نتایج تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد که مغز ما قابلیت صحبت کردن با سلول‌های چربی بدن را دارد و این می‌تواند راز کاهش وزن پایدار باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هر کاری که می‌توانید برای توجه بیشتر و آهسته‌تر غذا خوردن انجام دهید، برای اینکه در لحظه هوشیارتر باشید، احتمالاً احساسات مرتبط با غذا خوردن را افزایش می‌دهد و به این معنی است که شما کمتر راضی هستید. این نه تنها بر سیری تاثیر می‌گذارد، بلکه می‌تواند به شما کمک کند تا انتخاب‌های سالم تری داشته باشید و از این انتخاب‌ها بیشتر لذت ببرید.
بر اساس یافته‌های پیشین، افزایش چربی کبد و تولید آنزیم‌های خاص کبدی بر سلامت مغز و بروز بیماری آلزایمر نقش دارد، اما طبق تحقیقات جدید، پیروی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای سبز تأثیر مثبتی بر سلامت مغز و کند کردن روند پیری مغز دارد.
برای به چالش کشیدن مغز خود و کمی سرگرمی با ما همراه باشید.
بادام هندی، نوعی مغز دانه است که حاوی مس فراوان است و پوسته آن سم التهاب آور دارد و تماس آن با پوست باعث ناراحتی پوستی مانند سوزش و خارش می‌شود. به همین دلیل بادام هندی بدون پوست و خشک شده به بازار عرضه می‌شود.
سرعت حرکت امواج در بین نواحی مختلف مغز بر قدرت پردازش اطلاعات ما اثر می‌گذارد. درنتیجه، شکل مغز می‌تواند در بیماری‌هایی مثل شیزوفرنی یا افسردگی مؤثر باشد. البته پنگ اذعان دارد که تحقیق آن‌ها درباره مسئله خاصی قاطعانه اظهارنظر نمی‌کند؛ اما او باور دارد که شکل مغز اهمیت بیشتری نسبت به ارتباطات نورون‌ها دارد.
۸۰ درصد مغز انسان از آب ساخته شده است و طبق تحقیقات، کم‌آبی خفیف ممکن است بر حافظه و تمرکز تأثیر منفی بگذارد. سطوح شدیدتر کم‌آبی، علائم عصبی جدی‌تری مانند گیجی و هذیان را به همراه دارد.
آب برای تمام عملکرد‌های بدن ضروری است؛ آب به بدن کمک می‌کند تا از مواد زائد را از طریق ادرار دفع کند، دمای طبیعی را از طریق تعریق حفظ کند و حتی از مغز محافظت کند. با توجه به نقش اساسی آب در بهبود عملکرد‌های طبیعی بدن، نخوردن آب کافی می‌تواند نتایج نامطلوبی داشته باشد.
آیا آنچه می‌خورید واقعاً می‌تواند مغز شما را جوان نگه دارد؟ محققان دانشگاه ملی استرالیا اینگونه فکر می‌کنند. مطالعه‌ای که به تازگی در مجله تغذیه اروپایی (European Journal of Nutrition) منتشر شده، نشان می‌دهد که مصرف مقادیر زیاد غذا‌های غنی از منیزیم باعث کندتر شدن روند پیری در مغزِ بزرگسالان بالای ۵۵ سال می‌شود.
آرزوی هر انسانی داشتن هوش بالا و قدرت درک مطالب و موضوعات مختلف در کم‌ترین زمان ممکن است. در این بین، افزایش هوش و تقویت میزان کارایی و بهره‌مندی توان مغز را می‌توان با مصرف برخی مواد غذایی ارتقا داد.
آرزوی هر انسانی داشتن هوش بالا و قدرت درک مطالب و موضوعات مختلف در کم‌ترین زمان ممکن است. در این بین، افزایش هوش و تقویت میزان کارآیی و بهره‌مندی توان مغز را می‌توان با مصرف برخی مواد غذایی ارتقا داد.
یکی از راه‌های تطبیق با تغییرات بعد از آخر هفته، معرفی روتین‌هایی است که تمام هفته طول می‌کشند، ولی این قدرت را دارد که زندگی ما را معنادارتر کند. این موارد ممکن است شامل تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه شما، باغبانی یا رفتن به باشگاه باشد. انجام این کار‌ها در زمان مشخص هر روز مفید است.
گوشت قرمز ممکن است سرشار از پروتئین باشد، اما هضم آن برای کبد کار مشکلی است. تجمع پروتئین اضافی در کبد می‌تواند منجر به بیماری‌های کبد چرب شود که در نهایت می‌تواند بر مغز و کلیه آثار سوء بگذارد.
برخلاف آنچه اغلب به نظر می‌رسد این معده ما نیست که تعیین می‌کند که چقدر گرسنه‌ایم بلکه مغز با تحلیل اطلاعات دریافتی از حس بینایی نقش تعیین‌کننده‌ای در درک ما از اندازه وعده غذایی و میزان خوردن دارد. دانشمندان حوزه تغذیه با این دید به سراغ پژوهش‌های جدیدی که به جلوگیری از چاقی ناشی از پرخوری می‌انجامد رفتند.
عشق بر افراد، متفاوت تأثیر می‌گذارد، زیرا سطح هورمون‌ها بین افراد متفاوت است و هورمون‌ها انواع روابطی را که افراد دنبال می‌کنند کنترل می‌کنند.
برخی مطالعات همچنین نشان داده اند که ترکیبات زیستی فعال آن می‌تواند عملکرد مغز، به ویژه حافظه و یادگیری را تقویت کند.
: مغز هر فرد فرکانس خاص خودش را دارا است؛ اما اگر بخواهید مغز خود را به یادگیری سریع‌تر وادار کنید باید الگو‌های تصویری با فرکانس خاص را به کار بگیرید. این عمل منجر به تسریع بیشتر یادگیری در شما خواهد شد.
در طول ۳۶ ماه اول زندگی فرزند شما، مغز او در حال رشد است، زیرا او همه چیز را در اطراف خود جذب می‌کند و می‌فهمد که چگونه فکر کند، واکنش نشان می‌دهد و مشکلات مهم را حل می‌کند.
مغز شما مهمترین عضو بدن شماست. ضربان قلب، تنفس ریه‌ها و تمام سیستم‌های بدن شما را حفظ می‌کند. به همین دلیل ضروری است که مغز خود را با یک رژیم غذایی سالم در شرایط مطلوب حفظ کنید.
دانیل لوی وولینز، متخصص تغذیه در خانه می گوید: «وقتی نوبت به تقویت قدرت مغز شما می رسد، هدف شما باید دریافت مقدار مناسب کالری (یا انرژی)، به علاوه تعادل پروتئین، چربی و کربوهیدرات باشد. او توضیح می دهد : «با نگاهی به بشقاب صبحانه خود، نیمی از بشقاب را میوه و سبزیجات، یک چهارم پروتئین بشقاب و یک چهارم غلات کامل تهیه کنید. چربی‌های سالم بیشتر یک مکمل هستند و می‌توانند شامل آووکادو، روغن زیتون و هر نوع آجیل یا دانه باشند.»
یافته‌های جدید پژوهشگران نشان می‌دهد که بر خلاف تصور عموم مردم، بازی‌های کامپیوتری نه تنها مغز شما را خراب نمی‌کند، بلکه در واقع آن‌ها ممکن است توانایی‌های شناختی شما را تقویت کنند.
همان طور که بزرگ می‌شوید و به ۳۰ و ۴۰ سالگی می‌رسید مغز شما نیز تغییر می‌کند. مغز شروع به کوچک شدن می‌کند و این روند در بقیه عمر ادامه می‌یابد. این کاهش قادر است تغییراتی در توانایی‌های شناختی شما ایجاد کند که می‌تواند دلیلی برای نگرانی درباره زوال عقل و بیماری آلزایمر باشد.
دکتر مظهری با اشاره به مضرات استفاده از غذا‌های کنسرو شده می‌گوید: پرطرفدارترین غذای کنسروی در میان خانواده‌های ایرانی کنسرو تن ماهی است. باید بدانید که استفاده مداوم از این کنسرو به علت دارا بودن مقدار زیاد جیوه بر روی عملکرد مغز تاثیرات بسیار منفی می‌گذارد.
مهم نیست کدام توت را انتخاب می‌کنید ریختن یک توت در دهان آنتی اکسیدان ها، فیبر و بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی را در اختیار بدن شما قرار می‌دهد همه در یک بسته خوشمزه کم کالری و بدون چربی.
یافته‌ها نشان دادند شرکت کنندگانی که ۲۰ درصد یا میزان بیش‌تری از کالری روزانه‌شان را از غذا‌های فوق فرآوری شده دریافت می‌کردند در مقایسه با افرادی که رژیم‌های غذایی حاوی غذا‌های فرآوری شده اندکی بودند کاهش بسیار سریع‌تری در عملکرد شناختی طی ۶ تا ۱۰ سال داشتند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ