سفر بایدن به کی‌یف پیش از سفر برنامه‌ریزی‌شده او به ورشو لهستان انجام شد. وی قرار است روز سه‌شنبه به ورشو برود و پس از آن با رهبران کشور‌های جبهه شرقی پیمان ناتو نیز دیدار کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پس از کش‌وقوس‌های فراوان، رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از وی برای سفر به واشنگتن دعوت کرد.
یک روز پس از سفر وزیر خارجه آمریکا به چین برای تنش‌زدایی روابط بین دو کشور، رئیس‌جمهور آمریکا همتای چینی خود را دیکتاتور خطاب کرد.
رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی عجیب یک روز پس از پایان سفر وزیر خارجه این کشور به پکن، رئیس جمهور چین را به یک «دیکتاتور» تشبیه کرد!
بایدن پس از سفر بلینکن به پکن گفت که روابط آمریکا و چین در مسیر درست قرار دارد.
رئیس جمهور آفریقای جنوبی پس از سفر سران کشورهای آفریقایی به روسیه و اوکراین در سخنانی گفت: درگیری در اوکراین باید از طریق دیپلماسی پایان یابد.
وب‌سایت روسی در گزارشی تحلیلی نوشت که بایدن و آمریکا در حمایت از اوکراین سخاوتمندانه عمل کردند، اما در صورت شکست نظامی اوکراین در جنگ با روسیه، همه اینها می‌تواند تغییر کند.
روسای جمهور آمریکا و ترکیه در مورد روابط دوجانبه و همکاری‌های مرتبط با ناتو گفتگو کردند.
جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه در جریان استقبال از یون سوک یول، رئیس‌جمهوری کره جنوبی که نخستین سفر دولتی مقام ارشد این کشور به آمریکا پس از ۱۲ سال است، به جای حرکت کنار همتای کره‌ای، با محافظش قدم زد و یول سعی کرد به تدریج خود را به آن‌ها نزدیک کند.
مایکل دی هیگینز، رئیس‌جمهوری ایرلند در جریان دیدار با جو بایدن در حال نشان دادن باغ در اقامتگاه رسمی خود به رئیس جمهور آمریکا بود که یکی از سگ‌های رئیس جمهور ایرلند بلافاصله با نزدیک شدن جو بایدن شروع به پارس کرد و باعث عقب نشینی او شد. مایکل دی هیگینز سعی کرد این سگ را به داخل باغ ببرد، اما او دوباره بازگشت.
روابط آمریکا و عربستان‌سعودی را می‌توان در دو سکانس تعریف کرد؛ سکانس اول تابستان پارسال، سفر جو بایدن به ریاض آن‌هم پس از سردی‌ای که پس از قتل جمال خاشقجی روابط بین دو کشور را فراگرفته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بود. حمله روسیه به خاک اوکراین نرخ هر بشکه برنت را وارد کانال ۱۴۰دلاری کرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بود و دولت‌های غربی خود را برای مهار تورم آماده می‌کردند.
جو بایدن، رئیس‌ جمهوری آمریکا، روز دوشنبه ۷ فروردین در گردهمایی برای قدردانی از زنان صاحب مشاغل کوچک در کاخ سفید که ساعاتی پس از حمله به مدرسه در نشویل و کشته شدن شش نفر شامل سه کودک برگزار شد، بار دیگر از علاقه‌اش به بستی شکلاتی صحبت کرد. وی گفت: نام من جو بایدن است. من شوهر دکتر جیل بایدن هستم و بستنی شکلاتی جنی را خوردم. پایین آمدم، چون شنیدم اینجا بستنی شکلاتی می‌دهند. در ضمن یخچالی در طبقه بالا پر از بستنی است. فکر می‌کنید که من شوخی می‌کنم، اما شوخی نمی‌کنم. بن چطوری رفیق؟ بن کارتن از بهترین‌های کنگره ایالات متحده است.
سفر بایدن از نظر سیاسی یک پیروزی بزرگ برای اوکراین بود. بسیاری از تحلیلگران معتقدند با حضور رییس جمهور امریکا و تصریح او بر تداوم حمایت ایالات متحده از اوکراین، متحدانی که در ادامه کمک‌های نظامی و اقتصادی به این کشور دچار تردید شده بودند، تردیدشان را کنار خواهند گذاشت. از سوی دیگر روسیه نیز درخواهد یافت که یک سال پس از آغاز حمله نظامی، در حالی که به بسیاری از اهداف اولیه خود دست نیافته، نتوانسته شکافی در جبهه غرب ایجاد کند و غرب همچنان بر سر موضوع حمایت از اوکراین اتفاق نظر دارد.
نائب رئیس شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد: رئیس جمهور آمریکا با وعده تداوم کمک های تسلیحاتی پا به اوکراین گذاشت.
رئیس‌جمهور آمریکا که امروز در سفری از پیش اعلام نشده و امنیتی وارد کی‌یف شده بود، پس از حدود پنج ساعت حضور در این شهر و دیدار با همتای اوکراینی، پایتخت اوکراین را به مقصد لهستان ترک کرد.
حزب دموکرات نگران آن است در حالی که بسیاری از افراد در دهه هشتم زندگی‌شان بانشاط و سرزنده هستند بایدن ممکن است در زمره آن افراد نباشد.
لحن پیام تبریک بایدن به نتانیاهو سرد و همراه با هشدارهای متعدد است و برهمین اساس رئیس جمهور آمریکا خطاب به نتانیاهو درباره مخالفت او با راه حل دو کشوری هشدار می دهد.
همان طور که من پس از سفر ترکیه در فرودگاه امام(ره) متوجه ممنوع‌الورودی خودم شدم و گذرنامه‌ام ضبط شد، اگر همسرم مشکل ممنوع‌الخروجی داشت، پلیس کنترل گذرنامه فرودگاه پاسپورتش را ضبط و اجازه سوار شدن به هواپیما و خروج از مرز هوایی را به او نمی‌دادند
داییی گفت: این که همسر بنده ممنوع‌الخروج بوده و باید پیش از اقدام به سفر این مطلب را اطلاع می‌داده کذب محض است. نه برای من نه برای همسرم تا امروز از قوه‌قضائیه ابلاغ یا SMS با این مضمون که ممنوع‌الخروج هستیم، نیامده است. همسرم طبق تمام قوانین جمهوری‌اسلامی برای سفر به خارج از کشور اقدام کرد و مثل همه مردم پشت باجه کنترل گذرنامه پلیس ایران در فرودگاه ایستاد و پس از تأیید مجوز خروجی قانونی اقدام به سوار شدن به هواپیما کرد.
همان طور که من پس از سفر ترکیه در فرودگاه امام(ره) متوجه ممنوع‌الورودی خودم شدم و گذرنامه‌ام ضبط شد، اگر همسرم مشکل ممنوع‌الخروجی داشت، پلیس کنترل گذرنامه فرودگاه پاسپورتش را ضبط و اجازه سوار شدن به هواپیما و خروج از مرز هوایی را به او نمی‌دادند
مارک روته، نخست وزیر هلند، پس از برتری مقابل تیم گرگ برهالتر، رئیس جمهور آمریکا را مورد تمسخر قرار داد.
پس از پیروزی دموکرات‌ها در سنا، رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا علی‌رغم شکست احتمالی در مجلس نمایندگان این کشور می‌گوید از نتایج این انتخابات رضایت کامل دارد.
در تماسی دیرهنگام، سرانجام رئیس جمهور امریکا پس از ۵ روز با نتانیاهو به عنوان نامزد پیروز انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی تماس گرفت.
پس از تصمیم عربستان و اوپک پلاس برای کاهش تولید روزانه نفت، رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داد که ریاض پیامدهای این تصمیم را خواهد دید و واشنگتن در حال بازبینی روابط خود با این کشور است.
سردرگمی بایدن پس از سخنرانی و رفتارهای عجیب او باعث شد دوباره سوژه رسانه‌ها شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ