رئیس مرکز توسعه تجارت پارک فناوری پردیس با اشاره به تداوم همکاری پارک فناوری پردیس با مجموعه‌های بین‌المللی تاکید کرد: توسعه صادرات غیرمستقیم در همکاری با دانش‌بنیان‌های خارجی محقق می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در این روز‌ها که قرار است برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی و بحث قرار بگیرد، مهم‌ترین اقدام باید آسیب شناسی برنامه‌های توسعه گذشته است تا بتوان آسیب‌های گذشته را در برنامه هفتم توسعه، برطرف کرد.
در این روزها که قرار است برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی و بحث قرار بگیرد، مهم ترین اقدام بایستی آسیب شناسی برنامه های توسعه گذشته است تا بتوان آسیب های گذشته را در برنامه هفتم توسعه، برطرف کرد.
دهقان گفت: منطقه مکران موتور محرکه و پشتیبان توسعه ملی است؛ این منطقه ظرفیت کریدوری و ترانزیتی دارد و ما را به اروپا و آسیای مرکزی و افغانستان و سایر کشورهای همسایه متصل می‌کند. اگر کریدور شمال -جنوب فعال شود، حمل و نقل ترکیبی این منطقه هم فعال می‌شود.
دهقان گفت: منطقه مکران موتور محرکه و پشتیبان توسعه ملی است؛ این منطقه ظرفیت کریدوری و ترانزیتی دارد و ما را به اروپا و آسیای مرکزی و افغانستان و سایر کشورهای همسایه متصل می‌کند. اگر کریدور شمال -جنوب فعال شود، حمل و نقل ترکیبی این منطقه هم فعال می‌شود.
اردبیل- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کمتر از ۳۰ درصد برنامه توسعه کشور در ابعاد و حوزه های مختلف تحققی عینی پیدا کرده است.
مدیرعامل شرکت سایپادیزل با تاکید بر اینکه در سال جاری تعهدات معوق این مجموعه صفر می‌شود، گفت: طرح‌های توسعه ای، تنوع محصول، افزایش تولید و تحقق صادرات محصولات تجاری و کار در شرکت سایپا دیزل با جدیت دنبال می‌شود.
معاون فرهنگی قوه قضائیه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور گفت: اولین گام در بانکداری اسلامی، شناخت حقیقت و ماهیت کار بانکداری و موضع‌گیری درست و منطقی در برابر آن است.
عضو هیئت رئیسه مجلس درباره رهایی از تله‌ی صادرات انرژی مجازی گفت: قطعاً ورود فناوری با کمک اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه و ترغیب صنایع به هزینه کرد در فناوری می‌تواند یکی از راهکار‌های اصلی رهایی از تله‌ی صادرات انرژی مجازی باشد و از خام فروشی جوگیری کند.
کارشناس انرژی گفت: سیاست‌هایی نظیر منوط کردن دریافت یارانه انرژی به توسعه زنجیره ارزش برای رهایی کشور از تله صادرات انرژی مجازی راهکار خوبی است. همچنین در کنار این موضوع باید تکنولوژی و تحقیق و توسعه به صنعت کشور وارد شود تا بتوانیم از خام فروشی فاصله بگیریم و به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالا حرکت کنیم.
موافقت‌نامه همکاری مشترک در حوزه امنیت غذا، به امضای معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و وزیر جهادکشاورزی رسید.
یکی از مشکلات اساسی شهر‌ها و دلایل گسترش تراکم بالا، فارغ از منظر درآمدی برای شهرداری‌ها و نهاد‌های مرتبط، چالش تامین زمین است. همین امر موجب شده، ساختمان‌های بلندمرتبه بدون نگاه کارشناسی و محاسبه تراکم واقعی جمعیتی و ساختمانی، طی سال‌های اخیر، در شهر‌های مختلف کشور و مناطق هر شهر، قارچ‌گونه رشد کنند.
یکی از مشکلات اساسی شهر‌ها و دلایل گسترش تراکم بالا، فارغ از منظر درآمدی برای شهرداری‌ها و نهاد‌های مرتبط، چالش تامین زمین است. همین امر موجب شده، ساختمان‌های بلندمرتبه بدون نگاه کارشناسی و محاسبه تراکم واقعی جمعیتی و ساختمانی، طی سال‌های اخیر، در شهر‌های مختلف کشور و مناطق هر شهر به صورت قارچ‌گونه رشد کنند.
مجید کیانپور گفت:از ابتدای سال با برنامه‌ریزی منسجم برای تحقق شعار سال را آغاز و موفق شدیم با بهره‌مندی و جذب نخبگان ضمن پیوند صنعت و دانشگاه، شرکت را به سمت دانش بنیان برویم.
کروز به عنوان بزرگترین و پیشروترین قطعه ساز، در سال ۱۴۰۰ به رکورد تولید ۵۰ میلیون قطعه‌ خودرویی دست پیدا کرده با این حال، این شرکت به دنبال شکستن رکورد سال گذشته خود است.
در راستای تحقق اهداف توسعه ای و چشم انداز بیمه سینا، رؤسای شعب و نمایندگان برتر با رأی هیئت داوران انتخاب و تقدیر شدند.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی گفت: شعار هر شرکت یک کار ویژه و یک پروژه باید تحقق یابد. باید برنامه ریزی لازم صورت پذیرد تا در ۵ ساله آینده، دست شستا از پروژه‌های توسعه پُر باشد.
رشد آمار سرانه تولید مقالات لزوما به معنای تحقق اقتصاد دانش بنیان نیست و برای تحقق این امر باید به دنبال یک راهکار و سیاستی بود که سطح تعامل میان دانشگاه و صنعت کشور افزایش یابد.
مدیرکل دفتر امور آب کشاورزی وزارت جهادکشاورزی گفت: توسعه سیستم آبیاری نوین یک راهکار در راستای تحقق اجرای طرح الگوی کشت در کشور است.
معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران از تحقق ۴۰ درصدی برنامه سوم مدیریت شهری خبر داد.
فرمانده کل ارتش گفت: تعاملات با دیگر کشورها به‌منظور تحقق اهداف اسلام و سربلندی ملت‌ها و ارتش‌های منطقه را مفید می‌دانیم و به همین دلیل برای توسعه این تعاملات، اراده‌ای قوی وجود دارد.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در بررسی عملکرد قانون برنامه ششم توسعه به این نتیجه رسیدیم که اهداف قانونگذار در ۳۰ درصد احکام محقق شده است.
وزارتخانه‌های صمت و عتف با هدف تحقق سند تحول دولت مردمی و توسعه و تعمیق ارتباط صنعت و دانشگاه در راستای شعار سال، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند که از امروز اجرایی شد.
شاخص کل بورس یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ در نهایت با افزایش ۱۴۰۸۰ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۵۳۲ هزار و ۳۷۰ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ را بخوانید.
در این دیدار که رئیس‌جمهور کشورمان نیز حضور داشت، آقای قاسم ژورمات توکایف، رئیس‌جمهور قزاقستان گفت: مذاکرات بسیار خوبی با جناب آقای رئیسی داشتیم و اسنادی که به امضای دو طرف رسید، می تواند زمینه‌ساز گسترش بیش از پیش روابط دو کشور باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ