اتاق تهران ضمن اشاره به اینکه در یک سال اخیر، ترکیب صادرات ایران به روسیه از محور محصولات کشاورزی به محصولات صنعتی تغییر کرده است؛ اقدامات راهبردی برای توسعه روابط با روسیه را پیشنهاد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیر یک شرکت دانش بنیان با اشاره به تولید آنزیم و پروبیوتیک های مورد نیاز در صنعت طیور، دام و آبزیان از صادرات این محصولات به ترکیه و روسیه خبر داد.
معاون صادرات و امور بین الملل گروه صنعتی ایران خودرو از آغاز مذاکرات برای صادرات مجدد خودروهای تجاری سنگین و نیمه سنگین و خدمات فنی و مهندسی به کشور ترکمنستان خبر داد.
عضوکمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی توسعه صادرات در گروه صنعتی ایران خودرو را اقدامی مثبت در صنعت خودرو و موجب افزایش صادرات غیرنفتی کشور دانست.
سال گذشته، ایران در کشور ونزوئلا پالایشگاه فراسرزمینی ساخته است که ساخت و سهامداری در این پالایشگاه فراسرزمینی، به کمک شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان داخلی در صنعت پالایشگاهی کشور بوده است. همچنین صادرات کاتالیست موردنیاز پتروشیمی‌های روسیه نیز از دیگر دستاورد‌های توجه به دانش بنیان شدن اقتصاد ملی با کمک اکوسیستم اقتصاد دانش بنیان بوده است.
ما نمونه‌های موفقی مانند صادرات کاتالیست به روسیه، ساخت توربین‌های صنعتی و موارد دیگری را داریم که با اتکا به توان داخلی و دانش بنیانی کشور به آن‌ها دست یافته ایم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از برنامه ایران خودرو برای تولید و صادرات محصولات هایما به کشورهای منطقه خبر داد و گفت: ایران خودرو کانون صادرات محصولات هایما به کشورهای منطقه خواهد شد.
در هفته گذشته شاهد انتشار خبر صادرات لبنیات و شیر خشکی صنعتی به ژاپن بودیم.
کارشناس انرژی گفت: با توجه به رکودی که برای صنایع در اروپا پیش آمده است و با کاهش تولید صنایع انرژی بر روبرو شده است، فرصتی برای کشورهای دارای منابع مانند ایران به منظور توسعه بازارهای صادراتی شان ایجاد شده است.
عضو اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه ضمن اشاره به تنوع صادراتی به روسیه، گفت: برقراری ارتباط مستقیم بین بانک های ایران و روسیه منجر به بهبود تسویه های مالی و ضمانت های مالی خواهد شد.
مراسم امضای قرارداد صادرات محصولات گروه سایپا به کشور‌های روسیه و بلاروس با حضور معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، سفیر کشور بلاروس در جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، مدیرعامل شرکت LCC بلاروس و جمعی از مدیران گروه سایپا و صنعت خودرو در محل وزارت صمت برگزار شد.
بررسی آمار منابع صنعتی و تحلیل رویترز نشان داد روسیه صادرات ریلی ال‌پی‌جی یا گاز نفتی مایع شده به چین را در سال ۲۰۲۲ در راستای تلاش برای متنوع کردن فروش صادرات انرژی خود بیش از دو برابر افزایش داد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اعلام این‌که صادرات به روسیه آغاز شده است، گفت: تا پایان امسال حدود دو هزار دستگاه تارا و دنا به بازار روسیه صادر خواهیم کرد.
تبریز- وزیر صمت از افزایش ۱۷ درصدی صادرات واحدهای تولیدی و صنعتی کشور خبر داد و گفت: وضع تولید در کشور روبه بهبود است و روند حرکت آن با سرعت مناسبی پیش می‌رود.
قرارداد صادرات دو هزاردستگاه از محصولات تارا و دنا به امضای مهدی خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و رامون ولاسکز وزیر حمل و نقل ونزوئلا رسید.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از صادرات ۳۵۰۰ دستگاه خودروهای تارا اتوماتیک و دستی، دنا، دناپلاس و دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک به کشور آذربایجان طی یک سال آینده خبر داد.
سخنگوی وزارت صمت از رشد ۳۰ درصدی صادرات صنعتی به روسیه در ۵ ماهه امسال خبر داد و گفت: ترکیب صادرات ایران به کشور روسیه از محصولات کشاورزی محور به صنعتی تغییر کرده است.
تفاهم نامه همکاری میان گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت اپتیماتک از شهر مینسک بلاروس برای صادرات سالانه ۱۵۰۰ تن قطعات ریخته‌گری منعقد شد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تولید مشترک با روسیه را عاملی برای افزایش سهم بازار در این کشور دانست و گفت: باید با نگاه بلندمدت همکاری، سود شرکای تجاری تضمین شود.
در فروردین ماه سال جاری ۲۴۲ میلیون دلار محصولات صنعتی صادر شده که محصولات پلیمری، شیمیایی و نساجی در صدر صادرات هستند.
در فروردین ماه سال جاری ۲۴۲ میلیون دلار محصولات صنعتی صادر شده که محصولات پلیمری، شیمیایی و نساجی در صدر صادرات هستند.
اگر دولت در اجرای سیاست‌های اقتصادی خود نتواند موفق باشد، بازهم بعد از مدتی دلار با افزایش قیمت روبرو می‌شود، دولت باید بتواند با مدیریت انتظارات تورمی و کنترل تورم، اجازه افزایش قیمت‌ها در بازار‌های سرمایه‌ای را ندهد، درغیر این صورت اگر شرایط همچنان مبهم باشد و سیاست‌گذاری‌ها مثمرثمر نباشد، دلار همچنین مسیر صعودی را در پیش خواهد گرفت.
ندری با اشاره به اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی شوک اول را به اقتصاد کشور در سالجاری وارد کرد، بیان داشت: با این اقدام شاهد افزیش قیمت‌ها در بازار‌های مختلف بودیم که به تبع آن تورم نیز افزایش یافت، طبیعتا این وضعیت به منفی شدن بیشتر نرخ بهره در اقتصاد کمک که بعد از آن نیز رالی هجوم برای تبدیل ریال به کالا‌های سرمایه آغاز شد که این موضوع سرعت گردش پول در اقتصاد را افزایش داد که این موضوع به افزایش بیشتر تورم دامن زد.
افزایش ارتفاع موج تا ۲.۵ متر
آخرین آمار مبتلایان «کووید-۱۹»/ تیراندازی بعد از کری‌خوانی/ مرگ دو برادر در جزیره ناز/ دختری در دنیای هزار چهره!/ رانندگی پسر ۱۳ ساله حادثه‌ساز شد/ ماجرای قتل موتورسوار جوان در مشهد/ کلاهبرداری میلیاردی بنگاهداران لاکچری/ عامل ۲ جنایت مسلحانه وحشتناک اعتراف کرد/ سقوط از طبقه سوم برای پنهان کردن راز خیانت

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ