کشف این ارتباط بر اهمیت و تشخیص درمان آپنه خواب می‌افزاید. این عارضه در مراکز و کلینیک‌های خواب مراکز درمانی قابل تشخیص است. تشخیص، تنها یک شب طول می‌کشد و به هیچ وجه دردناک نیست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خروپف زمانی رخ می‌دهد که جریان هوا از طریق دهان و بینی مسدود می‌شود و زبان، دهان، گلو یا مجاری تنفسی در بینی هنگام تنفس فرد می‌لرزد. این ارتعاش زمانی اتفاق می‌افتد که این قسمت‌های بدن در هنگام خواب شل و باریک می‌شوند.
متداول‌ترین روش درمانی آپنه انسدادی خواب، استفاده از دستگاه جریان هوای مثبت است. این دستگاه راه‌های تنفسی را در طول شب باز نگه می‌دارد و جریان هوا را از طریق یک ماسک که در هنگام خواب استفاده می‌شود، به آرامی فراهم می‌کند. این ابزار وقفه‌های تنفسی ناشی از آپنه خواب را از بین می‌برد.
خروپف کردن در خواب می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد اما اگر فردی در ۳۰ - ۳۵ سالگی دچار این عارضه شود می‌تواند حاکی از وجود مشکل تنفسی باشد.
تقریبا ۱۵ میلیون نفر بریتانیایی خروپف می‌کنند و میلیون‌ها نفر دیگر می‌گویند که شریک زندگی شان هنگام خواب خروپف می‌کند و خوابیدن آنان را مختل می‌سازد.
کار‌های زیادی در خواب انجام می‌دهید: جا به جا شدن، خروپف کردن، دیدن رویا‌های عجیب و غریب. اگر مریض هستید، ممکن است نیمه شب با سرفه از خواب بیدار شوید. اما آیا می‌توانید در خواب هم عطسه کنید؟
نتایج یافته‌های جدید محققان «دانشگاه گالوی» ایرلند نشان می‌دهد که مشکلات خواب مانند خروپف ممکن است خطر سکته مغزی را افزایش دهد.
به خواب رفتن وزیر کشاورزی رومانی هنگام گفتگو در یک برنامه زنده تلویزیونی بحث برانگیز شده است.
طبق آمار، شش دهم افراد به پهلو می‌خوابند. یکی از خوبی‌های به پهلو خوابیدن این است که خوروپف را کمتر می‌کند. همان‌طور که گفتیم اگر به پشت بخوابید احتمال خوروپف کردنتان بیشتر است؛ زیرا این مدل خوابیدن اجازه می‌دهد بافت حلق پایین بیفتد و راه هوایی را مسدود کند.
در مقایسه با افرادی که الگوی خواب سالمی داشتند، افرادی که خروپف می‌کردند یا خواب‌آلود بودند ۱۰ درصد بیشتر در معرض ابتلاء به گلوکوم بودند.
بالش هوشمند جدید شیائومی قادر است از طریق سنسور پیزوالکتریک خود ضربان قلب، خروپف، حرکت بدن و تنفس را به دقت ثبت کند.
دانشمندان می‌گویند عارضه آپنه انسدادی خواب با افزایش خطر سرطان، کاهش قدرت پردازش ذهنی و افزایش خطر لخته شدن خون مرتبط است.
گردش هوا از طریق پنکه می‌تواند بینی و گلو را خشک کرده و در نتیجه منجر به افزایش تولید مخاط، سردرد، گرفتگی بینی یا حتی خروپف شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ