رئیس جمهور گفت: رشد اقتصادی که در سیاست‌های برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران پیش‌بینی شده است با نقش‌آفرینی و همکاری بخش‌های علمی و فرهنگی کشور قابل تحقق خواهد بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک کارشناس اقتصادی گفت: صدها میلیون نفر در طول ۵۰ سال گذشته با رشد سریع اقتصادی خود را از فقر نجات داده‌ و سالم‌تر و طولانی‌تر از همیشه زندگی کرده‌اند.
بر اساس برآورد بانک جهانی، برای اقتصاد قطر در سال ۲۰۲۳ سریع‌ترین رشد در منطقه خلیج فارس پیش‌بینی شده است.
رئیس‌کل بانک مرکزی با تاکید بر کنترل رشد نقدینگی و مهار و کاهش تورم گفت: برای رفع بی انضباطی‌ها در نظام پولی و بانکی نیازمند همکاری قوه قضائیه هستیم.
جایی که زیرساخت‌ها آینده نگرانه برای کار در نظر گرفته نشده باشد،استفاده از نعمت‌ها مقطعی بوده و در چنین شرایطی نه تنها رشدمورد انتظار محقق نمی شود بلکه توسعه هم رویایی دست نیافتنی خواهد بود.
سمنان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه تحولات خوبی در دولت سیزدهم در بخش معادن استان رخ داده است، گفت: رشد اقتصادی معادن ۲۰۷ درصد برآورد می شود.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه سیاست گذاری سال 1402 گروه سایپا بر مبنای شعار رهبر معظم انقلاب مهار تورم و رشد تولید با رویکرد اقتصاد مقاومتی است،‌گفت: در 8 ماه گذشته با 7دانشگاه مطرح کشور در حوزه های مختلف و مورد نیاز سایپا، قرارداد همکاری امضا کرده ایم زیرا اعتقاد داریم با همکاری مجموعه های دانش بنیان و دانشگاه های کشور می توان اهداف  گروه سایپا در کاهش هزینه های خرید، افزایش کیفیت،‌ ارتقاء بهره وری و افزایش تولید محصولات،را با سرعت بیشتری محقق کرد.
سخنگوی دولت گفت: مطابق گزارش بانک مرکزی سال ۱۴۰۱ با رشد اقتصادی ۴ درصد پشت سر گذاشته شد که بعد از رشد ۴.۴ درصدی در سال ۱۴۰۰ نشانه استمرار رشد اقتصادی در دو سال گذشته بوده است.
سخنگوی دولت گفت: مطابق گزارش بانک مرکزی سال ۱۴۰۱ با رشد اقتصادی ۴ درصد پشت سر گذاشته شد که بعد از رشد ۴.۴ درصدی در سال ۱۴۰۰ نشانه استمرار رشد اقتصادی در دو سال گذشته بوده است.
تحقق رشد اقتصادی ۴.۰ درصدی در سال ۱۴۰۱ در امتداد رشد اقتصادی ۴.۴ درصدی سال‌ ۱۴۰۰، حکایت از تداوم رشد قابل قبول فعالیت‌های اقتصادی در کشور دارد.
سخنگوی اقتصادی دولت از رشد ۴.۷ درصدی کشور در پاییز سال گذشته خبر داد.
سخنگوی اقتصادی دولت از رشد ۴.۷ درصدی کشور در پاییز سال گذشته خبر داد.
رشد ۴.۷ درصدی اقتصاد ایران در پاییز سال گذشته در حالی است که متوسط رشد اقتصادی کشور‌های پیشرفته در این دوره تنها ۱.۲ درصد بوده است. اقتصاد آمریکا در این زمان تنها ۰.۹ درصد، منطقه یورو ۱.۸ درصد و ژاپن ۰.۴ درصد رشد کرده‌اند.
امضای موافقت نامه‌های همکاری و قراردادهای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان درصنعت نفت به ارزش ۵۰۰ میلیون یورو و رشد ۱۰۸درصدی خدمات فناوری نانو از خبرهای خوب حوزه فناوری به شمار می رود.
مجید عشقی، رئیس سازمان بورس گفت: اگر سال ۹۹ نصف منابعی که در آن فاصله ۵ تا ۶ ماه وارد بازار سرمایه شد را می‌توانستیم به بازار اولیه منتقل کنیم، یعنی وارد شرکت‌ها می‌شد و به طرح‌های تولیدی تبدیل می‌شد، می‌توانستیم بعد از دو سال و نیم که الان در آن هستیم، شاهد به ثمر نشستن آن سرمایه‌گذاری‌ها باشیم و سود شرکت‌ها افزایش پیدا می‌کرد و رشد اقتصادی خوبی هم داشتیم.
رئیس قوه قضاییه گفت: امروز مساله نخست کشور، مساله اقتصادی و معیشت مردم و مهار تورم و رشد تولید است؛ قوای سه گانه باید در این رابطه با یکدیگر هماهنگی و هم‌افزایی کامل داشته باشند و مقام معظم رهبری، در دو فاصله کوتاه، در این باره فرمایش هایی داشتند.
رئیس قوه قضاییه گفت:امروز مسئله نخست کشور، مسئله اقتصادی و معیشت مردم و مهار تورم و رشد تولید است؛ قوای سه گانه باید در این رابطه با یکدیگر هماهنگی و هم‌افزایی کامل داشته باشند و مقام معظم رهبری، در دو فاصله کوتاه، در این خصوص فرمایشاتی داشتند.
خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که بررسی‌ها حاکی از آن است که رشد اقتصادی کشورهای عضو گروه بریکس، از کشورهای عضو گروه ۷ بیشتر خواهد شد.
سخنگوی دولت در رابطه با افزایش حقوق ۲۰ درصدی کارمندان در بودجه ۱۴۰۲ گفت: پیشنهاد دولت افزایش پلکانی حقوق به نفع کسانی است که پایین‌ترین حقوق را دریافت می‌کنند. بودجه هنوز نهایی نشده و به نظر می‌رسد همچنان بتوان در روش سنتی که فاصله حداکثر و حداقل ایجاد کرده تغییر ایجاد کرد. حقوق برای سال آینده پیش بینی می‌شود. مجلس هم لازم است بودجه را غیر تورمی ببندد و هزینه‌های مازاد غیر ضرور به آن اضافه نکند. باید دید پس از اظهار نظر شورای نگهبان مجلس چه تصمیمات اصلاحی را اتخاذ می‌کند.
معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به منظور رونق اقتصاد صنعت هوانوردی و دستیابی به رشد پایدار، تعامل و همکاری فرودگاه ها و شرکت های هواپیمایی افزایش می یابد.
اصفهان- معاون دبیرکل اکو در ایران گفت: همکاری در حوزه مواد معدنی یک مولفه کلیدی استراتژی اکو در خصوص رشد اقتصادی پایدار است.‌
عیسی زارع پور با اشاره به چشمگیر بودن سرعت ظهور و رشد سوپر اپلیکیشن‌ها در منطقه آسیا و اقیانوسیه با ارائه طیف متنوعی از خدمات، افزود: حمایت از این سوپراپلیکیشن‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آن‌ها برای ارتقای سطح خدمات‌رسانی در کشور‌های عضو، زمینه مناسبی برای همکاری و هماهنگی در چارچوب مکانیزم‌های مورد نظر کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد بوده و نیز تامین منافع همگانی برای کشور‌های این منطقه را در بر خواهد داشت.
سخنگوی دولت گفت: با همکاری دولت و مردم رشد اقتصادی در شش‌ماه اول دولت به حدود ۵ درصد رسید.
سازمان همکاری و توسعه اقتصادی(OECD) اعلام کرد که در نتیجه جنگ اوکراین، اقتصاد جهان نسبت به پیش‌بینی قبلی، در سال آینده ضربه سخت‌تری خواهد خورد.
سخنگوی گمرک گفت: صادرات غیر نفتی کشور در پنج ماه نخست امسال به ۹ عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو به ۴ میلیارد و ۱۱۸ میلیون دلار رسید که رشد ۴۰ درصدی داشته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ