رئیس جمهور با بیان اینکه وضعیت اقتصادی مردم از دغدغه‌های جدی دولت است، تاکید کرد از آغاز کار دولت مسئله معیشت یکی از مسائل محوری برای دولت بوده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده مردم بجنورد در مجلس گفت: لازم است مجلس جلسه غیرعلنی بگذارد و وزرای مربوطه در آن جلسه بیایند و درباره وضعیت اقتصادی کشور و معیشتی مردم گزارش دهند.
سال‌هاست که اقتصاددانان نسبت به وضعیت اقتصادی و شاخص‌های آن هشدار‌های لازم را داده‌اند و بیان شده است که تحریم‌ها چه بلایی می‌تواند بر سر اقتصاد بیاورد، اما تصمیم‌گیران اصلی این موضوع را باور ندارند و سخن از خودکفایی می‌گویند.
سمنان- معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه تولید خودرو در کشور به اندازه تقاضا نیست، گفت: این وضعیت، بازار خودرو را دچار التهاب کرده است.
صادق آملی‌ لاریجانی گفت: مکرر به مسئولان عرض کرده‌ایم که تحمل وضعیت معیشتی برای بسیاری از مردم و بویژه دهک‌های پایین جامعه، بسیار مشکل شده است، باید فکر عاجلی کرد تا ان شاءالله از این مسایل عبور کنیم و کشور در مسیر صحیحی در امور اقتصادی پیش برود.
مخبر همچنین با اشاره به نامگذاری شعار سال جدید گفت: موضوع مهار تورم یکی از اصلی‌ترین اهداف دولت در سال جاری است و بخشی از برنامه‌ریزی‌های آن در ماه‌های پایانی سال گذشته انجام شده و به امید خدا مردم عزیز در سال جدید شاهد بهتر شدن وضعیت قیمت کالا‌های اساسی و کنترل تورم خواهند بود.
سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال معتقد است ما بلدیم همیشه به تاریخ ۲۵۰۰ ساله خود بنازیم، اما به اندازه برخی کشور‌ها که عمرشان ۲۰۰ سال هم نمی‌شود، پیشرفت نکرده‌ایم!
برای پیشبرد یک سیاست اقتصادی یا باید حمایت و اعتماد و همدلی اکثریت قاطع را به همراه داشت و عموم نخبگان نیز از آن حمایت کنند، یا آنکه یک اقلیت متحد و منسجم با اتکا به دانش اقتصادی و علمی یک طرح و ایده را جلو ببرند، مثل چین. متاسفانه ایران از هر دو وضعیت به دور است. نه حمایت عمومی و اکثریت جامعه و نخبگان را دارد.
رئیس جمهور با بیان اینکه وضعیت اقتصادی مردم از دغدغه‌های جدی دولت است، تاکید کرد: برنامه دولت آن است که آنچه در سفره مردم است با نوسان دلار دچار تغییر قیمت نشود.
رئیس جمهور با بیان اینکه وضعیت اقتصادی مردم از دغدغه‌های جدی دولت است، تاکید کرد: برنامه دولت آن است که آنچه در سفره مردم است با نوسان دلار دچار تغییر قیمت نشود.
رئیس جمهور با بیان اینکه وضعیت اقتصادی مردم از دغدغه‌های جدی دولت است، تاکید کرد: برنامه دولت آن است که آنچه در سفره مردم است با نوسان دلار دچار تغییر قیمت نشود.
رئیس جمهور با بیان اینکه وضعیت اقتصادی مردم از دغدغه‌های جدی دولت است، تاکید کرد از آغاز کار دولت مسئله معیشت یکی از مسائل محوری برای دولت بوده است.
نتایج عدم مدیریت تولید و مصرف انرژی سبب شده سهم شب‌های شهر تاریکی شود، این درحالی‌ست که تداوم تاریکی‌ها، آن‌هم در وضعیت نابه‌سامان اقتصادی علاوه بر خودِ تاریکی، آسیب‌های اجتماعی به‌همراه خواهد داشت.
«ضرورت پاسخگویی فراگیر به ملت ونزوئلا، مادورو را به اتحاذ رویه‌های جدید سوق داده است. توجه داشته باشیم که امروزه اقتصاد ونزوئلا فروپاشیده است. جامعه این کشور اگر خود را بازیابی نکند و در مسیر صحیح حرکت در نظم بین‌المللی قرار نگیرد، ملت ونزوئلا در مقایسه با شرایط کنونی، هزینه‌های به مراتب بیشتری را نیز باید پرداخت کنند. از سوی دیگر، دولت مادورو با سیاست جدید خود مبنی بر تمایلش جهت عادی سازی روابط دیپلماتیک و اقتصادی با آمریکا، عملا خصومتِ دولت این کشور نسبت به خود را هم به چالش می‌کشد.»
وزیر صمت گفت: تمامی اعداد کلان گویای بهبود وضعیت اقتصادی کشور است البته روی مردم فشار وجود دارد و اصل ماجرا اینجاست که ۴ سال است تورم با نرخ بالا داریم.
برای مثال درباره اعتراضات می‌توان به راحتی گفت که این‌ها اندک هستند، یا از خارج پول می‌گیرند و هدایت می‌شوند و صدای مردم جای دیگری است. نمی‌دانیم که برداشت آنان از عینیت اجتماعی همین است یا این بیان نوعی از تبلیغات، با هدف قلب کردن واقعیت است. ولی از بخت بد برای آنان اینکه همه امور چنین نیست، به ویژه در اقتصاد که به راحتی می‌توان گفت وضع مردم خوب یا راضی هستند یا بیکاری در فلان شهر صفر است (هر حرفی را که مدیران دولتی می‌زنند رییس‌جمهور نباید باور و آن را تکرار کند، حتما باید از طریق کارشناس خبره و صاحب‌نظر راستی‌آزمایی کند)، ولی واقعیت اقتصادی را باید در قالب آمار و ارقام رسمی جست‌وجو کرد.
قرار بود وزارت اقتصاد لیست کسب و کارهای ثبت محور که اصلاً نیازی به مجوز ندارند را مشخص کند که هنوز این کار را انجام نداده است. این وزارتخانه به عنوان متولی اقتصاد کشور، باید بستری را فراهم کند که صدور مجوزها به راحتی انجام شود، نه اینکه متقاضیان در استفاده از این درگاه با معضلات بزرگ‌تری روبه رو شوند.
قرار بود وزارت اقتصاد لیست کسب و کارهای ثبت محور که اصلاً نیازی به مجوز ندارند را مشخص کند که هنوز این کار را انجام نداده است. این وزارتخانه به عنوان متولی اقتصاد کشور باید بستری را فراهم کند که صدور مجوزها به راحتی انجام شود نه اینکه متقاضیان در استفاده از این درگاه با معضلات بزرگتری مواجه شوند.
مشهد ـ وزیر اطلاعات گفت: تأمین معیشت و اصلاح وضعیت اقتصادی مردم از مهمترین اولویت‌های دولت است.
طبیعتاً این دولت اگر بخواهد مردم را از فشار‌های اقتصادی برهاند، باید از سیاست‌هایی که بر مردم فشار وارد می‌کند فاصله بگیرد و اسباب بهبود وضعیت معیشت مردم را فراهم کند؛ چیزی که تاکنون در این یکسال، آمار و واقعیت‌های اقتصادی آنرا نشان نداده است.
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود دولتمردان توجه بیشتری به رفع دغدغه‌های معیشتی مردم و بهبود وضعیت اقتصاد کشور داشته باشند.
شهباز حسن پور بیگلری، نایب رییس اول کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: دولت موظف بود قبل هر گونه افزایش قیمت، کالابرگ را در اختیار مردم قرار بدهد و این تخلفی است که از سوی دولت صورت گرفته و باعث نگرانی مردم شده است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد: اراده دو خودروساز بزرگ کشور، نزدیک شدن دیدگاه ها به یکدیگر در راستای منافع ملی و صنعت خودرو است و در همین راستا، اولین دستاورد اتحاد استراتژیک ایران خودرو و سایپا به زودی به ثمر خواهد نشست.
سخنگوی حزب اتحاد گفت با توجه به وضعیت اقتصادی مردم و رنجی که آن‌ها می‌کشند انتظار ما برای ورود به مسئله انتخابات درست نیست و مردم فعلا حوصله فکر کردن به انتخابات را ندارند.
وضعیت اقتصادی و معیشتی برای مردم سخت شده است و این دلیل خستگی ها و تفرقه هاست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ