آپنه مرکزی خواب اساساً اختلالی است که باعث توقف تنفس افراد می‌شود و به طور مداوم هنگام خواب اتفاق می‌افتد. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که مغز سیگنال‌های الکتریکی مناسب را به ماهیچه‌هایی که مکانیسم‌های تنفسی را کنترل می‌کنند در طول خواب ارسال می‌کند که از ساقه مغزی نشأت می‌گیرد. معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که سطح اکسیژن در بدن به شدت افت می‌کند و در نتیجه بدن روند طبیعی را پیش نمی‌گیرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
حوله‌های مرطوب به محل رشد میکروب‌ها بدل می‌شوند. بنابراین، حوله مرطوب خود را به جای آویزان کردن از قلاب، پهن کنید تا کاملا خشک شود.
ماجرای مسمومیت با متانول ماجرای امروز جامعه نیست و در واقع اپیدمی مسمومیت با متانول به زمان شیوع کرونا بازمی‌گردد. نتایج تحقیقات در باب مسمومیت گسترده با متانول نشان می‌دهد که این موضوع از زمان پخش اطلاعات نادرست درباره توانایی الکل برای خنثی‌کردن ویروس کرونا آغاز شد.
ملک فاضلی، نماینده مجلس یازدهم، درباره ماجرای حقابه ایران از هیرمند به تابناک گفت: بیش از ۵۰ سال است که این چالش میان ایران و افغانستان حل نشده است و اکنون با ادامه این روند زنگ خطر تامین آب شرب در سیستان به صدا درآمده است.
متهم در برخورد ابتدایی با پلیس منکر وارد کردن هر گونه ضربه‌ای به همسایه خود شده و گفت: «روز حادثه باز هم با همسایه‌مان بحثم شد. چند ماه می‌شد که خانه را اجاره کرده بودیم و او بی‌جهت با من درگیر می‌شد. روز حادثه خیلی عصبانی بودم، اما نه چاقویی داشتم و نه هیچ جسم برنده دیگری در دستم بود. من به متوفی ضربه‌ای وارد نکردم و زمانی که او در حال رفتن به آپارتمان خود بود حال مساعدی داشت. نمی‌دانم بعد از آن چه اتفاقی برایش افتاد که موجب مرگ او شد.»
اگر گردنتان حالت ناپایداری پیدا کرده است و سرتان را به میزان بیشتر از معمول به عقب یا جلو خم می‌شود، ممکن است دچار شکستگی یا پارگی رباط‌های گردن شده باشید. این عارضه معمولا فقط هنگامی رخ می‌دهد که ضربه یا جراحت شدید گردن رخ داده باشد و احتمالا پزشکتان در عکسبرداری با پرتو‌های ایکس متوجه آن می‌شود.
ژنرال پرادو توانست چه گوارا و شورشیان همراهش را در یک جنگل دور افتاده در بولیوی محاصره کند. در زمان بازداشت چه گوارا، از گروه ۱۲۰ نفری همراه او تنها ۲۲ نفر زنده بودند. یک روز پس از بازداشت چه گوارا، افسر دیگری به نام ماریو تران او را اعدام کرد و جنازه‌اش در یک مکان سری دفن شد.
فرناز مشیری متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه کمبود ویتامین D در میان زنان و مردان کشور شیوع دارد و می‌تواند آسیب‌های فراوانی برای سلامت ایجاد کند، گفت: کمبود ویتامین D باعث برخی اختلالات باروری و تخریب یا کاهش تعداد اسپرم در آقایان و بروز ناباروری می‌شود.
کودکان نیز همانند بزرگسالان ممکن است دوره‌های سختی را تجربه کنند که مراجعه به یک متخصص سلامت روان می‌تواند به آن‌ها برای مقابله با این چالش کمک کند.
ارزش معاملات یکی از شاخص‌های پرکاربرد در بازار سرمایه است،‌ اما چه زمانی می‌توان گفت که بازار بر حسب ارزش معاملات وضعیت خوبی دارد؟
مو‌های شما به شامپو‌ها و نرم کننده‌ها عادت نمی‌کند، اما اگر موهایتان تغییر کرده است، ممکن است بخواهید شرایط را تغییر دهید.
از شیر گرفتن نوزاد یکی از اتفاقات مهم در زندگی کودکان است. نتایج تحقیقات امروزی نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از والدین غذا‌های جامد را خیلی زود به نوزادان خود می‌دهند شاید به این دلیل باشد که کمتر کسی بداند بهترین زمان برای از شیر گرفتن نوزاد چه وقتی است.
اینطور که مدیرکل محیط‌زیست البرز می‌گوید وجود زخم‌های عمیق روی بدن واریان باعث شده که او از بین برود. مجید درگی در مورد نحوه مرگ او هم می‌گوید: «به احتمال زیاد این جراحات ناشی از درگیری بین گونه‌ای در قلمرو این حیوان بوده است. این پلنگ دارای جراحات عمیقی بود که با بررسی مشخص شد تازه نیست و حداقل دو هفته از زمان ایجاد آن‌ها می‌گذرد. میزان جراحات و عفونت ایجاد شده در بدن این پلنگ زخمی به قدری بود که امکان نجات نداشت و در نهایت به‌رغم تلاش‌های صورت گرفته تلف شد.»
اگر شما هم در زمستان و هوای سرد احساس می‌کنید چشم‌هایتان خشک شده است باید بگویم تنها نیستید و این موضوع اصلا غیرعادی نیست. خشکی چشم بیشتر در زمستان و بهار رخ می‌دهد.
بر اساس اطلاعیه شرکت فرابورس ایران، عرضه اولیه سهام شرکت گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان با نماد انتخاب به روش ترکیبی در روز یک شنبه ۳۰ بهمن ماه انجام خواهد پذیرفت.
محمد درویش فعال محیط زیست با انتشار این عکس نوشت: ‏چه کسی باور می‌کند اینجا زمانی نه‌چندان دور در حریم تالاب بین‌المللی آلاگل، پاره‌ای زیبا از بهشت گلستان با غوغای اردک‌ها و رقص نی‌زار‌ها بود ... و چه کسی می‌داند که متهم شماره یک در مرگ آلاگل، سدسازی و فروش آب است./انتخاب
اغلب، زمانی که بیماران پس از ایست قلبی، معمولاً از طریق شوک الکتریکی به قلب، از مرگ "بازگردانده" می‌شوند، از "مرگ" کوتاه مدت خود "آگاه هستند"؛ در این موارد، به نظر می‌رسد که مغز قادر به حفظ اطلاعات است، و برخی از بیماران حتی می‌توانند قبل از احیا، مرگ خود را به یاد بیاورند.
کارشناسان معتقدند از عمر خورشید، حدود ۵ میلیارد سال باقی مانده است. در آن مرحله، آن‌ها پیش بینی می‌کنند که هسته هیدروژنی که آن را حفظ می‌کند به پایان خود خواهد رسید.
سخنگوی وزارت صمت گفت، تا امروز حدود ۴۰ هزار ثبت سفارش برای واردات خودرو انجام شده است و اولین فروش خودروهای خارجی در دیماه انجام خواهد شد.
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه عبور عابرین پیاده در عرض بزرگراه‌ها ممنوع است، گفت: اگر عابرین پیاده به تکلیف خود عمل نکنند، عابر پیاده مقصر شناخته می‌شود.
ه فضانورد روسی در ۶ ژوئن ۱۹۷۱ ماموریت سایوز ۱۱ را آغاز کردند و پرتاب ماموریت سایوز ۱۱ از پایگاه فضایی بایکونور در جمهوری سوسیالیستی قزاقستان شوروی انجام شد. در ۷ ژوئن ۱۹۷۱ نیز فضانوردان به ایستگاه فضایی سالیوت ۱ رسیدند و آن‌ها در آن زمان رکورد طولانی‌ترین اقامت پرواز فضایی را شکستند، اما پس از بازگشت به زمین در ۳۰ ژوئن ماموریت موفق آن‌ها با سرنوشتی تلخ به پایان رسید.
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه مرگ برجام چه زمانی فرا خواهد رسید گفته پاسخ به این سوال بیشتر فنی است تا سیاسی.
«تذکر مصلحانه ای بنده دادم که اصلا با خانم ها برخورد فیزیکی نکنید. اصلا امر به معروف همین بحث زبانی است. اگر همین تذکر خالصانه و مخلصانه حقیر مورد توجه قرار گرفته بود، ما این بلوایی که الآن هست را نداشتیم.»
«تذکر مصلحانه ای بنده دادم که اصلا با خانم ها برخورد فیزیکی نکنید. اصلا امر به معروف همین بحث زبانی است. اگر همین تذکر خالصانه و مخلصانه حقیر مورد توجه قرار گرفته بود، ما این بلوایی که الآن هست را نداشتیم.»
زمانی که گیاه را خریداری می‌کنید، باید از فروشنده بپرسید که گیاهتان به چه نوع نوری نیاز دارد. بعضی از گیاهان نیاز به نور زیاد و بعضی نیاز به نور کم دارند؛ پس باید این دو تفاوت را بشناسید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ