در طول ۳۶ ماه اول زندگی فرزند شما، مغز او در حال رشد است، زیرا او همه چیز را در اطراف خود جذب می‌کند و می‌فهمد که چگونه فکر کند، واکنش نشان می‌دهد و مشکلات مهم را حل می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در خصوص تغذیه لازم برای تقویت مغز هم باید گفت غذایی جادویی‌ای وجود ندارد که یک‌شبه کودک را به یک نابغه تبدیل کند، اما غذا‌هایی وجود دارند که مصرف منظم آنها، به رشد مغز و تقویت توانایی‌های شناختی در کودکان کمک می‌کند. مواد مغذی موجود در غذا‌ها منبع سوختی برای مغز هستند.
محققان دریافته‌اند که خوردن تخم‌مرغ به عنوان وعده صبحانه در کودکان، اسید‌های امگا ۳ مورد نیاز را تأمین می‌کند و باعث تقویت انتقال‌دهنده‌های عصبی در مغز کودک می‌شود. هم‌چنین تخم‌مرغ حاوی ویتامین E است که به مبارزه با افسردگی کمک می‌کند. تخم مرغ منبع خوبی از مواد مغذی برای رشد و نمو است و به طور قابل توجهی فرایند رشد را در کودکان خردسال بهبود می‌بخشد.
ترتیزک آبی حاوی انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی ثانویه است. فقط ۱۰۰ گرم از این گیاه برای پوشش بیشتر نیاز روزانه به ویتامین C کافی است، یعنی ویتامین C این گیاه بسیار بیشتر از پرتقال و لیمویی است که همه مان آن را به عنوان یک تقویت کننده سیستم ایمنی می‌شناسیم.
پرتقال سرشار از ویتامین C است و در بهبود توانایی‌های شناختی و تقویت سلامت مغز نقش دارد. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که از سلول‌های مغز در برابر آسیب‌های ناشی از بالا رفتن سن محافظت می‌کند. هم‌چنین این ویتامین به پیشگیری از اختلالات روانی مانند افسردگی، اضطراب و اسکیزوفرنی کمک می‌کند. برخی از منابع سرشار از ویتامین C عبارتند از: کیوی، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای، سیب زمینی، انبه، آناناس.
مغزیجات آجیلی ممکن است یک مکمل مفید برای رژیم غذایی کسانی باشد که می‌خواهند حافظه خود را بهبود بخشند.
محققان دریافتند که یک سال مصرف مولتی ویتامین‌ها اثری مشابه با برگرداندن ساعت شناختی پیری به بیش از سه سال قبل دارد.
تقویت حافظه در شب امتحان با کمک برخی مواد غذایی می‌تواند باعث عملکرد بهتر مغز و در نهایت نتیجه‌گیری بهتر در امتحانات شود.
رژیم غذایی غنی از گوشت و پروتئین ها نیز برای استخوان ها ضرر دارد. در جریان هضم مواد غذایی ، پروتئین های حیوانی اسیدهایی همچون اسید فسفریک، سولفوریک و غیره آزاد می کنند که PH بدن را تغییر می دهد. هر چه PH بدن اسیدی تر باشد، مواد معدنی بیشتری در استخوان ها از دست می رود.
رژیم غذایی غنی از گوشت و پروتئین ها نیز برای استخوان ها ضرر دارد. در جریان هضم مواد غذایی ، پروتئین های حیوانی اسیدهایی همچون اسید فسفریک، سولفوریک و غیره آزاد می کنند که PH بدن را تغییر می دهد. هر چه PH بدن اسیدی تر باشد، مواد معدنی بیشتری در استخوان ها از دست می رود.
با پیروی از رژیم غذایی تقویت‌کننده استخوان‌ها می‌توانید از استخوان‌هایی قوی و سالم بهره‌مند شوید و به پوکی استخوان مبتلا نشوید.
فیبرها، ترکیبات مفید در بعضی مواد غذایی هستند که به بهبود عملکرد سیستم گوارش کمک می‌کنند و نقش مهمی در تقویت و عملکرد باکتری‌های مفید روده دارند.
رژیم غذایی عامل مهمی است که می‌تواند تاثیر قابل توجهی در افزایش یا کاهش رشد موهایتان داشته باشد.
رژیم غذایی عامل مهمی است که می‌تواند تاثیر قابل توجهی در افزایش یا کاهش رشد موهایتان داشته باشد.
مکمل‌هایی که وعده مزایای «تقویت‌کننده سیستم ایمنی» را می‌دادند در طول کووید شکوفا شدند؛ در مارس ۲۰۲۰، سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده نامه‌هایی به هفت شرکت ارسال کرد تا آن‌ها را از تبلیغ چای، اسانس، تنتور یا محصولات نقره کلوئیدی خود به عنوان پیشگیری، درمان یا درمان کووید-۱۹ باز دارد.
بادام زمینی طبیعتی متعادل دارد. چاق کننده، مقوی و بسیار مغذی است. دارای پروتئین و املاح معدنی فراوانی بوده و سبب تقویت قوای مغزی و حافظه می‌شود. بادام زمینی سرشار از ماده‌ای به نام کولین است که در ساخت واسطه شیمیایی مؤثر در حافظه به کار می‌رود. با مصرف مواد غذایی حاوی کولین تا حدی می‌توان کمبود واسطه شیمیایی استیل کولین ناشی از سالمندی را جبران کرد و با کاهش حافظه مقابله کرد.
هر چقدر بازار فروش مکمل‌های غذایی و انواع و اقسام ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکیب‌های ضروری برای بدن داغ‌تر می‌شود، انتخاب محصول مناسبی که واقعا کار کند، نیز سخت‌تر و گیج‌کننده‌تر می‌شود.
محققان کشور موفق به تولید پودر غذایی تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن با فرآوری غلات شدند که موثر در کاهش مرگ و میر کرونا است.
رزماری گیاهی با برگ‌های سوزنی و از خانواده نعناع است که بومی آسیا و مدیترانه است. طبق برخی نظریه‌های علمی افزودن گیاه رزماری به غذا، آب و یا حتی بوییدن آن می‌تواند باعث تقویت حافظه شود.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: تقریبا ۹۵ درصد غذای انسان به طور مستقیم به خاک وابسته است به همین دلیل تغذیه و تقویت خاک از اهمیت خاصی برخوردار است.
شکی نیست که رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت مغز دارد و یک رژیم غذایی مناسب، جریان خون خوب در مغز را موجب می‌شود. بسیار شبیه آنچه می‌خواهید برای تغذیه و محافظت از قلب خود بخورید. تحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی مدیترانه‌ای کمک می‌کند تا مغز در دوران پیری شکل خود را حفظ کند و این نوع رژیم منجر به بهترشدن عملکرد شناختی، حافظه و هشیاری می‌شود.
کلم بروکلی راهی مطمئن برای تامین نیاز بدن به فولات است ماده‌ای مغذی که به تبدیل کربوهیدرات به انرژی کمک می‌کند. هم چنین، اسفناج سرشار از ویتامین آ برای تقویت سلامت چشم و استخوان است.
خوردن برخی خوراکی‌ها آنقدر مفید است که می‌تواند با تقویت سیستم ایمنی بدن، مانع ابتلای شما به ویروس آنفولانزا شود. همانطور که گفتیم این بیماری بیشتر در افرادی دیده می‌شود که سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند. پس می‌توانید تنها با خوردن برخی مواد مغذی و ویتامین‌ها به تقویت سیستم ایمینی بدن خودتان کمک کنید.
کلم قرمز سرشار از فیبر است و به همین دلیل به بدن در جهت جذب کلسترول موجود در مواد غذایی مصرفی کمک می‌کند. آنتی اکسیدان‌های موجود در کلم قرمز به تجزیه بافت چربی کمک کرده و انرژی زیادی برای بدن تولید می‌کند. در نتیجه برای لاغر شدن از این کلم خوش‌رنگ غافل نباشید. از سویی دیگر پروبیوتیک‌های موجود در ترشی کلم قرمز، کمک زیادی در تسریع روند لاغری می‌کند.
افزودن چند قاشق غذاخوری دانه‌های غنی از مواد مغذی به وعده‌های غذایی در طول روز می‌تواند به تقویت چربی سالم، فیبر، پروتئین و مواد مغذی در الگوی غذایی خود کمک کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ