به شکل ورقه‌های پلیمری کوچک با مجموعه‌ای از سوزن‌های ریز، تیز و حاوی دارو در قسمت زیرین هستند. بدین ترتیب هنگامی که برچسب بر روی بدن فشار داده می‌شود، سوزن‌ها بدون درد به لایه بالایی پوست نفوذ می‌کنند. سپس به شکلی بی‌ضرر حل می‌شوند و محموله دارویی خود را در بدن آزاد می‌کنند.
یک وصله ریزسوزن امیدی تازه برای افراد مبتلا به آکنه فراهم می کند تا بتوانند  آن را در کنترل خود داشته باشند.
فشار خون اغلب با افزایش وزن افزایش می‌یابد. اضافه وزن همچنین می‌تواند باعث اختلال در تنفس در هنگام خواب (آپنه خواب) شود که فشار خون را بیشتر افزایش می‌دهد.
آمنه بهرامی که ۱۸ سال قبل در حمله مرد اسیدپاش بینایی دو چشم خود را از دست داده است، می‌گوید: خودم باید حکم قصاص را اجرا می‌کردم و حالا پشیمانم که این کار را نکردم، انگار بخشش قصاص عضو اسیدپاش‌ها را وقیح می‌کند.
به‌گفته محققان کلینیک مایو در روچستر، این نشانگرهای زیستی، نشانه‌های حساس بیماری عروق مغزی هستند و پیداکردن اینکه آپنه خواب شدید و کاهش خواب با موج آهسته با این نشانگرهای زیستی مرتبط است، مهم است زیرا هیچ درمانی برای این تغییرات در مغز وجود ندارد.
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که نوجوانان مبتلا به اختلال تنفسی شبانه آپنه خواب ممکن است مغز‌هایی متفاوت از همسالان خود داشته باشند.
محمد کرمان ساروی با اشاره به اینکه چاقی یک بیماری متابوبیک است، گفت: چاقی عوارضی نظیر فشارخون بالا، چربی خون، آپنه خواب، کمردرد و... را به دنبال دارد؛ پس جراحی چاقی می‌تواند به درمان سایر بیماری‌های فرد کمک کند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، آکنه را یک روند فیزیولوژیک در بدن دانست، که دارای یک مکانیزم و فرایند است، که ۴ عامل در بروز آن دخیل است؛ انسداد فولیکول‌های مو، که به دنبال آن، کومودون‌ها و جوش‌ها ایجاد می‌شوند، چربی پوست که در سنین بلوغ بیشتر می‌شود، باکتری‌ها که در حالت عادی در پوست وجود دارند و التهاب مواردی هستند که باعث بروز آکنه می‌شوند، همچنین دارو‌ها با اثر بر روی این چهار مکانیسم، آکنه را کنترل می‌کنند.
در یک شرکت تولید کننده آینه و شیشه، آینه های بادوام با پوشش های نانومتری مناسب سالن های ورزشی و هتلها تولید شد.
ممکن است شنیده باشید که از «به» به عنوان «میوه زیبایی» یاد می‌شود. شاید خواص فوق العاده به در درمان لک‌های پوستی و آکنه علت اصلی این نامگذاری باشد. مواد موجود در به همچنین می‌تواند موجب روشنی و درخشندگی پوست شود. به همین علت امروزه انواع مختلفی از ماسک‌ها و کرم‌ها با استفاده از این میوه تهیه می‌شوند.
آپنه مرکزی خواب اساساً اختلالی است که باعث توقف تنفس افراد می‌شود و به طور مداوم هنگام خواب اتفاق می‌افتد. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که مغز سیگنال‌های الکتریکی مناسب را به ماهیچه‌هایی که مکانیسم‌های تنفسی را کنترل می‌کنند در طول خواب ارسال می‌کند که از ساقه مغزی نشأت می‌گیرد. معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که سطح اکسیژن در بدن به شدت افت می‌کند و در نتیجه بدن روند طبیعی را پیش نمی‌گیرد.
دانشمندان می‌گویند عارضه آپنه انسدادی خواب با افزایش خطر سرطان، کاهش قدرت پردازش ذهنی و افزایش خطر لخته شدن خون مرتبط است.
دانه‌های قهوه سرشار از نیاسین نیز هست که نوع خاصی از ویتامین B ۳ به حساب می‌آید و آسیب‌پذیری پوست را در برابر اگزما، آکنه و سایر بیماری‌های التهابی پوست را کاهش می‌دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ