یک رسانه آمریکایی گزارش داد آمریکا در پی تحریم شرکت‌های چینی به بهانه فروش تجهیزات نظارتی به نیرو‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در ماه جولای و برای هشتمین ماه متوالی، شرکت‌های نفتی آمریکایی تعداد دکل‌های فعال نفتی خود را کاهش داده‌اند.
پس از گذشت زمان زیادی از توقیف غیر قانونی محموله نفتی ایران توسط آمریکا؛ رسانه های آمریکایی از دلایل عدم تخلیه این محموله پرده برداشتند.
یک روزنامه آمریکایی گزارش داده واشنگتن قادر به تخلیه ۸۰۰ هزار بشکه نفت ایران که در یک نفت‌کش توقیف شده هست نیست.
روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت: وزارت بازرگانی آمریکا، صادرات تراشه‌های ساخت انویدیا و سایر شرکت‌های تراشه سازی به مشتریان در چین را از ژوییه، ممنوع خواهد کرد.
مجلس نمایندگان آمریکا با ارائه جزئیاتی جدید مدعی شده اعضای خانواده «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا از جمله پسر او «هانتر» میلیون‌ها دلار از شرکت‌های مستقر در چین و رومانی دریافت کرده‌اند.
تحریم های آمریکا بر صادرات نیمه رساناهای چینی تاثیر اندکی داشته است. این درحالی است که شرکتها نسخه های متفاوتی از میکروتراشه را به خصوص برای بازار چین تولید می کنند.
شرکت‌های نیمه‌رسانای آمریکایی به رغم نگرانی‌های امنیت ملی دولت آمریکا، خواهان دسترسی به بازار چین بوده و خواستار قوانین شفاف دولت بایدن هستند.
در حالی که شرکت‌های ساخت‌وساز در آمریکا سال گذشته را با شرایط سختی پشت سر گذاشتند، کاهش پرداخت وام از سوی بانک‌ها در سایه بحران بانکی در آمریکا، اوضاع آنها را بدتر خواهد کرد.
وزارت بازرگانی چین اعلام کرد این کشور شرکت‌های خود را در برابر رویکرد تحریمی آمریکا حفاظت خواهد کرد.
مجلس نمایندگان آمریکا قرار است هفته آینده در مورد طرح مقابله با شرکت‌های مخابراتی چینی هواوی و زد تی ای که از سوی دولت ایالات متحده تهدیدی امنیتی تلقی می‌شوند، رأی‌گیری کند.
دولت چین برخلاف رویکرد خصمانه کاخ سفید، با شرکت‌های تراشه سازی که کمک مالی از داخل خاک ایالات متحده دریافت کنند، برخورد نکرده و آنها را تعطیل نمی‌کند.
زیان مالی شرکت‌های پروازی داخلی آمریکا، سبب شده شرکت‌های پروازی از کنگره بخواهند وضع ممنوعیت پروازی بر شرکت‌های رقیب خارجی را نیز تصویب کنند.
وانگ گفت: «ایالات متحده بیش از حد واکنش نشان داده، اوضاع را تشدید کرده و از این بهانه‌ای برای تحریم غیرقانونی شرکت‌ها و مؤسسات چینی استفاده کرده است». او بدون اشاره به این اقدامات گفت: چین به شدت با این امر مخالف است و اقدامات متقابلی را علیه نهاد‌های مربوطه ایالات متحده که حاکمیت و امنیت چین را مطابق با قانون تضعیف می‌کنند، انجام خواهد داد.
ما رابطه تجاری خیلی بزرگی با چین نداریم، اما آن‌ها به دلیل اینکه ما نفت را با قیمت پایین‌تر به آن‌ها به شکل تانکر به تانکر می‌فروختیم، یکی از اندک خریداران نفت ما بودند. اما الان آمریکا در تلاش است که همین را هم قطع کند. از طرف دیگر ما دلار‌های این قبیل مبادلات را به بانک مرکزی عراق منتقل می‌کردیم و از آنجا به شکل‌های مختلف وارد ایران می‌شد، اما الان این هم دیگر برای امکان پذیر نیست و آمریکایی‌ها جلوی آن را گرفته‌اند
وزارت خزانه‌داری آمریکا در این بیانیه آورده است که شش تولیدکننده محصولات پتروشیمی مستقر در ایران و شرکت‌های تابعه آنها و همچنین سه شرکت در مالزی و سنگاپور را به دلیل تولید، فروش و ارسال صدها میلیون دلار پتروشیمی و نفت ایران هدف تحریم قرار داده است.
ند پرایس با اشاره به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه برخی شرکت‌های مرتبط با صنایع پهپادی ایران، گفت: ما مسلما تحریم‌های بعدی را از قبل اعلام نمی‌کنیم، اما همچنان به دنبال اهدافی خواهیم بود که به ما اجازه می‌دهد با این نوع رابطه روسیه و ایران و عینا با عرضه فناوری پهپادی از ایران به روسیه مقابله کنیم.
رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد که دولت این کشور قصد دارد تا برخی از نهادهای چینی را از فهرست تجاری موسوم به «پرچم قرمز» خارج کند.
کیهان نوشت: اگر امروز برای آقای شی در منطقه فرش قرمزی پهن می‌شود، نتیجه شکست‌های آمریکا و متحدانش در جنگ و تروریسم است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد اسامی افراد و شرکت‌های جدیدی را در ارتباط با ایران در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.
ایالات متحده روز جمعه واردات و فروش تجهیزات مخابراتی جدید از هواوی، زد تی ای و سه شرکت چینی دیگر را به دلیل نگرانی در مورد امنیت ملی ممنوع کرد.
معاون وزیر امورخارجه آمریکا منظور حذف فیلترینگ از اینترنت در ایران با شرکت‌های فن‌آوری آمریکایی دیدار کرد.
در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است که این اقدام، شرکت‌های دلال و صوری ایران در امارات، هنگ‌کنگ و هند را نیز هدف قرار داده است.
به تازگی دو آزمایش موشک‌های مافوق صوت آمریکا که توسط شرکت‌های ریتون و تورتروپ گرومن ساخته شده‌اند، با موفقیت انجام شده است.
دادستان‌های کل پنجاه ایالت آمریکا با هدف مبارزه با تماس‌های رباتیک مزاحم شرکت‌های مخابراتی، از اقدام قضائی در این زمینه خبر داده‌اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ