رئیس جمهور آمریکا گفت که این کشور جنگنده های اف-۱۶ را در اختیار اوکراین قرار نخواهد داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فیلیپ بریدلاو، ژنرال بازنشسته نیروی هوایی ایالات متحده و فرمانده سابق ناتو، گفت: «اگر انتظار دارید اوکراین مانند ما بجنگد، آن‌ها باید ابزار‌هایی را داشته باشند که ما در اختیار داریم و ما آن ابزار‌ها را به آن‌ها نداده‌ایم.»
وزیر امور خارجه آمریکا همچنین گفت که اوکراین جنگنده‌های F-۱۶ را دریافت خواهد کرد، اما این روند چندین ماه طول خواهد کشید.
رئیس‌ جمهور آمریکا امروز اعلام کرد: درحال‌حاضر در ناتو در مورد موضوع پذیرش اوکراین در این ائتلاف اتفاق‌نظری دیده نمی‌شود.
رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگویی اختصاصی با شبکه سی‌ان‌ان تأیید کرد که واشنگتن در ادامه ارسال مداوم تسلیحات نظامی به کی‌یف تصمیم گرفته ارتش اوکراین را با بمب‌های خوشه‌ای تجهیز کند.
نخست وزیر لهستان می‌گوید که این کشور به اندازه کافی جنگنده اف-۱۶ و سامانه پدافندی پاتریوت ندارد تا به اوکراین ارسال کند اما سایر کشورها باید بی‌درنگ این کار را انجام دهند!
بایدن تاکید کرد که آمریکا به همکاری با متحدان و شرکا برای تامین کمک‌های نظامی به اوکراین برای رفع فوری نیاز‌های جنگی و نیاز‌های امنیتی بلند مدتش ادامه خواهد داد.
«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا موافقت خود را با آموزش اوکراینی ها برای کار با جنگنده‌های اف-۱۶ اعلام کرد.
کارشناسان پدافند هوایی می‌گویند که جنگنده‌های اف‌-۱۶ ساخت ایالات متحده به اوکراین برتری بیشتری نسبت به نیروی هوایی روسیه می‌دهد، اما این در شرایطی حاصل می‌شود که با موشک‌های قدرتمند و اطلاعات هدف‌گیری ترکیب شوند، که آنها را نیز غرب باید فراهم کند.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد: بایدن در زمان حاضر با ارسال جنگنده‌های اف۱۶ به اوکراین مخالف است.
رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که اوکراین در حال حاضر نیازی به جنگنده اف۱۶ ندارد.
«استفاده احتمالی ارتش اوکراین از تسلیحات شیمیایی در قالب جنگ با روسیه، انحلال پرابهام گروه نظامی خصوصی "موزارت" به عنوان یک شرکت آمریکایی فعال در جنگ اوکراین، و البته بازی دو جانبه دولت بایدن با مساله اعطای جنگنده‌های اف ۱۶ به اوکراین، سه اتفاق مشکوک و قابل تاملی هستند که جنگ اوکراین در روز‌های اخیر شاهد وقوع آن‌ها بوده و تحلیل آن‌ها جهت خوانشِ دقیق‌تر روند‌های جاری و آتی در قالب جنگ مذکور، کاملا ضروری است.»
وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: تلاش های غرب برای نجات نازی های در اوکراین راه به جایی نمی برد.
سفر بایدن به کی‌یف پیش از سفر برنامه‌ریزی‌شده او به ورشو لهستان انجام شد. وی قرار است روز سه‌شنبه به ورشو برود و پس از آن با رهبران کشور‌های جبهه شرقی پیمان ناتو نیز دیدار کند.
رسانه‌های اوکراینی اعلام کردند رئیس‌جمهور آمریکا در سفری اعلام‌نشده دقایقی پیش وارد پایتخت این کشور شد.
در ادامه سیاست‌های جنگ‌افروزانه غرب در اوکراین، رئیس پارلمان اروپا تأکید کرد کشورهای اروپایی باید ارتش اوکراین را به جنگنده و موشک‌های دوربرد مجهز کنند.
بایدن همچنین انتقادات گروه کوچکی از قانون‌گذاران جمهوری خواه را که تاکید دارند کمک‌های آمریکا به اوکراین بیش از حد است، رد کرد.
علی‌رغم ادعای سران ناتو، گویا اظهارات مقامات اوکراین را باید جدی‌تر گرفت و پس از تانک‌ها، در آینده نزدیک احتمالا باید منتظر جنگنده‌های ناتو در کی‌یف هم باشیم.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا آمریکا تصمیم به ارسال جنگنده به اوکراین دارد، پاسخ داد: «نه».
بایدن تصمیم خود درباره تحویل تانک های آبرامز به اوکراین را روز چهارشنبه اعلام می کند.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با خبرنگاران در کاخ سفید گفت: فکر نمی‌کنم جنگ (در اوکراین) تا زمانی که ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) از اوکراین خارج نشود، حل و فصل شود.
«جو بایدن» روز جمعه در واکنش به تأکید برخی از جمهوری‌خواهان بر لزوم توقف حمایت از اوکراین عنوان کرد که حمایت از اوکراین حمایت از اروپا و ناتو است.
رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «آنچه برای من منعکس شده این است که به نظر می‌رسد تنها ابزاری که در دسترس پوتین است، کشتار شهروندان اوکراینی، برای ترساندن آن‌ها و تسلیم کردنشان است».
بایدن گفت: می‌خواهم شفاف بگویم، آمریکا هرگز، هرگز، هرگز ادعای ارضی روسیه در قلمرو حاکمیتی اوکراین را به رسمیت نخواهد شناخت.
رئیس جمهور آمریکا در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل ادعا کرد: جنگ روسیه علیه اوکراین بی‌رحمانه است!

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ