بر اساس برآورد بانک جهانی، برای اقتصاد قطر در سال ۲۰۲۳ سریع‌ترین رشد در منطقه خلیج فارس پیش‌بینی شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
امیر قطر در گفتگو با رئیس جمهور کشورمان آمادگی کشورش را برای افزایش همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در ایران اعلام کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در جریان دیدار با نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر ابراز امیدواری کرد شاهد تحول در روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور باشیم.
روسای‌کل بانک‌های مرکزی جمهوری اسلامی ایران و قطر با اشاره به ظرفیت‌های بی‌شمار اقتصادی وزمینه‌های متنوع همکاری‌های تجاری بین ایران وقطر،برضرورت افزایش همکاری‌های پولی،بانکی ومالی تاکیدکردند
روسای‌کل بانک‌های مرکزی جمهوری اسلامی ایران و قطر با اشاره به ظرفیت‌های بی‌شمار اقتصادی و زمینه‌های متنوع همکاری‌های تجاری بین ایران و قطر،بر ضرورت افزایش همکاری‌های پولی، بانکی تاکید کردند.
رئیس بانک مرکزی برای رایزنی های اقتصادی وارد قطر شد.
امیر قطر با نخست وزیر مجارستان در دوحه دیدار و موضوعات مختلفی را با او مورد رایزنی قرار داد.
برخی مواضع دولت سوریه به ویژه درخصوص اسلام سیاسی مورد تایید تهران نیست. عربستان سعی کرد مواضع تنش‌زا را با ایران در این نشست مطرح نکند. موضع قطر هم چندان غیرطبیعی نیست، قطری‌ها می‌گویند که هنوز بسیاری از مسائل سوریه حل و فصل نشده است و موضوع‌هایی مانند پناهندگان و گروه‌های معارض همچنان باقی است. بسیاری از بند‌هایی که علیه ایران آمده بود الان حذف شده و روابط ایرانی-عربی رو به پیشرفت است. عربستان سعی دارد بسیاری از مواد تنش‌زایی را که بوده است، کنترل کند. اساس ایدئولوژی حزب بعث اقتصاد اشتراکی و پان‌عربیسم است.
با افزایش وابستگی متقابل اقتصادی کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس با ایران، کشور‌های ثروتمند عربی خلیج‌فارس اهرم‌های بیشتری در قبال تهران به‌دست خواهند آورد و سیاست‌های تهاجمی تهران را کُند خواهند کرد. ایران نیز به نوبه خود فرصت بازسازی اقتصاد خود را خواهد داشت. این مزایا توضیح می‌دهد که چرا، زمانی که ما چنین توافقی را در گفتگو با سیاست‌گذاران در عمان، قطر، عربستان سعودی و حتی ایران پیشنهاد کردیم، بازخورد مثبت دریافت کردیم. مقامات کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس نشان دادند که در صورت حمایت ایالات متحده، از چنین توافقی استقبال خواهند کرد.
همراه اول برای نخستین بار بسته‌های ویژه اقتصادی مکالمه بین‌الملل را برای مقاصد عراق، ترکیه، قطر، امارات، آمریکا و کانادا ارائه کرد.
نخست‌وزیر سابق قطر: «اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران عواقب اقتصادی و سیاسی وخیمی خواهد داشت»
نخست‌وزیر سابق قطر: «اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران عواقب اقتصادی و سیاسی وخیمی خواهد داشت»
مجری تلویزیون هیچ اشاره‌ای به مقصر اصلی فقر و فلاکت اقتصادی فوتبال ایران نکرد! صداوسیما حاضر نیست از درآمد چندده هزار میلیاردی خود بابت پخش زنده مسابقات فوتبال، بخش کوچکی را به باشگاه‌ها بدهد تا شاهد این رسوایی و آبروریزی در قرن بیست و یکم نباشیم.
در حالی که مردم درگیر مشکلات اقتصادی هستند، صدور حواله واردات خودرو خارجی به عنوان پاداش بازیکنان تیم ملی، نه تنها در سطح جامعه بلکه میان ورزشکاران سایر رشته‌های ورزشی نیز واکنش برانگیز شده است؛ تیمی که نتایج خوبی در قطر نگرفت، اما...
در حالی که مردم درگیر مشکلات اقتصادی هستند، صدور حواله واردات خودرو خارجی به عنوان پاداش بازیکنان تیم ملی، نه تنها در سطح جامعه بلکه میان ورزشکاران سایر رشته‌های ورزشی نیز واکنش برانگیز شده است؛ تیمی که نتایج خوبی در قطر نگرفت، اما...
در حالیکه مردم درگیر مشکلات اقتصادی هستند، صدور حواله واردات خودرو خارجی به عنوان پاداش بازیکنان تیم ملی، نه تنها در سطح جامعه بلکه بین ورزشکاران سایر رشته‌های ورزشی نیز واکنش برانگیز شده است. تیمی که نتایج خوبی در قطر نگرفت اما...
رئیس جمهور با اشاره به توسعه همه جانبه روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بین دو کشور، پیگیری توافقات انجام شده تا رسیدن به نتیجه مطلوب را خواستار شد.
جام جهانی قطر نه تنها جایگاه قطر را در نقشه جهانی به عنوان مرکز گردشگری بین‌المللی و فعالیت‌های تجاری ترسیم می‌کند، بلکه رونق بزرگی برای اقتصاد این کشور به همراه خواهد داشت و با وجود مبالغ هنگفتی که قطر برای ارتقای زیرساخت‌ها، بخش گردشگری، تولید برق، مخابرات و اینترنت ۵G و حمل و نقل هزینه کرده است، از همین حالا این کشور را باید برنده بزرگ جام جهانی خواند؛ چراکه در سال‌های آتی نتیجه سرمایه‌گذاری خود در بخش گردشگری را خواهد دید.
کاسمیرو پیش از عزیمت به قطر برای حضور در ترکیب تیم ملی برزیل در انگلیس 500 هزار یورو صرف خرید ماشین‌های لوکس کرده است.
تیم ملی فوتبال کشورمان در دیداری تدارکاتی که آخرین بازی این تیم قبل از سفر به قطر بود، مقابل نیکاراگوئه به برتری رسید.
معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: امیر قطر دستور تبدیل بندر الرویس به بازار ارتباط با ایران صادر کرد.
در دیدار معاون اقتصادی رئیس جمهور و رئیس سازمان توسعه تجارت با امیر قطر بر تدوین نقشه راه توسعه تجارت ایران و قطر و هدف گذاری تجارت ۳ میلیارد دلاری با قطر تا سال ۱۴۰۴ تاکید شد.
دبیر شورای تجاری قطر زیر مجموعه هیئت روابط اقتصادی خارجی ترکیه اعلام کرد که امکان اتصال شبکه ریلی این کشور با قطر از طریق عراق و کویت وجود دارد.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: پیاده سازی صرافی و هماهنگی با چند بانک قطری انجام شد تا با هزینه پایین ارز انتقال یابد.
وزیر اقتصاد آلمان با انتشار پیامی در توییتر تلویحا اعلام کرد که به علت قیمت بالای پیشنهادی قطر، مذاکرات آلمان و قطر برای واردات گاز از قطر شکست خورده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ