ممکن است شنیده باشید که از «به» به عنوان «میوه زیبایی» یاد می‌شود. شاید خواص فوق العاده به در درمان لک‌های پوستی و آکنه علت اصلی این نامگذاری باشد. مواد موجود در به همچنین می‌تواند موجب روشنی و درخشندگی پوست شود. به همین علت امروزه انواع مختلفی از ماسک‌ها و کرم‌ها با استفاده از این میوه تهیه می‌شوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کاکوتی، گیاهی با ده‌ها خاصیت اعجاب آور است. به علاوه، عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارد و بسیاری از مردم برای تهیه آن به شکل تازه، به دامان طبیعت می‌روند. اما فارغ از عطر و بوی بی‌نظیر این گیاه، تا چه اندازه با خواص کاکوتی کوهی آشنا هستید؟ آیا می‌دانید موارد منع مصرف آن چیست؟ این مطلب، یک راهنمای جامع درباره کاکوتی است که ضمن برشمردن فواید کاکوتی، شما را با مضرات این گیاه کوهی هم آشنا خواهد کرد. پس با ما همراه شوید تا شیوه درست استفاده از این گیاه در موقعیت‌های مناسب را بیاموزید.
تجربه تنهایی یا انزوای اجتماعی با افزایش خطر مرگ زودرس در اثر بیماری‌های خاص مرتبط است. این موضوع توسط یک تیم تحقیقاتی در چین تایید شده است.
تحقیقی به هدایت دانشگاه بوستون کشف کرده افرادی که هسته‌ای خدشه‌ناپذیر از علایق و بی‌علاقگی‌های مشترک دارند، بیش‌تر به هم جذب می‌شوند. اما عمل بر اساس این نوع استدلال می‌تواند منجر به برقراری روابط اشتباه شود.
یک سیب متوسط با پوست دارای ۴ گرم فیبر است، اما اگر پوست سیب را بکنید فیبر به ۲ گرم کاهش خواهد یافت. تحقیقات نشان می‌دهند خواص آنتی اکسیدانی مفید سیب از پوست آن سرچشمه می‌گیرد. به عبارت دیگر، بهتر است سیب‌های خود را به طور کامل میل کنید. پوست را دست نخورده بگذارید مگر آن که واقعا برای دستور پختی مانند پای سیب نیاز به پاک کردن آن داشته باشید.
«نوشیدن قهوه اتصال بین نواحی حالت شبکه پیش‌فرض مغز، شبکه‌ای که در هنگام استراحت با فرایند‌های خودارجاعی مرتبط است، را کاهش داد. هم‌چنین اتصال کاربردی بینِ شبکه‌های موتوری/حس-پیکری (حس‌هایی که برخلاف حس‌های چشایی و بینایی، جای خاصی در بدن ندارند) و قشر پیش‌پیشانی کاهش پیدا کرد، این درحالی بود که اتصال در نواحی بینایی در سطح بالاتر و شبکه کنترل اجرایی ِ سمت راست، بعد از نوشیدن قهوه افزایش پیدا کرد.»
برطبق گزارش نیویورک‌تایمز که بر اساس نظرسنجی از ۲۲۰۰ بزرگسال آمریکایی در سال ۲۰۲۳ انجام شده است، از هر ۵ زوج ۱ زوج حداقل گاهی‌اوقات در اتاق‌های جداگانه خانه می‌خوابند. ممکن است این پدیده خیلی رایج نباشد، اما نشان می‌دهد که حداقل زوج‌ها گاهی دوست دارند که آن را امتحان کنند.
کار‌های زیادی در خواب انجام می‌دهید: جا به جا شدن، خروپف کردن، دیدن رویا‌های عجیب و غریب. اگر مریض هستید، ممکن است نیمه شب با سرفه از خواب بیدار شوید. اما آیا می‌توانید در خواب هم عطسه کنید؟
برای کسانی که مستعد مشکلات خواب و یا اضطراب هستند نوشیدن قهوه در شب می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند. قهوه می‌تواند بیداری و اضطراب را افزایش دهد. واکنش‌هایی که احتمالا با افزایش سطح کورتیزول (هورمون استرس) با نوشیدن قهوه مرتبط هستند.
در مجموع، برای افراد ۱۸ تا ۶۰ ساله می‌توان حداقل هفت ساعت خواب در شب را مطلوب شمرد، اما در افراد در سنین بالاتر ممکن است میزان ضروری خواب به ۹ ساعت نزدیکتر شود.
وقتی که کار، فرزندپروری و برنامه اجتماعی فشرده زمان کمی برای شما باقی می‌گذارد، ممکن است فکر کنید که داشتن تنها شش ساعت خواب در شب، میزان خوبی است. اگر چنین است، شما تنها نیستید.
در مطالعه‌ای مشخص شد که مصرف یک گرم دارچین به‌مدت 4 هفته موجب کاهش قند خون و چربی خون افراد دیابتی خواهد شد، در عین حال همواره نام دارچین به‌عنوان یک ماده غذایی چربی‌سوز مطرح است اما، آیا واقعاً دارچین باعث کاهش وزن می‌شود؟
باید پرسید آقایان خاتمی، ناطق‌نوری، روحانی، لاریجانی، جهانگیری و بسیاری از شخصیت‌های معتدل و دلسوز نظام چرا به حاشیه رفته‌اند و اگر این افراد که به تعبیر رهبر انقلاب نقش خواص را ایفا می‌کنند، فضای تأثیرگذاری و کنشگری را داشتند، آیا این‌گونه جامعه از نخبگان عبور می‌کرد و اصل نظام هدف قرار می‌گرفت؟
غذا‌های حاوی کلاژن نیز مانند مکمل‌های کلاژن به عنوان راهی برای تقویت تولید کلاژن در بدن پیشنهاد شده‌اند، هر چند که پژوهش‌های علمی چندانی وجود ندارد که ثابت کرده باشد خوردن این غذا‌ها می‌تواند به طور مستقیم به سلامت پوست یا مفصل سود برساند.
فارن پالیسی می‌گوید فراموش کردن سایت هسته‌ای که روسیه از آنجا با عنوان قدرت هسته‌ای ظهور کرد تبعات خاص خود را دارد.
جیا یانگ، معاون طراح ارشد ماموریت تیان‌ون-۱ در سپتامبر ۲۰۲۲ به خبرنگاران گفت: ژرونگ زمانی که دو شرط برآورده شود، به طور مستقل از خواب بیدار می‌شود و آن دمایی بیش از ۵ درجه فارنهایت (من‌های ۱۵ درجه سانتیگراد) و تولید انرژی بیشتر از ۱۴۰ وات است.
مشخص نیست آقای رئیسی کدام خواص را مد نظر دارد و آیا او "ممتحن" است یا خود در این دو ماهه نمره قبولی گرفته که دیگران را مردود می داند و مگر کیفیتی که به ریاست جمهوری او در سرد ترین انتخابات تاریخ جمهوری اسلامی انجامید حاوی و حامل این پیام نبود که خودمان کافی هستیم و نه به برجام نیاز داریم نه به حمایت طبقه متوسط. با این وصف چه نیاز به خواص؟
در حال حاضر دانشمندان به دنبال ارتباط بین ژن‌های خاص و بیماری هستند، که می‌توانند مطالعات مرتبط با ژنوم را انجام دهند. تأثیر تغییرات ژنتیکی فردی بر روی خطر ابتلا به بیماری معمولاً بسیار اندک است، بنابراین شناسایی آن‌ها به تعداد زیادی از افراد و سایر متغیر‌هایی نیاز دارد که همه ما را متفاوت می‌کند.
تقریباً همه نامزدهای جمهوری خواه موافق تصمیم دادگاه برای لغو سقط جنین هستند و تقریباً همه نامزدهای دموکرات مخالف آن هستند.
پژوهشگران دانشگاه راکفلر در نیویورک دریافتند افرادی که سطوح بالاتری از اسید‌های خاص را روی پوست خود دارند ۱۰۰ برابر بیش‌تر برای پشه ماده Aedes aegypti نوعی از پشه مسئول انتشار بیماری‌هایی مانند دنگی، چیکونگونیا، تب زرد و زیکا جذاب‌تر هستند.
آیا بالای ۵۰ سال سن دارید و پنج ساعت یا کمتر در شبانه روز می‌خوابید؟ نتیجه مطالعه‌ای که در هفته جاری منتشر شده هشدار می‌دهد که این موضوع می‌تواند برای سلامت شما در بلند مدت مشکل ایجاد کند.
آیا ۹ ساعت خواب برای بدن مفید است؟
میزان مرگ‌ومیر در میان گروه کم خواب، ۲۵ درصد افزایش یافت. وقتی همه سنین با هم ترکیب شدند، احتمال ابتلا به چند بیماری در افرادی که کمتر از پنج ساعت خوابیدند ۳۰ تا ۴۰ درصد بیشتر بود.
در صورتی که مشکل بیخوابی دارید، در به خواب رفتن مشکل دارید و یا نمی‌توانید در طول روز بیدار بمانید، تلفن همراه شما می‌تواند علت اصلی این موضوع باشد.
متخصصان سازمان خدمات ملی سلامت انگلیس (NHS) با تاکید بر این توصیه یادآور می‌شوند که کمبود خواب طولانی‌مدت ممکن است با بسیاری از بیماری‌ها از جمله چاقی، دیابت نوع دو، بیماری‌های قلبی و عروقی، آلزایمر و بیماری‌ها و اختلالات روان مانند اضطراب و افسردگی ارتباط داشته باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ